MC och allt som hör till oavsett land

 
Jupp, hade jag bott kvar i Sverige så hade jag köpt en camaro ss 68-69 med 396:a.
Skulle gärna renoverat upp en själv.
Funderar ofta på USA och att bo där pga bilarna men blir nog aldrig av, nackdelen med att bli kär å skaffa tjej...
Camaro 67/68 är lika förutom vent rutan på 67. Däremot 69 är en lite större å mer tillval ang motor/växellådor har åkt på gatan 1/8 6.95 sek på Åland me en bb, automat 67 tja sånt minns jag ha det gött med era drömmar inte dumt det heller:wave_transparent:
 
Jupp, hade jag bott kvar i Sverige så hade jag köpt en camaro ss 68-69 med 396:a.
Skulle gärna renoverat upp en själv.
Funderar ofta på USA och att bo där pga bilarna men blir nog aldrig av, nackdelen med att bli kär å skaffa tjej...
Finns säkert bra damer i staterna om du är sugen, men förmodligen inte lika lättstyrda som thai;)
Men va fn, vill du ha en Camaro så är väl inte kärlek ett hinder;):D
 
Hindret här är allt utom kärlek och pengar.
USA är dyrt nu med den dåliga växelkursen, så behövs väl gott om pengar.
Känner några som var där i vintras och dom reagera över hur dyrt allt var, så har svängt när jag var där sist 2009 reagera jag över hur billigt allt var.
 
USA är dyrt nu med den dåliga växelkursen, så behövs väl gott om pengar.
Känner några som var där i vintras och dom reagera över hur dyrt allt var, så har svängt när jag var där sist 2009 reagera jag över hur billigt allt var.
Början 2000 tyckte också jag det mesta var billigt i staterna.
Original Yamaha toppkåpa till min FZR1000 kostade 3500:- inkl. frakt till Sverige. I svenska yamahaförsäljarnas prislistor stod den på strax över 7000:-
Vance&Hines SS avgassystem låg också på ca 3500, men plus frakt i det fallet. I Sverige låg liknande modeller på nästan 8000 (exakt den modellen fanns inte på europeiska marknaden hos V&H).
Originaldelar till min Grand Cherokee behöver man inte ens nämna, typ Biltema-priser jämfört med Sverige.
Import från USA på den tiden var alltid rena vinsten. Sedan hände något.
 
USA är dyrt nu med den dåliga växelkursen, så behövs väl gott om pengar.
Känner några som var där i vintras och dom reagera över hur dyrt allt var, så har svängt när jag var där sist 2009 reagera jag över hur billigt allt var.
Ja växelkursen är ett hinder för mycket nu för tiden. I Sverige pratar man väder hela tiden, här är det växelkurs. Spelar väl ingen roll vart man åker som Svensk längre så känns det dyrt. Fler å fler som blir prismedvetna här nu och den här lågsäsongen har knäckt många ställen.
Aldrig sett så mycket sänkta priser förut men verkar inte hjälpa, folk väljer matmarknaden iaf då den är ännu billigare.
Tror att många etablissemang här får en dålig högsäsong. Husmarknaden lär vara riktigt usel nu och många som fått panik å vill sälja. Undrar hur stark Bahten kan bli innan det ger effekt på riktigt, borde ju bli en krasch till slut tycker man.
 
