MC och allt som hör till oavsett land

Joker

Forumveteran
Exakt så är det , dessa JR 11x sändare har dubbel uttekt sägs det , vet ej om det stämmer , men med en vanlig JR 2,4 så rök kärran direkt nere i pattis , de kör brett som fn mellen sina master , Det fick många lära sig , dyrbart dessutom .. Men mina två JR 11x samt FR Sky hade inge problem

Nam Falang

Forumveteran
Härligt! Kollar Moto GP. Brukar ju åka till en sportbar och titta. Nu fixade jag ett sjyst Internet, Viaplay abonnemang och VPN med svensk IP. Kopplade in datorn till TVn. Nu kan man sitta hemma i soffan och sörpla rödtjut samt njuta av fin hojracing.

F261650B-AD98-4FFB-9FC0-BC1DE3FC6C92.jpeg

Nam Falang

Forumveteran
Äntligen fick jag tummen ur och köpte en ny hjälm här i Thailand. Besökte X-Speed i pattaya. Dom hade en hel del hjälmar. Jag ville ha en öppen hjälm med heltäckande visir av märket Bilmola men det fanns inte. Det blev en Bilmola öppningsbar integral. 2700 baht kostade den. Ingen Shoei kvalité :) men helt okej. Hoppas den skyddar bollen också. Bilmola verkar ändå vara ganska seriösa.

322AF0AE-C601-4FE4-90A7-2D4BF8CA5BD7.jpeg

7F375701-D0F0-417B-BD5F-6488F56EA291.jpeg

DAD4A999-0D0F-48FF-985A-A057E7575A33.jpeg

B9D3EEB4-3C50-434E-8AAB-91C724B38F5D.jpeg

Joker

Forumveteran
Blir intressant att se om låsningen funkar bra , om så är så köper jag en av samma stil , har ju en Bilmola Full Face integral , bästa hjälmen jag haft .. Bra pris dessutom , jag gav 1900 thbt för en vanlig integral och det var nedsatt pris, Bilmolan på dynan

Jeff och Jag på Hojtripp.jpg

Nam Falang

Forumveteran
Blir intressant att se om låsningen funkar bra , om så är så köper jag en av samma stil , har ju en Bilmola Full Face integral , bästa hjälmen jag haft .. Bra pris dessutom , jag gav 1900 thbt för en vanlig integral och det var nedsatt pris, Bilmolan på dynan

Visa bilaga 80456
En kompis till mig här i Thailand har en likadan Bilmola som jag köpte. Han har haft den några år och är jättenöjd med den. Det fanns en R version av min hjälm men jag kunde inte läsa mig till vad som skilde. Kompisens hjälm ser lite mer påkostat ut ön min och den var ganska mycket dyrare också.
Ja Bilmola ser okej ut men inte slår dom mina Shoei hjälmar jag har i Sverige. Shoei hjälmarna kostar dock mer i kr än vad Bilmola kostar i baht :)
Skönt att ha en bra hjälm på huvudet i alla fall.

Joker

Forumveteran
Har kikat på en beg. Shoei , finns ibland folk som säljer en hjälm som använts en ggr , Är de helt fräsch så spelar det ju ingen roll ,, man kan ta med en till Thailand tänkte jag ,, Ja Shoei slår ju allt . Men min Harley polishjälm , den som går lite längre ner än en vanli jethjärlm , samt ett visir som även går längre ner , den är fett skön , men passar inte på min nuvarande hoj ,,Köpte den i KK för 19000 thbt , skitsnygg och riktigt snyggt målad . En klar kvalitetshjälm , men passade för VTX en ,inte en CBR :wink_transparent:

Nam Falang

Forumveteran
Fick lov att ta en sväng med KTMn direkt när jag kom hem till Svedala. Har ju endast kört 125 scooter i tre veckor. Blev en kort sväng på drygt 10 mil. Det var varmt som attan. 30 grader idag. Gött med big bike :)
Undrar om HDn skall få sig en duvning framåt kvällen. Beror på hur trött jag är då.

Liknande trådar

Topp