MC och allt som hör till oavsett land

Nam Falang

Forumveteran
Var och besökte en Ducati och BMW handlare här i närheten som har lite jippo i helgen. Dom sålde en sprillans ny BMW S1000R 2019 full utrustad för 149 900kr original pris 182 000kr. Blev himla sugen. Ruggigt fin hoj. Sålde ju min Aprilia för att jag var rädd om livet. Denna hoj är ju i samma segment. Lovar att det kliade i fingrarna. Jag intalade mig själv att lägga pengarna på husrenovering istället.

DFC46AB1-0AA4-44DD-9DF7-92A9CD4BE883.jpeg

Mr.Jo

Forumveteran
Harley delar ju folk i två grupper. Även efter döden tycks det som.

Uppfinnaren av Harley Davidson MC:n anlände till himlen, och fick prata med Gud…

- Säg mig, var det inte du som uppfann kvinnan?
- Jo, svarade Gud.
- Du måste erkänna att det har blivit något konstruktionsfel;
...
.........
1. För tung framdel.
2. Bullrar på tomgång.
3. Bakändan kastar.
4. Avgasröret sitter för nära insuget.

- Det är mycket möjligt att det har blivit något fel, svarade Gud. Men statistiken visar att det är många fler som rider på min uppfinning än din...

Björn

Nykomling
Fina hojar allihop , jag har ju åkt så mycket Cruiser , både större och mindra så jag är ganska mätt på dem , Min CBR i Thailand fyller mina behov här mer än väl , 6000 km på fyra månader utan att känna den är för liten säger ju en del .. men skall söka en äldre BMW i Sverige nu i April ,, Fina hojar till mycket moderata priser ,,detta för att pendla Stockholm Norrköping under sommaren , blir en del jobb i Stockholm som det ser ut
Hej !
Har du funderat på en äldre Moto Guzzi, det är lite av BMW stilen. Med kardan, moderat effekt.

A

Anonym

Gäst
Hej !
Har du funderat på en äldre Moto Guzzi, det är lite av BMW stilen. Med kardan, moderat effekt.
Fina hojar , hade en gammal Ducati på 80 talet , polarn hade då en Guzzi ,, vet inte hur det är med delar till en äldre Guzzi .Köpte en Yamha XJ900 91 i riktigt bra skick i våras . Får se om den blir en "keeper" eller hur det blir

PDT

Medlem
Jag längtar efter att åka på mina två små motorcyklar, som finns i Thailand, jag har ingen motorcykel här i Sverige.
Jag kunde tänka mig att köpe en stor motorcykel I Thailand, antingen BMW R1250 GS eller 1250 RT, men jag tyckar, att de är för dyra, så kanske det blir en mindre Honda i stället för.
20161228_113757.jpg

20161228_150930.jpg

A

Anonym

Gäst
Hej !
Min brorsa köpte en Guzzi på -80 talet, en Le Mans har jag för mej, den rullade strax över 1000mil innan kardandriften packade ihop!
Det är något speciellt med teknik från Italien.......

A

Anonym

Gäst
Jag längtar efter att åka på mina två små motorcyklar, som finns i Thailand, jag har ingen motorcykel här i Sverige.
Jag kunde tänka mig att köpe en stor motorcykel I Thailand, antingen BMW R1250 GS eller 1250 RT, men jag tyckar, att de är för dyra, så kanske det blir en mindre Honda i stället för.Visa bilaga 85778

Visa bilaga 85783
Du ser ut att vara en som vårdar din MC , all eloge för det

Björn

Nykomling
Fina hojar , hade en gammal Ducati på 80 talet , polarn hade då en Guzzi ,, vet inte hur det är med delar till en äldre Guzzi .Köpte en Yamha XJ900 91 i riktigt bra skick i våras . Får se om den blir en "keeper" eller hur det blir
Delar till äldre Moto Guzzi, är inget problem. jag köper mina på, Ebay, finns även några firmor i Sverige, som säljer delar.

Topp