Början 2000 tyckte också jag det mesta
Ja växelkursen är ett hinder för mycket nu för tiden. I Sverige pratar man väder hela tiden, här är det växelkurs. Spelar väl ingen roll vart man åker som Svensk längre så känns det dyrt. Fler å fler som blir prismedvetna här nu och den här lågsäsongen har knäckt många ställen.
Aldrig sett så mycket sänkta priser förut men verkar inte hjälpa, folk väljer matmarknaden iaf då den är ännu billigare.
Tror att många etablissemang här får en dålig högsäsong. Husmarknaden lär vara riktigt usel nu och många som fått panik å vill sälja. Undrar hur stark Bahten kan bli innan det ger effekt på riktigt, borde ju bli en krasch till slut tycker man.
Läste igår att bostadsmarknaden i HH hade vänt.
Försäljning av condo låg så högt som 90% sålda och bara 250 condos osålda i HH.
Cha Am eller vad det heter såg inte lika bra ut men i HH hade det vänt efter några dåliga år.
Majoriteten av köparna är Thai som har det som semesterbostäder, bara 10% av köparna var utlänningar, så ingen stor kundkrets där
 
Läste igår att bostadsmarknaden i HH hade vänt.
Försäljning av condo låg så högt som 90% sålda och bara 250 condos osålda i HH.
Cha Am eller vad det heter såg inte lika bra ut men i HH hade det vänt efter några dåliga år.
Majoriteten av köparna är Thai som har det som semesterbostäder, bara 10% av köparna var utlänningar, så ingen stor kundkrets där
Nya condos möjligtvis men beg hus är billigare än på väldigt länge
 
Nya condos möjligtvis men beg hus är billigare än på väldigt länge
Ja var bara condos det gällde och att köpgruppen är Bangkokthai som köper condo att ha och åka ut till, som en semesterbostad.
Som sagt vara bara 10% utlänningar av dom som köpte.
Hus är väl inte lika attraktivt för en sådan kundkrets, då behövs ju mer underhåll och att man är på plats oftare.
 
Camaro 67/68 är lika förutom vent rutan på 67. Däremot 69 är en lite större å mer tillval ang motor/växellådor har åkt på gatan 1/8 6.95 sek på Åland me en bb, automat 67 tja sånt minns jag ha det gött med era drömmar inte dumt det heller:wave_transparent:
Detta är min drömmbil, skall ha en sådan före pension :)

downloadfile.jpg
 
Ja var bara condos det gällde och att köpgruppen är Bangkokthai som köper condo att ha och åka ut till, som en semesterbostad.
Som sagt vara bara 10% utlänningar av dom som köpte.
Hus är väl inte lika attraktivt för en sådan kundkrets, då behövs ju mer underhåll och att man är på plats oftare.
Ja dom vill väl dessutom ha strandnära och då är det bara condos som gäller.

Antalet falanger som köper beg hus har ju minskat drastiskt men antalet falanger som vill sälja beg hus har ökat.
Thai köper ju normalt sätt inte beg hus av falang så jobbigt läge där.
Om Kineserna kan rädda upp marknaden återstår att se men än så länge så är Kineserna inte anmärkningsvärt många här och deras valuta har ju dessutom också tagit mycket stryk det sista.
 
Ja dom vill väl dessutom ha strandnära och då är det bara condos som gäller.

Antalet falanger som köper beg hus har ju minskat drastiskt men antalet falanger som vill sälja beg hus har ökat.
Thai köper ju normalt sätt inte beg hus av falang så jobbigt läge där.
Om Kineserna kan rädda upp marknaden återstår att se men än så länge så är Kineserna inte anmärkningsvärt många här och deras valuta har ju dessutom också tagit mycket stryk det sista.
Sen bor mycket Thai och farang inte alltid i samma område, Thaikundkretsen är nog mindre i farangvillage?
Ser ju inga direkt tomma hus i samhället jag bor i och det är en liten småstad mellan Pattaya och Laem Chabang, har banker, småaffärer, restauranger och flera village längs huvudgatan i samhället men inga faranger, kan gå veckovis utan att jag ser någon annan i samhället vi bor, trots att det bara är 5 km till du svänger ner till Naklua och börjar bli en del faranger.
Häromkring verkar husen sälja bra och byggs mycket nytt.
Men det är ju helt inriktat på Thai, billigare än turistort som Pattaya, försäljningspersonalen i våran village pratar knapp Engelska ens.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
4 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp