A
Anonym
Gäst
Om ni reser till thailand första gången så finns det något ni bör tänka på vad gäller maten. Den är kryddstark, och när jag säger det så menar jag verkligen så. Inte alltid men ofta. Jag tycker om stark mat men det får finnas gränser.
På vår första resa till thailand så hade vi satt oss till bord och beställde var sin tom yam koong och min man drog till med att vi tycker om stark mat. Det skulle han aldrig ha sagt för vi fick precis vad han bett om - mycket stark soppa som vi till vilket pris som helst inte lyckades äta. Det fick bli några skedar var och mycket Singha och sen fick vi beställa in ny mat.
Min dotter hade träffat en thailändsk kompis och hon "tog över vår mat" och hon hade inga som helst problem. Vi var helt chockade.
Så om ni vill slippa beställa ny mat säg så här:
mai aow ahaan phet - jag vill inte ha stark mat eller
mai chop ahaan phet - jag tycker inte om stark mat.
lycka till
och ha en bra dag
marianne
På vår första resa till thailand så hade vi satt oss till bord och beställde var sin tom yam koong och min man drog till med att vi tycker om stark mat. Det skulle han aldrig ha sagt för vi fick precis vad han bett om - mycket stark soppa som vi till vilket pris som helst inte lyckades äta. Det fick bli några skedar var och mycket Singha och sen fick vi beställa in ny mat.
Min dotter hade träffat en thailändsk kompis och hon "tog över vår mat" och hon hade inga som helst problem. Vi var helt chockade.
Så om ni vill slippa beställa ny mat säg så här:
mai aow ahaan phet - jag vill inte ha stark mat eller
mai chop ahaan phet - jag tycker inte om stark mat.
lycka till
och ha en bra dag
marianne