MC och allt som hör till oavsett land

 
Sån här kunde man ju plocka upp ur ett dike på söndag morgon när jag växte upp, hahaha
20210129_203550.jpg
 
Man ser ju folk som kör hoj på vintern då och då men då oftast någon typ av adventure hoj. Klart annorlunda med en touring hoj. Yamaha FJR är förövrigt en mycket trevlig hoj.
I Stockholm körde jag min FJR året runt för arbetspendling, endast undantaget de dagar snön låg på det där sättet på Essingeleden. Varmgarage i var ände dock.
Inga sådana däck, då hade jag kört i snö också. Michelin Pilot Road GT 3
Tog också en påsktur till Dalarna från Stockholm i -8 grader.
Allväderstället utanpå skinnstället höll värmen bra.
Handtagsvärmarna hjälpte lite och jag hade vindskydd för handtagen.
Sadeln är dock stenhård på de här cyklarna i den temperaturen. Det finns en silikonversion som kanske hade varit bättre.
 
I Stockholm körde jag min FJR året runt för arbetspendling, endast undantaget de dagar snön låg på det där sättet på Essingeleden. Varmgarage i var ände dock.
Inga sådana däck, då hade jag kört i snö också. Michelin Pilot Road GT 3
Tog också en påsktur till Dalarna från Stockholm i -8 grader.
Allväderstället utanpå skinnstället höll värmen bra.
Handtagsvärmarna hjälpte lite och jag hade vindskydd för handtagen.
Sadeln är dock stenhård på de här cyklarna i den temperaturen. Det finns en silikonversion som kanske hade varit bättre.
Polisen jag träffade i Ekols krog, som ställde nyfikna frågor rapporterade att polisens FJR är utrustade med stjärtvärmare för kyligare dagar. Rätt nyttigt tycker jag, för det var den delen som var enda som tog stryk under resan.
 
Monterade ett BMW original skydd för centralstödet. Fick det av en kompis som tack för lite hjälp med hans hoj. Skyddet sitter original på GSA modellen. Väntar på original buntband. Fick endast med ett och det behövs fyra.

BD757473-7FEF-4ACA-8DAC-5357A65140DF.jpeg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
4 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp