MC och allt som hör till oavsett land

 
Vill komplettera med verktygslåda, såg att ebay är halva priset men från Kina...?
SmartSelect_20210106-222644_Gmail.jpg
 
Premiär åkning vid Siljan i fjol, 16 Februari. Då är våren bara drygt 4 veckor bort nu ;)
SmartSelect_20210107-114721_Gallery.jpg
Hmm, Plintsberg?
Det du tittar på rakt över på andra sidan Siljan är min Morfars skog, sträckan från mitten upp mot holmen.
Till vänster på hitsidan Siljan har du en by med namnet Hjortnäs, där växte jag upp första åren som barn.
 
Men säkert fantastiska hojar tekniskt sätt. Kört s1000rr 8 år sedan. Den var ju absurd. Quickshift är ovant
 
Ja, håller med men ändå stor skillnad i upplevelse;)
Nu har jag aldrig provat en sådan slags mc så ska inte såga den för mkt. Men tycker den ser gigantisk ut, tung och svårsvängd. Ser ut som en hoj man kör rakt fram på vilket är tråkigt.
Dock är det som sagt säkert en jättebra mc till det den är till för
 
Nu har jag aldrig provat en sådan slags mc så ska inte såga den för mkt. Men tycker den ser gigantisk ut, tung och svårsvängd. Ser ut som en hoj man kör rakt fram på vilket är tråkigt.
Dock är det som sagt säkert en jättebra mc till det den är till för
Tycker också dom ser stora och otympliga ut men när man väl har kört en sådan typ av hoj så ändrar man uppfattning. Visst är det stor skillnad mot att köra sporthoj men dom är otroligt allround. Jag har ju 3 MC med helt olika karaktär så det är min lösning :)
 
Sporthoj vill jag inte ha igen...skulle dock kunna tänka mig något som en er-6:a. Helt ok att köra en halvdag på tour och ändå kan busa lite med.
Har dock aldrig provat en men ska prova kompisens när jag kommer hem igen.
Mycket hoj för pengarna. Vill inte ha en som jag är rädd om och måste putsa varje dag. T ex en er-6 2012 med få mil kan man få för 90 000 baht. Perfekt för mig. :)
 
Ni som kanske har erfarenheter av försäkring i Thailand på 650cc +. Hur är priset jämfört med Sverige?
 
Ni som kanske har erfarenheter av försäkring i Thailand på 650cc +. Hur är priset jämfört med Sverige?
Ledsen men samtliga av mina hojar finns i Sverige. I Thailand nöjer jag mig med en Honda Click. Stannar max en månad åt gången i Thailand så blir ingen stor MC där. Var sugen på att skicka dit min Yamaha 1100 Dragstar men fick höra att det var omöjligt att regga den i Thailand så lade ned det.

448CD3F9-33A9-428C-A777-06B5A8B7B40C.jpeg
 
Ledsen men samtliga av mina hojar finns i Sverige. I Thailand nöjer jag mig med en Honda Click. Stannar max en månad åt gången i Thailand så blir ingen stor MC där. Var sugen på att skicka dit min Yamaha 1100 Dragstar men fick höra att det var omöjligt att regga den i Thailand så lade ned det.

448CD3F9-33A9-428C-A777-06B5A8B7B40C.jpeg
Vad är det som gör det omöjligt?
Olika krav?
Hade inte Långeman en 1100 dragstar?

Själv så vill jag inte köra stor hoj här pga av värmen och jag kanske inte orkar köra säkert med alla skydden.
Den sista hojen jag hade i Sverige var Kawa Voyager 1700 Custom, gillar bagger stilen.
Trodde den skulle vara svårsåld men gick på en vecka, såldes till Norge.

Roligaste hojen jag haft var Meanstreak 1500. Med någon på sissyn så kunde man åka riktigt fort i kurvorna.
När jag åkte själv så plockade jag bort sissyn, såg ju bara för jävligt ut. Men då gick det långsammare pga av icke tyngden eller kanske min körduglighet :)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
4 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp