MC och allt som hör till oavsett land

 
Idag blev det premiär. Tog ut och vädrade HDn. En hel månad tidigare mot förra året. Hoppas det inte blir allt för stora bakslag vädermässigt.

8F637C49-5C0F-4133-A592-E95223140967.jpeg


16372E04-2414-402F-A1C3-0CC5E629138A.jpeg


5E87A445-4BC1-415A-B077-A3E45224B061.jpeg


B913C8D9-5EC5-4A68-843C-5CC21E6ABF0F.jpeg
 
Vindruta och sizzy fick åka på idag. Perfekt med stor vindruta då temperaturen håller sig under 15 grader. Normalt kör jag utan. Tycker det blir så mycket irriterande turbulens bakom. Vinklade bak styret några grader i vinter. Skulle ha vinklat lite till. Sådant man känner först när man kör. Problemet är att man måste plocka isär hela lyset för att komma åt skruvarna :mad:
 
Monterar nu starka mindre Beamlampor 25 w ledlampor som jag lägger på helljuset , vill synas , dessa kan jag även använda får att påkalla uppmärksamhet vid U turns som är de farligaste ställena enligt min mening , de tror ofta att det kommer en 125 a i 70 km , så kommer det en hoj i 120 km , de ser ju inget detta folk eller skiter i medtrafikanter ,tror tyvärr mer på det senare
 
120 tycker jag är för fort för att kunna bromsa om nån kör ut direkt framför näbben vid en u-turn, jag har väl blivit försiktigare efter vurpan i bkk för 2 mån sedan.
Men annars tycker jag att dom allra, allra flesta ser mig och ger mig plats nog.
 
Händer att jag kör runt 120 , men brukar iofs ta ner farten just vid U turns , Men att synas är viktigt . Ligger i stort sett aldrig över den farten 100 till 120 är min cruisingspeed
 
Själv kör jag oftast i en hastighet som känns bra. I Sverige betyder det att jag nästan alltid kör över gällande hastighet. Jag kör inte idiotfort för det. 30 sträckor däremot håller jag den hastighet som gäller.

I Thailand kör jag på ungefär samma sätt vad gäller hastighet. Försöker flyta med övrig trafik.

Är jag ensam på en fin kurvig väg och sitter på MC så tittar jag inte ens på mätaren. Men kör garanterat över hastighetsbegränsningen.

Har inget emot folk som kör lite för fort så länge dom gör det med gott omdöme. Herregud ser ju folk i Stockholm göra helt livsfarliga saker dagligen och då utan att ha uppnåt hastighetsbegränsningen.
 
Själv kör jag oftast i en hastighet som känns bra. I Sverige betyder det att jag nästan alltid kör över gällande hastighet. Jag kör inte idiotfort för det. 30 sträckor däremot håller jag den hastighet som gäller.

I Thailand kör jag på ungefär samma sätt vad gäller hastighet. Försöker flyta med övrig trafik.

Är jag ensam på en fin kurvig väg och sitter på MC så tittar jag inte ens på mätaren. Men kör garanterat över hastighetsbegränsningen.

Har inget emot folk som kör lite för fort så länge dom gör det med gott omdöme. Herregud ser ju folk i Stockholm göra helt livsfarliga saker dagligen och då utan att ha uppnåt hastighetsbegränsningen.
Var mest en pik för han skällde på andra som körde för fort i annan tråd precis innan ;)
 
Vad jag reagerade på var att man hetsar mot utryckningsfordon i 130 km samt att man anser sig stå över lagen för att man råkade ha en Benz , försök inte ändra på sanningen eller vrida på mina inlägg så att det passar dina försök till att "pika" mig som du skriver ... Börjar bli lite trött på vissa skribenter här ,, Fler som har blivit förut och inte syns så mycket idag , trist då det fö är ett bra forum ... men en konstig inställning ibland anser jag , anse sig vara förmer än andra är något jag kraftigt ogillar , visar bara på vissa brister i uppfattningen om sin egen person :confused:
 
Jag har då inte läst att "någon" med benz har hybris och ger sig rätt därför att ställa sig över lagen.
Däremot, skrev"någon" att han gillar dra på, på fina vägar. Är helt övertygad att "någon" har bra omdöme, håller åxå med om att min sedan i Sverige har bättre vägegenskaper än pickupen i Thailand:)
 
Nä förstår det Micke T , ni får väl tjafsa själva här då , blir allt fler som känner så , inte bara jag
 
Nä förstår det Micke T , ni får väl tjafsa själva här då , blir allt fler som känner så , inte bara jag
Tjena Joker, kan du be dina kompisar "allt fler" som känner som dej att skriva själv, eller är dina kompisar "allt fler" sånna som är här och läser och skriver inte själv pga "allt fler" är bannad eller något liknande.
:cool::police:
 
Idag fick jag äntligen hämta min nya hoj som jag beställde då jag var på semester i Thailand i februari. En KTM 1290 Superduke GT. Har hunnit köra en sväng på 12 mil. Helt underbar hoj. Hade ju en förut och saknade den. Nu till 2019 har dom uppdaterat en hel del. Den känns ännu bättre än den förra. Helnöjd just nu :)

52C44702-0FF0-42B5-AD9E-EB5B7A0571A7.jpeg
 
Själv dags för mig att ställa in hojen här i Thailand , Onsdag sita dagen , Byte olja samt filter tvätta å putsa . Nu har den rull1440 mil på sex månader här i värmen , allt har fungerat olklanderligt
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
4 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp