MC och allt som hör till oavsett land

 
Hoppsan! Titta vad tomten kom med :)

563DC68B-6BCC-4714-9B1D-81649B8E0041.jpeg
 
De är fina och stora, låter dessutom bäst av alla hojar på marknaden, pga av ett misstag eller vad man kan kalla det så har den ett eget säreget ljud som egentligen bara Idianen slår (Tycker jag ). Men vill ha mer power i en så stor cykel, där har de missat en stor grej anser jag, alldeles för klena maskiner för storleken och cc ur 15-1800 cc skall man lätt kunna ta ut 130 hk samt lika mycket vrid. Men det är en urgammal classisk fin och kulturell kontruktion, tyvärr så är den nu ur tiden, nu måste de plocka in buggar i tändkretsen/boxen om de skall ha samma fina ljud, jag minns min gamla Knucklehead, den lät gott den, med korta raka pipor, de anger 150 nm som vridmoment , det tror jag inte ett smack på om jag får säga det, har ju kört mot dessa i Pattis ett flertal ggr med min VTX 1800, Men grymt fina maskiner, skulle gärna ha en , men inte för de slantar de betingar idag
 
Senast redigerad av en moderator:
Visserligen ingen Road King och lite löjlig video , men visar vad jag upplevde med min 1800 när jag åkte med Asian Nomad och några andra på lördagarna i Pattis, den var lite peppad, men inte så värst mycket

VTX Phonta 1.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Visserligen ingen Road King och lite löjlig video , men visar vad jag upplevde med min 1800 när jag åkte med Asian Nomad och några andra på lördagarna i Pattis, den var lite peppad, men inte så värst mycket

VTX Phonta 1.jpg
Jävla japs slafs känslan att köra HD å inte drag racing ha det /Jörgen HH
 
Visserligen ingen Road King och lite löjlig video , men visar vad jag upplevde med min 1800 när jag åkte med Asian Nomad och några andra på lördagarna i Pattis, den var lite peppad, men inte så värst mycket

VTX Phonta 1.jpg

Vill jag köra lite sportigare så tar jag KTMn eller Aprilian :)
Min HD är av årsmodell 2009 med motor Twin Cam 92cuin, blir ca 1500cc. Vet vare sig effekt eller vrid men tycker det räcker för en sådan hoj. Luft och buller monterat som enligt HD skall ge 10hk. HDn känns som en raket jämfört med min Yamaha 1100 Dragstar 2006 jag hade. Den var dessutom 5vxl så motorväg var en plåga. HDn sätter man på cruisen på 120 på motorväg och glider fram som en kung. Den känns inte ens ansträngd. Körde ju dom 65 milen till min kompis i Umeå i höstas med endast stopp för att tanka. Åkte galet bekvämt, klart över förväntan. Enda nackdelen var att jag hade monterat rutan på den trippen, normalt kör jag utan. Galen turbulens runt hjälmen.

Här är en bild på min fina Dragstar. En härlig farbror i Anderstorp köpte den.

8CA6259E-3404-42E1-8392-A82EEC6C0AF9.jpeg
 
HD är fina cyclar, men alldeles för mycket slantar tycker jag, tittat på att ersätta min 900 xj med en V Max 1700 cc , en twinmaskin som piskar det mesta, kanske inte din Aprilia, men oehört mulligt med 200 hk och ett helv vridmoment
1589657535488.png
 
Blev drygt 40 mil i helgen på Aprilian. Regnade och haglade men ville få ihop mil så att jag kan åka på 100 mila service och samtidigt få på Akra systemet. Redan tvättat hojen två gånger. Jäklar vad mysigt det är med en Tuono igen. En riktig körmaskin.

IMG_2638.jpeg


IMG_2637.jpeg


IMG_2630.jpeg


IMG_2639.jpeg
 
Visserligen ingen Road King och lite löjlig video , men visar vad jag upplevde med min 1800 när jag åkte med Asian Nomad och några andra på lördagarna i Pattis, den var lite peppad, men inte så värst mycket

VTX Phonta 1.jpg

Kom och tänka på idioten på HDn. Hur fan kan man åka runt utan hjälm???? Jag mår illa när jag ser folk köra utan handskar och då kommer dårarna utan hjälm. Visst, i Thailand kör jag Honda Click i kortärmat och shorts men alltid en bra hjälm på skallen. I sverige med MC alltid MC-kläder och självklart hjälm och ryggskydd. Lånade kompisens Enduro hoj en gång. Han sade du skall ha minst hjälm och ryggskydd annars lånar du inte min hoj. Jäkligt bra inställning tycker jag.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
4 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp