Livstidsfängelse

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Den thailändske man som knivmördade en ung svensk kvinna när hon solbadade på en enslig beach i phuket har fått sin dom. Det blev livstidsfängelse tack vare att han erkände mordet och bad familjen om ursäkt.

marianne

Hej Marianne

Nu blev jag nyfiken, anser man det som förmildrande om man erkänner och ber om ursäkt ?
Om det är så vad skulle det kunna bli för straff om han inte erkännt ?

bara undrar

Svenne

för några år sedan mördade 2 inhemska fiskare en engelsk tjej som gick utefter lamai beach på nyårsaftons morgon eller var det nyårsaftonsdag. jag minns inte riktigt. de togs efter bara ett par dagar och det visade sig att de hade varit på en båt utanför och suttit och druckit alkohol och sett på porrfilm. sen gick de i land och fick då se den unga tjejen. de misshandlade henne och våldtog henne. det tog bara ett par veckor innan domen kom och det blev dödsstraff.

marianne

Verkar inte så trevligt att hamna på fel ställe i Thailand, så de där fiskarna erkände inte. Var det därför de dödades ?

Det tror jag det att man både erkänner och ber om ursäkt om man skulle råka bli haffad i Thailand.

Kanske ett sätt att tillfredställe turisterna och visa handlingskraft med en snabb rättegång. Hoppas verkligen att de får tag på rätt personer om de nu ska gå så dråpligt fram.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp