Lurad på pengar?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mej där ute. Träffade en thailändsk tjej på E-kontakt( som påstod att hon bott i sverige i 13 år, men sedan flyttat tillbaka med sin mamma. Hon är idag 23 år. Hon kan svenska och verkar väl insatt i det svenska samhället.) och vi bestämde att hon skulle besöka mej i sverige förra fredagen. Jag hjälpte henne med halva flyg biljetten och fick en kopia på biljetten från ett flygbolag som hette Rawinair. Dock kom hon aldrig eftersom hennes mamma bröt ihop på flygplatsen och påstod att hon inte skulle klara jordbruket utan henne. Hon lovade komma denna fredagen om jag bara kunde hjälpa henne med ombokningsavgiften. Jo, dum som jag är gjorde jag detta och fick en kopia på även denna biljett! Planet skulle gå kl.22.00 från Bangkok och hon messade kl.19.00 igår att hon snart skulle checka in. När jag messade henne imorse och frågade om hon landat säger hon att hon inte kom med planet pga. att hennes pass hade för kort utgångs datum! Jag undrar om detta är vanligt och kan hon på ngt sätt få ut dessa pengar kontant trots att jag betalade direkt till flygbolaget? Funderar även på om detta flygbolag ens existerar och hur gör jag för att få tillbaka pengarna? Tacksam för svar!

Jag tror tyvärr du blivit lurad..(Rawinair) tror inte det finns nått bolag som heter så..Pengarna är nog bara att glömma tyvärr. Man ska aldrig skicka pengar till nån man inte känner, Tyvärr är det många som gör det. Låt det bli en nyttig läxa för dig. Mvh Magnus :wai:

Trevligt att du skriver om detta, kan vara nyttigt att känna till.
Men jag blir lite fundersam, hur vet du att hon är Thailändska ?

Fanns det ingenting som gör dig misstänksam ?

Har du stämt av detta med en vän och lyssnat på vad de tror ?

Om du får ett namn, sök på nätet. Finns en chans att man får träff på något chattforum där man glatt delar med sig av vad man vet.

Ett bra trick är att aktivera en till profil och testa om de är lika tillmötesgående, trots allt så finns det en hel del nätskojare.

Jag brukar roa mig med att testa dessa nätskojare, ganska intressant faktiskt

ja, det är verkligen att beklaga, har aldrig heller hört namnet på detta flygbolag. Kan du inte kolla ip adressen till henne? Beklagar!

Herregud, låter kanske elakt men är man så korkad så får man skylla sig själv

Jag kunde inte låta bli att le lite åt den här tråden.
Och kanske det fungerar som en varning åt någon :)

Manki hörde vi aldrig av efter detta.. Hoppas det gick bra. Men, jag kan inte låta bli att hålla med Fredde.

Det var den informationen även jag fann..

Att jag, som du säger "gräver" fram gamla trådar beror på att jag håller på att städa runt lite på forumsdelarna.

Men jag roas faktiskt åt gamla trådar, och hoppas att det ska skaka liv i andra skribenter/medlammar

/Gazton

Inget nytt under skjolen...

I stort håller jag med legolas, först beklagar jag att Du inte fullföljer talan i tråden eller menar Du att forumets medlemmar ska stå till ditt förfogande? för att Du vill som Du skriver ha tillbaka dina pengar, jag tänker inte beklaga ett skit att Du har blivit blåst detta med den enkla tankegången, Du har NOLL koll på vilket huvud Du tänker med försök nästa gång att tänka med det huvudet som har en hjärna, en tankegångens väckelse Du är inte först att bli blåst, Du kommer ej heller att vara den sista, där det finns pengar finns även ont uppsåt, än är inte den sista idioten född.
Från Thailand, behövs tydlingen inget visum?
Har Du gjort vad som står i din makt att undersöka/kontrollera?
Jag har aldrig hört talas om nämda flygbolag, enkelt att kontrollera.

Vill Du fortfarande ha en viss hjälp? att leta fram personen? inga problem, själv har jag vissa kontakter så det är bara en kostnadsfråga, glöm bort mitt erbjudande detta med den enkla detaljen att det kommer att kosta dig ytterligare utlägg, för min del vore det som att stjäla godis från en unge.

Ha det gott

Ubon

Som vanligt gäller det att vara lite sådär lagomt halvmisstänksam och undrande. Och ändå blir man blåst ibland. "Dagarna som kom och gick, inte visste jag att det var livet." :angel:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6