MC och allt som hör till oavsett land

 
Farligt att leva med , man kan ju dö :rolleyes: Och om man kan läsa och förstå statisktik så vet man att densamma kan läsas på samma sätt som fan läser bibeln ,, Om du har 2miljoner bilförare och 500 mc förare , MC förarna råkar ut för 10 olyckor , och bilförarna för 250 olyckor ,, vad är enligt statuisken procentuellt farligast
 
Farligt att leva med , man kan ju dö :rolleyes: Och om man kan läsa och förstå statisktik så vet man att densamma kan läsas på samma sätt som fan läser bibeln ,, Om du har 2miljoner bilförare och 500 mc förare , MC förarna råkar ut för 10 olyckor , och bilförarna för 250 olyckor ,, vad är enligt statuisken procentuellt farligast
Du förstår dig på statestiken i länken lika dåligt som fan förstår sig på bibeln :D
 
Du förstår dig på statestiken i länken lika dåligt som fan förstår sig på bibeln :D
Ja, precis , så är det , och även du tolkar statisktiken riktigt illa , det var liksom det jag åsyftade , Det går inte att utläsa hur farligt det är att köta , men bra att du avstår tror jag , du verkar vara en farlig MC förare ;)
 
Beställde packväskor till KTMn för ett tag sedan. Var och hämtade dom igår. Har kommit fram till att det är så himla bekvämt att kunna ta med sig lite prylar ibland. Åker man HDn kan man ju få två matkassar med sig hem. Dessa väskor till KTMn är original. Fästen sitter integrerade på hojen original. Väskorna har lås som kodas efter samma nyckel som till hojen. Matchande dekor paneler på sidan. Superlätta att montera/demontera. En integralhjälm i varje väska får det plats. Perfekt så man slipper släpa på hjälmen då man kliver av.

Så här blev det

AFD21823-65D2-4D83-B198-A26BB425DFDA.jpeg


9EE80FB8-DFA1-473F-BFAD-4A2768122C90.jpeg


AC9FBF4B-A3BE-4B18-9FB6-E8978D5E8FF0.jpeg


8534A3CC-F122-4DBA-9BD7-7E93D0F7F7BC.jpeg


BB15FD67-DD5A-4406-9224-98B874B8C421.jpeg
 
Ser att vi har fler gemensamma intressen , RC flyg , både Heli och Fixed Wing har jag flugit mååånga år i Sverige samt även i Thaialnd , varje dag under tiden i Pattya
 
Ser att vi har fler gemensamma intressen , RC flyg , både Heli och Fixed Wing har jag flugit mååånga år i Sverige samt även i Thaialnd , varje dag under tiden i Pattya

Jo det vet jag att du håller på med RC modellflyg. Vi har diskuterat det förr ;) Visste dock inte att du även flög helikopter. Jag flyger inte så mycket längre men säljer inte mina älskade helisar :) Sålde mina 5 flygplan och två av mina Saitos i början på Juni. Helisarna har tappat för mycket i värde så dom behåller jag hellre. I bästa fall får jag ihop två flygningar/år. Men hoppas på mer tid inom en snar framtid. Gillar att meka och pilla med helisarna. Har några bilar också men dom nyttjas än mer sällan. Flygplanen tog så stor plats så dom fick byta ägare.

Efter familj och driva eget företag så blir det inte så mycket tid över för hobbies och jag har några.
- MC
- RC
- Foto
 
Jo, flög en hel del Heli i Pattis , hade ett par större Synergi , för mycket slantar att liga på tyckte jag när jag tröttnade , ¤50 , 500 i början , den blev allt större och dyrare :):)Scalahelisar är fina , noterade din i hyllan , 450 ?
 
Jo, flög en hel del Heli i Pattis , hade ett par större Synergi , för mycket slantar att liga på tyckte jag när jag tröttnade , ¤50 , 500 i början , den blev allt större och dyrare :):)Scalahelisar är fina , noterade din i hyllan , 450 ?

Utöver min lilla Lama, till vänster om drönaren, så har jag endast en scalamodel. Det är min Huey av märket Hirobo. Den är i 60 storlek. Har endast metanol helis förutom Laman och drönaren. Dom är två st 40-50 size, 4 st 60 size och resten 90 size. När man snackar el-helisar så utgår man ju från bladlängden men jag kör old school där motorns storlek beskriver heli sizen. Mina finaste (dyraste :) ) är dom två längst upp till vänster i bild samt den gula Robbe helin på andra våningen. Den har ett chassie helt i kolfiber. Kostade mig hela skjortan och lite till :)
Min JR Sylphide 90, andra från vänster, är jag riktigt stolt över. HElt i kolfiber och aluminium. Ombyggd med 140 graders swash. 45 pengar som far runt i luften när den flyger. Lovar att knäna skakar :) Ingen heli går att köpa delar till förutom det som man hittar hos hos någon som sparat på sig.

Jag gillar dom olika tekniska lösningarna som dom olika märkena har. Robbe med sina swash lösningar, JR med snedskurna drev och axiallager, Hirobo har alltid gjort fina helis. Kyosho Nexus med fyrtaktsmotor.
 
Hirobo har alltid gjort fina helis. Stämmer bra , många fina märken som dag är omöjligt att finna grejer till , till ex min Synergi , där för jag sålde den , en liten miss så kostade det skjortan samt ibland omöjligt att finna reservdelar . Svårt att se storlekar på maskinerna när de står i hyllan , att det är förbränningsmotorer ser jag ju så klart , men inte mycket mer . Min synergi var el Helis 700 size, för många battingar , i Thaialnd flyger jag bara FR Sky . Allt annat märkligt nog väldigt löttstört därnere , de skjuter som fn mellan masterna i Pattis , Men FR Sky modulerna med mottagare aldrig under två år någon påpverkan , har ett gäng FR Sky moduler med samt mottagare till min JR 11 x . En bra radio till både Helisar samt Fixed wing .
OK nu till jobbet Tjing , satsar hellere slantar på MC nu för tiden
 
Hirobo har alltid gjort fina helis. Stämmer bra , många fina märken som dag är omöjligt att finna grejer till , till ex min Synergi , där för jag sålde den , en liten miss så kostade det skjortan samt ibland omöjligt att finna reservdelar . Svårt att se storlekar på maskinerna när de står i hyllan , att det är förbränningsmotorer ser jag ju så klart , men inte mycket mer . Min synergi var el Helis 700 size, för många battingar , i Thaialnd flyger jag bara FR Sky . Allt annat märkligt nog väldigt löttstört därnere , de skjuter som fn mellan masterna i Pattis , Men FR Sky modulerna med mottagare aldrig under två år någon påpverkan , har ett gäng FR Sky moduler med samt mottagare till min JR 11 x . En bra radio till både Helisar samt Fixed wing .
OK nu till jobbet Tjing , satsar hellere slantar på MC nu för tiden

Ja 700 size är jämförbart med 90 size. Har alltid gillat JR radios. Har inte 11an och kommer inte ihåg exakt vad min heter. Köpte den från USA för kanske 15 år sedan. 9 kanaler men en 2,4 i alla fall. Radion innan var en JR 9 35Mhz. Ja eller modulen gick ju att byta även på den. Jo jag lägger också mina slantar på MC numer. Dessutom en hobby som är lättare att utöva i vardagen. Nu blir det en sväng med KTMn på förmiddagen. Skulle vilja ta en sväng med HDn innan vi flyger till Thailand på fredag. Vi får se vad som hinns med.
 
Själv väntar jag med Thailand ett tag .inte före oktober .ett helv regnande tycker jag .åka hoj långtur regnsäsong går fetbort för mig
 
Min är en USA radio .nyskick med origami sändarmodul samt mottagare .ett gäng fr sky.skall sälja bort allt RC
 
Min är en USA radio .nyskick med origami sändarmodul samt mottagare .ett gäng fr sky.skall sälja bort allt RC

Ja radio från USA är ju egentligen inte lagligt i Sverige då den har för hög effekt. Jag tävlar inte och min klubb säger inget om det. Alltid skönt med lite högre effekt i sändaren :)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
4 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp