MC och allt som hör till oavsett land

Walter

Aktiv medlem
Den är häftig går själv i tankarna på en liknande HQ fast cross och en 50cc till sonen.
HQ har ju butik i Pattaya där dom säljs.
Men då måste jag ju köpa en pickup med, där hindret ligger, crossarna är ju ok men en pickup också så blir det dyrt.
Köp grabbens 50cc online, delivery to gate, and sheaper @PanPan

PanPan

Forumveteran
HQ 501 FE tror jag du klarar av @PanPan , om du lär in dig sakta och carefully...Jag vill ja en sån nu i Lappland
Jag körde mycke cross i tonnåren, men Yamaha då.
Vad menar du billigare online, jag har googlat HQ priserna här nere och inte funnit billigare än i Husqvarnas butik i Pattaya, dom har egen butik där korsningen motorvägen och sukhumvith går ihop.

PanPan

Forumveteran
Vilket som är det transport det faller på, vi har crossbana 20 min från oss, men skall ju ta dem dit med.

Walter

Aktiv medlem
Ja, men följ med grabben dit och supporta i alla fall :love_transparent: man lär ändå springa med till fots i fall vurpa. En 50cc går väl in i en tuktuk...med pappa och matsäck...

PanPan

Forumveteran
Men för mig passar nog Enduro bra, fast gammal nu så kanske bäst att låta bli ;) , jag var aldrig förtjust i att köra på bana utan drog hellre till skogs och sandhålor med crossen.
Älskade att dra på in i skogen på små snirkliga leriga stigar.
Men även klättring med crossarna och se vem som kom högst innan man slog runt i branten.
Var riktigt roliga dagar.
Vi var 7 jämnåringar med crossar, fast snuten gillade oss inte, för vi gjorde som du sa tog crossen till lekplatsen.
Blev lite katt och råtta lek där vi reta dom för dom fick ju aldrig fast oss ;)

Nam Falang

Forumveteran
Hade KTMn på service idag. Någon uppdatering till den semiaktiva fjädringen hade fabriken kommit ut med. Utöver service så byttes både bak och framdäck. Vilken skillnad det blir på hojen när man har nytt gummi på och profilen på däcken blir rätt igen. Går mycket bättre in i svängarna och mer följsamt.

IMG_2799.jpeg

Ubon

Forumveteran
Här är min gamla Tuono som jag aldrig borde ha sålt :) Akra system kommer till den nya också. Monteras vid 100mila service.

Visa bilaga 91278

Är det inte dags att byta upp sig, mot något med lite fart I,
din hoj ser ut som en stoppkloss jämfört ned denna...:p

Stort + för allt som funkar med el

1593820669975.png

Så hur har man gjort med styrningen? Jo, cykeln styrs med hjälp av länk/svängarm vilket gör att föraren kan flyttas bakåt som i sin tur innebär att man kan få en längre hjulbas. Och på hastighetens altare har Voxan även offrat möjligheten att bromsa framhjulet.

- Det finns ingen frambroms, och det av flera skäl. Främst för att det ger bättre aerodynamik vid höga hastigheten. Men även för att det tar tid att accelerera i de stora saltöknarna på grund av dåligt grepp och vi har gott om utrymme för att stanna. Sist, men viktigast – framhjulsbromsning i höga hastigheter i saltöken kan skapa balans och leda till krasch. Vi använder inte en fallskärm, men föraren har broms på bakhjulet som han kontrollerar med vänster handtag. Även motorbroms kan kontrolleras med en liten spak på höger handtag, säger Franck Baldet, teknikchef på Voxan i ett uttalande.

Så frambroms är alltså ute ur bilden, men så är även något så aerodynamiskt vederstyggligt som kylare. Nej, i stället håller Wattman temperaturen i drivlinan med hjälp av kolsyreis som kyler ett vätskesystem.

Även batteriet är något du inte hittar någon annanstans. Här fick Voxan hjälp av sitt moderbolag Venturi som tillsammans med Ohio State University har byggt ett batteri med en kapacitet på 15,9 kWh och som klarar av att leverera 317 kW. Vilket man hoppas är tillräckligt för att nå nya rekordhastigheter.

Själva rekordförsöket är förlagt till Salar de Uyuni i Bolivia i juli 2021.

Fakta: Voxan Wattman
Drivlina: Elmaskin, permanentmagnet
Maxeffekt: 270 kW/367 hk
Max vridmoment: 970 Nm
Batteri: Litiumjon
Volt: 756 V
Kapacitet: 15 kWh
Vikt batteriet: 140 kh
Vikt motorcykel: 300 kg

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Långeman Nya thailändska trafikregler, någon som hör mer om detta? Allmänt thailandforum 150
B Hör du inte Thai dagligen? Se på film.. Språkhörnan 19
Lara Croft Thailands ledare sitter kvar – oavsett hur folket röstar Thailändska Nyheter 24
in-ka dom kör tydligen lika illa på sjön som på land Allmänt thailandforum 11
Isan Lover Thailand rasar 7 placeringar i bästa land för expats listan. Thailändska Nyheter 12
A Undrar hur fattigt och korrupt detta land är Funderingar och betraktelser 182
Sth411 Köpa land Bygga hus i Thailand 16
Isan Lover Thailand har utsetts till världens mest gästvänliga land. Thailändska Nyheter 9
kurant Dom valde fel land...... Asienforum 74
P 7 veckor i Thailand utan visum, vilket barnvänligt land åka till på en veckas visarun? Thailändskt reseforum 59
K Vad händer om man åker på semester till annat EU land medans man väntar på PUT i Sverige ? Allmänt thailandforum 6
A Skaffa visum till thai i närliggande land Uppehållstillstånd och visum mm 2
E Att bli medborgare i ett nytt land . Uppehållstillstånd och visum mm 7
Grannen Olsson Malta och Portugal är kanske bättre alternativ än Thailand som land att pensionera sig i Allmänt thailandforum 8
A Visarun, vilket land? Uppehållstillstånd och visum mm 3
A Köpa hund och Papegoja i Thai land Allmänt thailandforum 57
A Saker att reta sig pa, utan att for den skull riva ner land och rike!? Allmänt thailandforum 30
Khuntan Thailand möjligheternas land Allmänt thailandforum 5
A Insayt - Indien en hel värld i ett land Asienforum 95
Gaae Gaae´s resetråd - hur man blir kär i ett land Allmänt thailandforum 77
W Stad/land Allmänt thailandforum 46
P Tillsalu Land i Udon Thani Allmänt thailandforum 1

Topp