MC och allt som hör till oavsett land

 
19000 sek !! År de inte kloka ??? Va fn , en gammal 84 a . Den kommer arr finnas läääänge på blocket . Normalpris 4-6000 har jag sett dem för . och för 6 så är de fina

19k sek helt sjukt enligt min mening
1569998683367.png


1569998683367.png
Har en så¨dan 82a köpte den me nya däck ,stator+voltregulator +hjullager packboxar framgaffeln + slitdelar kedja ++++ å inte var priset 19000sek .Skall bessa den nästa år2020 då är den 38 år . :thumbsup: dvs den blir besiktnings befriad bra va???
 
19000 sek !! År de inte kloka ??? Va fn , en gammal 84 a . Den kommer arr finnas läääänge på blocket . Normalpris 4-6000 har jag sett dem för . och för 6 så är de fina

19k sek helt sjukt enligt min mening

Det finns gott om drömmare på blocket. Jag har också sett FZR åttiotalare för 25-30kkr trots de ligger på ca 8-10kkr.
Det är klart, kan de hitta någon stackare att lura så har de tjänat en hel del.
 
Det är en bra cykel. OM jag inte ser helt fel en XJ och det är kardan, iaf på 900 modellen, 600 mins jag inte om det var kedja eller kardan på.
Alltså inga knastrande och slappa kedjor med kladdigt byt som konsekvens. Värt betala lite extra för anser jag. Tröttnat på kedjor numera, som förstås.
 
Det är en bra cykel. OM jag inte ser helt fel en XJ och det är kardan, iaf på 900 modellen, 600 mins jag inte om det var kedja eller kardan på.
Alltså inga knastrande och slappa kedjor med kladdigt byt som konsekvens. Värt betala lite extra för anser jag. Tröttnat på kedjor numera, som förstås.
Stämmer bra , det är en Yamaha XJ 900 91 , i mycket bra skick för 7000 sek , det säger en del om vad priset skall vara för dessa gamla cyklar , kanske fick jag ett bra pris ,men inga stora slantar skall man betala . Går riktigt fint i maskin , ger 98 hk och ett bra bottenvrid
 
Stämmer bra , det är en Yamaha XJ 900 91 , i mycket bra skick för 7000 sek , det säger en del om vad priset skall vara för dessa gamla cyklar , kanske fick jag ett bra pris ,men inga stora slantar skall man betala . Går riktigt fint i maskin , ger 98 hk och ett bra bottenvrid
Och så billig försäkring att man inte behöver tänka på det. Driftsäker för långtouring över hela Europa trots ålder.
Det där är en bra maskin. Alltid gillat Yamaha, men aldrig haft den modellen. Dock läst massor om den på touringsällskaps sidor.
Jag hade storebror FJR1300 istället, men den där är smidigare. Passar bra i stadstrafik som Stockholm och kan packa lika som min FJR.
 
Stämmer bra , det är en Yamaha XJ 900 91 , i mycket bra skick för 7000 sek , det säger en del om vad priset skall vara för dessa gamla cyklar , kanske fick jag ett bra pris ,men inga stora slantar skall man betala . Går riktigt fint i maskin , ger 98 hk och ett bra bottenvrid
Hittade ingen riktigt bra bild nu, men frugan var förtjust i den också. Gissar hon gillade den bättre än den Honda Shadow hon hade i Thailand tidigare. Höll jag inte hårt i nycklarna kunde hon vara vart som helst.

2014-03-14 08.31.40.jpg
 
Passar bra för Thai , den har ju ganska låg sitthöjd . Min gumma kan inte köra min CBR i Thailand ,för hög säger hon ..
 
