Maneter!!!!!!!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Ja, maneter, hur rädd ska man vara ??? såg i en artikel i "Corren" härom dagen där det stod att de gjort tester utanför Phuket och att det upptäckt att det var mycket :eek: mer av dessa dödliga maneter än vad man trott.
Åker ju till älskade Koh Lanta 15 februari, där har ju tyvärr en lite flicka dött just pga en manet.
Mannen tänker tvinga barnen att bada i poolen, men finns det inget man kan göra???
Vad jag har förstått är maneterna JÄTTESMÅ, annars skulle man ju kunna "hängna in" ett område vid stranden så man kan bada bara där. ÄSCH DET är väl inte genomförbart.
UNdrar hur ni har tänkt angående bad i havet/faran för maneter, jag menar de är ju LIVSFARLIGA, man dör ju om de "får tag i en".

antigone :wai:

hej antogone

ar just nu pa koh lanta o har badat massor i havet. har inte sett en enda manet men horde av en pa var resort att en dam brant sig pa en manet men det var da inte varre an hemma. den lilla flickan var kanske rent av allergisk sa som manga hemma ar allergiska mot getingar. sag daremot en enda manet i kao lak och den var minst 30 cm i diameter och den lag uppspolad pa land.
jag har varit minst 10 ggr pa lanta och jag har bara en gang hort nagot liknande som med den svenska flickan sa risken ar nog valdigt liten.

tips om mat den har sasongen ar
easy bar
och southern lanta och lanta sommer house

flera av restaurangerna som vi tidigare varit fortjusta i har inte alls varit bra faktiskt, trakigt nog.

ett annat tips ar att ta en promenad till kao kwang o ga upp till restaurangen pa toppen som har en fantastisk utsikt och mkt fordelaktiga priser.

ha re gott
marianne

SKÖNT det låter att ni kan bada som ni vill, jag har kollat lite på nätet och det står faktiskt att flickan VAR allergisk. Ja badar DU så ska JAG med bada i havet.
Vi ska bo just på Southerna Lanta så passar alldeles utmärkt att de har god mat!
Tack för de andra tipsen!
LÄNGTAN börjar bli OUTHÄRDLIG nu, men det som väntar på nåt gott....
kram på dig//ANTIGONE :wai:

hej antigone

ar nu i phuket och har inte sett nagra maneter. jag tror att man forstorar upp allt i media. vi har haft en toppentid pa lanta och aker tillbaka sa snart vi kan. det ar en underbar o och lev i nuet. det finns sa mkt sjukt och farligt som kan handa o ar det da meningen sa kan du inte gora ngt at ditt ode i alla fall. varenda resa jag har akt pa sa har det varit stora uppslag i media. fagelsjuka, bombhot etccccccccc

man far tanka in det hos sig sjalv och gora en bedomning. vi far var del har sagt att det vi inte kan styra over gor ngn annan och da lever vi har och nu.

njut av dina semsterplaner och bry dig inte om ngt annat / sug pa karamellen men var anda uppmarksam...

manga kramar marianne

nyss hemkommen till detta tragisk kalla land och vad gäller maneter så finns det hur mycket som helst just nu och vi fann dom på varenda ö nere i krabi/phi phi distriktet och även uppe i pattaya såg vi ett flertal och tog några bilder på blåa,röda,rosa,vita maneter etc och det bränner till som fasen varenda gång så nu har jag lite fler brännmärken än sist,hehe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp