MC och allt som hör till oavsett land

sss

Aktiv medlem
Ser trevlig ut. Jag har då och då funderat på en Yamaha Super Ténéré 1200 här i Thailand som ersättare för den FJR1300 jag hade i Sverige.
Den väger runt 260kg om jag mins rätt.
Hur mycket väger en Super Duke?
Nya SuperDuke levererar 180 hästar ur sin 1301cc V-Twin med en torrvikt på 189 kilo

PDT

Medlem
Ser trevlig ut. Jag har då och då funderat på en Yamaha Super Ténéré 1200 här i Thailand som ersättare för den FJR1300 jag hade i Sverige.
En annan Yamaha, jag har funderat på, och som finns att köpe i Thailand, är en Tracer 900 GT.
Den ser bra ut och väl rätt ok pris i Thailand.
Wet weight 227 kg inkl. full tank.

Vad kostar Super Ténéré 1200 i Thailand ?

PeterSfa

Forumräv
En annan Yamaha, jag har funderat på, och som finns att köpe i Thailand, är en Tracer 900 GT.
Den ser bra ut och väl rätt ok pris i Thailand.
Wet weight 227 kg inkl. full tank.

Vad kostar Super Ténéré 1200 i Thailand ?
ca 700000 beroende på säljare för Super Ténéré, det är billigare än min fjr jag hade förut, en sådan ligger på 850 000
Tracer har ett attraktivare pris på ca 500 000
FJR är annars mycket skön att köra, typ Autobahnlok, men den är aningen jobbig på lite sämre vägar. Speciellt grusväg.
Ténéré och även Tracer tror jag fungerar mycket bättre på dessa vägar.

• Like
Reactions: PDT

Nam Falang

Forumveteran
Jag har ju GT varianten av Superduke. Det är ju touringmodellen av Superduke R. Större tank och mera utrustning. Motorn har en snällare mappning och 175 hk. Tjänstevikt 231kg. 23l tank är skönt. Kommer 40mil mellan tankstoppen.

0EB57E3C-5A5C-4BEF-816F-96E60F8E26BC.jpeg

PeterSfa

Forumräv
Jag har ju GT varianten av Superduke. Det är ju touringmodellen av Superduke R. Större tank och mera utrustning. Motorn har en snällare mappning och 175 hk. Tjänstevikt 231kg. 23l tank är skönt. Kommer 40mil mellan tankstoppen.

Visa bilaga 92954
Den ser trevlig ut. Bra förbrukning. På de 21liter jag hade i min FJR och 145hk kom jag aldrig i närheten den sträckan. Beroende på körstil och packning, mycket varierande mellen 20-30 mil. 20 mil gäller då vid mycket sportig körning. 30mil och kanske lite till vid touring.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Långeman Nya thailändska trafikregler, någon som hör mer om detta? Allmänt thailandforum 150
B Hör du inte Thai dagligen? Se på film.. Språkhörnan 19
Lara Croft Thailands ledare sitter kvar – oavsett hur folket röstar Thailändska Nyheter 24
in-ka dom kör tydligen lika illa på sjön som på land Allmänt thailandforum 11
Isan Lover Thailand rasar 7 placeringar i bästa land för expats listan. Thailändska Nyheter 12
A Undrar hur fattigt och korrupt detta land är Funderingar och betraktelser 182
Sth411 Köpa land Bygga hus i Thailand 16
Isan Lover Thailand har utsetts till världens mest gästvänliga land. Thailändska Nyheter 9
kurant Dom valde fel land...... Asienforum 74
P 7 veckor i Thailand utan visum, vilket barnvänligt land åka till på en veckas visarun? Thailändskt reseforum 59
K Vad händer om man åker på semester till annat EU land medans man väntar på PUT i Sverige ? Allmänt thailandforum 6
A Skaffa visum till thai i närliggande land Uppehållstillstånd och visum mm 2
E Att bli medborgare i ett nytt land . Uppehållstillstånd och visum mm 7
Grannen Olsson Malta och Portugal är kanske bättre alternativ än Thailand som land att pensionera sig i Allmänt thailandforum 8
A Visarun, vilket land? Uppehållstillstånd och visum mm 3
A Köpa hund och Papegoja i Thai land Allmänt thailandforum 57
A Saker att reta sig pa, utan att for den skull riva ner land och rike!? Allmänt thailandforum 30
Khuntan Thailand möjligheternas land Allmänt thailandforum 5
A Insayt - Indien en hel värld i ett land Asienforum 95
Gaae Gaae´s resetråd - hur man blir kär i ett land Allmänt thailandforum 77
W Stad/land Allmänt thailandforum 46
P Tillsalu Land i Udon Thani Allmänt thailandforum 1

Topp