livet ar underbart har borta i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
sitter just nu pa ett internet cafe i chaweng koh samui o vi har det helt underbart. vi bor 50 meter i fran stranden o betalar 1000 bath for 3 personer skapligt billigt tycker jag. inte den vackraste bungalowen jag bott i men defintivt inte den samsta. den ar stor o rymlig o vi trivs verkligen.
imorgon drar vi vidare till kao lak. vi blir hamtade dar vi bor - marina resort o aker sen farja till fastlandet o sedan vidare med buss till kao lak. dar stannar vi nagra dagar o sen ar tanken - att talta pa similan island. det har blivit en fix i ide som jag bara maste ha gjort...
snorkling naturligtvis...

hoppas att ni oxa har det toppen

marianne

Hej Marianne, det låter helt fantastiskt. Tror du att man är avundsjuk eller... Här är det -5 grader och snöbyar, usch.

Låter spännande med att tälta, men blir det inte varmt? Kanske svårt att ha en fläkt igång i tältet. Men skall absolut förverkliga sina drömmar.

Ha det toppen och bara njut av tillvaron!!! :thumbsup:

Det låter inte fel.
1000 bath för en bungalow är helt ok pris

Skulle också vilja åka nu då det är -12 grader här

Är också sugen på att testa tält! Men undrar också, är det inte varmt? Och hur ligger det till med säkerheten? ???

kolla garna in pa natet...
det ser ut som en campingplats med reception duschar o talt... ser helt okej ut for mig.
for min del finns inget att vara radd for.

min livsfilosofi ar

att leva livet fullt ut, inte gora dumdristiga saker men forverkliga mina drommar - sen kan det vara forsent
o den dagen / om ngt skulle handa mig vart jag an befinner mig i varlden

sa var det nog dags ....

varmt blir det sakert
men vad sjuttan - da har jag i alla fall gjort det
om jag sa bara ska sova en timma hihi

marianne :nod:

Det är en utmärkt livsfilosofi, men man måste ta lite risker ibland. Dock utan att vara dumdristig. Jag åkte powerboat på en flod i Nya Zeeland för några år sedan, snacka om adrenalinkick! Skulle definitivt inte vilja ha det ogjort, dock en helt annan typ av risk naturligtvis.

En sak jag dock inte gör i Thailand är att köra motorcykel, har sett alldeles för många otäcka olyckor. Jag nöjer mig med att köra bil.

Ha det bra Marianne och Lycka till!!! ;D

visst ar det sa

man kan inte styra over allt aven om man vill...

tex idag. varit pa sjukhus med min dotter - akte dit i ilfart.
en allergisk reaktion
ramlade ihop pa seven elven o jag fick anvanda mig av chuay duay HJALP

o det funkade....

panik uppstod kramper, fradga, medvetande sankt...
men nu allt val igen

tack o lov

ha de gott
marianne

similan island

vilket paradis...ligger i vårt tält o vi har trådlöst internet som är toppen tycker vi..

åkte i morse ifån kao lak o hit ut med speedboat o vi har snorklat officiellt vid två olika platser. mkt bra snorkling. vandrat runt här på ön o besett oss. sjukt vackert o fantastiska stränder o kristallklart vatteb i olika nyanser.

KAN VERKLIGEN REKOMMENDERA EN TREDAGARS TRIPP HIT
bästa stället hittills genom alla resor känns det som...

ha de marianne

Inte illa med trådlöst internet i ett tält. Similan låter ju som rena paradiset, skall ha det i åtanke nästa gång det skall solas och badas. :thumbsup:

det är verkligen underbart. varit nere vid stranden för en liten stund sedan. några dykbåtar som ankrat upp som det lyser ifrån annars ser man lite ljusfenomen över hela himlen o så stjärnorna. vågornas brus o från skogen alldeles i närheten. upp tidigt till morgonen o frukost o sen snorkling igen....
min dotter o min son o jag är helt betagna....

ha de gött
marianne

berralund.Trådløst internet kan du skaffa før bara 200 baht och uppåt beroende på hur många timmar du vill anvænda.
Jag brukar anvænda mig av 300baht versionen som gæller i 100timmar och brukar ræcka i 1 månad...ca 3.33 tim om dagen:) Tæckningen gæller precis øverallt i thailand - onetocall freedom sim

hej
vi köpte trådlöst internet i bkk o 3 laddningar men har inte lyckats få igång det... tyvärr..
det fanns inte rätt drivrutiner till modemet... o vi var tillfälligt i takuapa o min son var inne i en data affär o snackade med en kille som pratade skitbra engelska. han försökte hjälpa oss men vi skulle med en buss så de fick avbryta det hela tyvärr....

marianne

Vilken otur, før drivrutinerna som finns i datorn brukar ræcka till om de ær ett kænnt mærke och då fixar datorn det sjælvmant direkt du pluggar in modemet.Och i vissa fall så føljer det med en cd.Som sagt otur. Vad ær det før modem och vilket mærke och vad kostade det?

hej

nu skriver min son .....
Saken är den att datorn inte hittade drivrutinerna i windows 7.
Det står när jag pluggar in den att det är en icke fungerande enhet.
XX-950 Modem with Vodafone.
I cant recall if it was RT or TR instead of XX since we dont have the modem here on the island.

The software that is comunication with the device is working.
Its the comunication to the modem that dosent work since i dont have the proper drivers.

--vi får väl hoppas att det löser sig när vi kommer till fastlandet o kanske kan få hjälp där...

marianne o tobias

Oj, vad jag inte har skrivit på länge..men så blir det ibland :-[
Kan berätta att min 4-veckors marssemester var härlig. Vi var i Bangkok 3 dagar, Koh Chang 6 dagar, Koh Kood 7 dagar, Koh Chang igen 2 dagar, Siem Reap i Kambodja 4 dagar, och till sist Koh Chang igen i 4 dagar.

Tänker inte berätta så jättemycket just nu, vet inte riktigt vilka godbitar man ska ta, men, jag kan nog säga så mycket som att jag är klar med Koh Chang och kommer inte att åka tillbaka dit.

Koh Kood var underbart.

Fiske i Bungsam Ran Lake utanför Bangkok är en upplevelse jag kommer att bära med mig ett tag...

Nu är det bara att gno på ett knappt år, sen åker vi igen! ;D

citat: jag är klar med Koh Chang och kommer inte att åka tillbaka dit.
Jag förstår dig :)
Koh kood har låtit intressant men vi har inte kommit oss dit än.Koh sammet funderar vi på ev nästa vecka men nu blir de att stanna uppe i verklighetens thailand (norra delen) och njuta av lugnet och priserna :)

Nu efter att ha varit ca 1 månad här i paradiset så kan jag bara säga.......Res hit fort :) Varför?
Jo för att pga av oroligheterna som varit så har turismen minskat något otroligt,likaså priserna på hotell,mat,kläder och dylikt.Sen är flygpriserna också låga.
Tyst,rent,lugnt och billigt samt bara ett fåtal svenskar (ålderstigna) som upptagit stränder eller affärer så man kommer verkligen bort ifrån Svedala !!
De har varit som en enda lång relax resa oavsett var vi varit runt i Thailand.

Som tips kan nämnas Hua Hin som har varit en riktig glad överraskning. En renare storstad i Thailand har jag bara funnit tidigare i Krabi, underbar superlång beach med endast ett fåtal besökare.massor med uterestauranger som är billiga.Orsaken till renligheten och ordningen anses vara pga att Kungen har sitt tillhål här enligt hotellägare jag pratat med.

Å andra sidan vill jag inte att de kommer hit fler folk då de är så underbart att se glada thailändare istället i lugnet än för fulla svenskar som skrånar på barer:) Så håll er hemma ni som vill bara vill supa, ni andra kultur och relax människor är välkomna tack !!..... :wai:

Ja man längtar ju sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå :thumbsup:

Hehe, jag förstår, nu så drar jag tillbaka på jobb i Norge i 9 veckor innan jag åker hem på nästa månads semester i september, då tänkte vi vara lite längre i hua hin och sen kryssa oss ned mot phuket och sen vad som är bra. Dock lockar inte själva phuket utan de blir bara ett stopp innan koh samui och sen tillbaka till verklighetens thailand ....korat och planlägga byggnationen av huset vårat :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
K
Svar