Passar bra för Thai , den har ju ganska låg sitthöjd . Min gumma kan inte köra min CBR i Thailand ,för hög säger hon ..
Jo det är problemet med korta ben som många thai har. Min fruga försökte köra med högklackat, men det var ju dömt att misslyckas. Det finns sänkningssatser som tar ner runt 12cm tror jag. Men med tanke på att jag använde den dagligen för mina arbetsresor i stockholm, aldrig.
Därför jag hade toppbox på stjärten. Sidoväskorna funkade inte när jag tog mig fram genom köer. För brett.
Såg de börjat med city-väskor för att komma runt lite av det problemet, men det är skönt ha en smal stjärt när man snirklar mellan bilar.
 
I Thailand kör jag utan väskor , har en bra mindre 25 liters ryggsäck med en Drysack över , den spänns fast ,ed riktiga MC band över min bakdyna , Inget som gör hojen bredare , men nu skall det ju bli nya lagar , mara stora mc som inte för köra mellan bilarna , herregud vilka tattar-hjärnor de måste dessa Thaipolitiker /tjänstemän , Dessutom max 80 för bigbikes inom tättbebyggt , men 150 cc kan köra som tidigare , helt huvudlöst
 
I Thailand kör jag utan väskor , har en bra mindre 25 liters ryggsäck med en Drysack över , den spänns fast ,ed riktiga MC band över min bakdyna , Inget som gör hojen bredare , men nu skall det ju bli nya lagar , mara stora mc som inte för köra mellan bilarna , herregud vilka tattar-hjärnor de måste dessa Thaipolitiker /tjänstemän , Dessutom max 80 för bigbikes inom tättbebyggt , men 150 cc kan köra som tidigare , helt huvudlöst
Tja berg i alla byar ,sånt är livet tydligen :reta:
 
I Thailand kör jag utan väskor , har en bra mindre 25 liters ryggsäck med en Drysack över , den spänns fast ,ed riktiga MC band över min bakdyna , Inget som gör hojen bredare , men nu skall det ju bli nya lagar , mara stora mc som inte för köra mellan bilarna , herregud vilka tattar-hjärnor de måste dessa Thaipolitiker /tjänstemän , Dessutom max 80 för bigbikes inom tättbebyggt , men 150 cc kan köra som tidigare , helt huvudlöst
Topboxen är bra för kedja med lås, hjälm, handskar och annat smått. Parkerar man är man fri från hjälm o annat och den ligger skyddad för regn.
Politikerna har stirrat sig blind på att bara titta på olyckor med bigbike, det är tråkigt. Inget av de förslag de gett, ger någon direkt effekt vad jag kan se. Jo även 125 kan komma upp i höga hastigheter som 150-170 om man t.ex. tänker på NSR, så den typen av lagar ger ingen effekt alls. Speciellt inte i ett land där det är anarki i trafiken iaf.
 
Detta med priser kan vara nyckfullt. Jag hade ju en Puch Montana -78 som 15 åring. Sommarjobbade och köpte den cash för 2000kr. Detta var 1985. Jag bestämde att jag aldrig skulle sälja den då jag älskade min Puch. Dock så stod den bara där eftersom det blev bilkörkort. Då blev den stulen :mad:

Nu skulle jag vilja köpa en likadan och renovera. Dom är skapligt dyra idag. Minst 10 brak om det skall vara något att börja med. Dessa gamla moppar kostar flis.

Inte min moppe men så här såg den ut.

11487754-D69F-43C6-A653-15B683C1F057.jpeg
 
MotoGP i Buriram (Chang International Circuit) i helgen. Hade ju hellre varit på plats men TV får väl duga. MM93 gjorde en elak high sider i slutet av FP1. Hoppas han kan köra vidare i helgen. Tror det. Det är tuffa gubbar.
 
Jacka in den , starta maskin samt spraya kylsprej , sen vet du om det är denna som felar , finns ju som sagt folk som kan mäta upp den och ev finns den trasiga komponenten eller kalllödningen

Tyvärr så är min elektronikexpert död och begraven sedan några år tillbaka, LP fixade allt.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
4 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp