Livskvalité

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Tjenare
Om man kommer till en punkt i livet när man måste fatta ett avgörande beslut så är frågan vad som är rätt.
Funderar på att flytta halvtid till Thailand om några år men då kommer dilemmat.Vi har ett barn som börjar skolan då och barnet måste bli här i Thailand medan vi är hemma och jobbar för det går inte att ha i skola hemma halva året.Vad gör man och vad är bäst för en själv och barnet?Skall man tänka på hela familjen eller bara barnet. Väntar man tills hon är myndig så är man själv så gammal sedan så hela idén faller med livskvalitén-
Synpunkter och förslag ?
Lee

B

BuntomAn

Gäst
Livskvalite

Hej Lee.
Jag ungefär samma funderingar och förutsättningar som du, tror jag. Min fru och jag vill vara i Thailand på vintern och i Sverige på sommaren.
Vi har löst det på följande sätt:
Vårt barn är 4,5 år gammalt, bor i Thailand och pratar enbart Isaan. Nu har vi har satt honom i en privatskola där de lär ut både thai och engeslska. Där kan ha gå tills han är 12 år och skolan har inga sommar- eller vinterlov. Är endast stängd på offentliga helgdagar.
Då vi även betalar för skolskjuts har vi gjort det väldigt enkelt för frugans familj att ta hand om sonen när vi är ute och reser. En slant till mamma ibland är allt som behövs.
Hoppas du har användning för tipset.
BuntomAn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Topp