Lom Sak, Phetchabun

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag skall åka och hälsa på min tjej i juli.
Hon bor i Lom Sak som ligger i provinsen Phetchabun.
Vad finns det för aktiviteter att göra? Någon som varit där och kan berätta lite?

Med vänlig hälsning โรเบิร์ท

Jag har bara åkt förbi Lom Sak för att besöka min frus släktingar. Så jag har ingen egen erfarenhet av vad man kan göra i Lom Sak.

Min fru säger att det finns gott om vattenfall att titta på/bada i. Kanske inte så smart att bada i vattenfallen i Juli. Det kan vara rätt mycket vatten och därmed starka strömmar och kallt.

Lom sak är inte så stort. Kan inte säga något om antal personer. I stan säger min fru att det finns många affärer som säljer guld billigt.

Du får gärna dela med dig senare av vad du hitta på. Jag har ju mitt och min frus hus ca 30km söder om Phetchabun town. Lom sak är ca 50km norr om Phetchabun town. Och som sagt. Har släktingar till min svärfar som bor i närheten av Lom Sak. Så jag kommer ju garanterat att åka förbi där. Kan vara intressant att veta om det finns något kul att hitta på där.

Tjena โรเบิร์ท
Jag har mest bara åkt förbi Lom Sak.
Min tjej bor nära Wishianburi och ligger ca 10 mil nedanför Phetchabun.
Jag var där och hälsade på nu i Februari/Mars. Vi åkte upp i bergen och campade.
Väldigt fin utsikt och fin natur måste jag säga. Så det rekomenderar jag. Jag tror vi var på 1700 meters höjd.

Mvh. Jimmy

Hej Robbie.
Ska oxå åka i juli till lom sak för att hälsa på tjejen undrar oxå om det finns nåt att hitta på?

mvh Micke

Vad jag har läst i reseguiden jag köpte så ska det finnas en vacker nationalpark i närheten. Annars kan man ju se silkestillverkning också.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp