MC och allt som hör till oavsett land

PanPan

Forumveteran
Jag gillade the bandit så drömbilen var ju en trans am med targa.
Sen blev det corvette för jag gillade deras utsvävande framskärmar.
Nu vill jag ha en merca med all high tech ;)

Fast vill fortsatt hellre ha en gammal corvett än en merca iofs.

Nam Falang

Forumveteran
Jag gillade the bandit så drömbilen var ju en trans am med targa
Pizza racer! En sådan som Magnum brände runt i. Nä jänkarna på slutet av 60 och in på 790 talet såg bra dassiga ut. 58-59 måste bara ha varit bilhistoriens bästa år. Cheva Belair 58, Cadillac 59, Olds 58 listan kan göras lång. Vilka vackra bilar.

Joker

Forumveteran
Pizza racer! En sådan som Magnum brände runt i. Nä jänkarna på slutet av 60 och in på 790 talet såg bra dassiga ut. 58-59 måste bara ha varit bilhistoriens bästa år. Cheva Belair 58, Cadillac 59, Olds 58 listan kan göras lång. Vilka vackra bilar.
Håller helt med dessa caferacers samt från 60 och framåt är med vissa undantag inte snygga Iof så hade jag en sån här Ford Fairlane 59a ,
1559454762037.png

nmax

Forumveteran
Jo vackra var dom men slutet på 60 talet mycket häftigare å roligare.

Nam Falang

Forumveteran
Hell regnade här i går kväll men dom hade lovat fint väder till idag söndag. Gav mig ut i morse på HDn. En kort men trevlig tur i finvädret.

3FF1914F-2B27-443F-B9AF-2B79AA40DD27.jpeg

0FDACBE2-C12E-433C-9A1C-2548790AFBA8.jpeg

Nam Falang

Forumveteran
Min optiker samlar på jänkare. Kommer ihåg en Packard Caribbean han hade. Den var helrenoverad till mint condition men motorn hade dom inte riktigt lyckats med. Jag fick den stora äran att fixa till topparna. Jag var livrädd när jag skulle lyfta ur dom tunga gjutjärnstopparna. Ville inte stöta i framskärmen. Allt gick bra och optikern vann många bilutställningar med den.

Här kommer en länk till hur den såg ut. Inte den bilen men likadan. Det rosa, svarta och vita gick igen i skinnklädseln. Vilken karamell.

1956 Packard Caribbean Convertible for sale at Mecum Monterey (2018) - CLASSIC.COM

Liknande trådar

Topp