Medborgare II

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
W

wilai

Gäst
Ställer frågan igen. kan man bli Thailändsk medborgare? jag har varit det innan jag blev adopterad o skulle vilja "återuppta" det HUUUURRR? Har mitt "gamla" pass
jag undrar oxå om det är NÅGON som känner till en advokat europeisk som verkar i Thailand, familjerätt?
Har en månad på mig att lösa detta.. S.O.S kanske???

Hej
Slicka frågan till Thaikonsult, han är bra på att lösa frågor. var i Ubon du kommer ifrån

Hej.

Grundprincipen en gång thai alltid thai tycks finnas. :thumbsup: Så bara man kan visa att så är fallet på tillräckligt bra sätt så verkar det görbart. ::)

Kolla gärna med något i detta forum. Där är en del väldigt aktiva med adoptivbakgrund från thailand. Någon/några har om jag förstått saken rätt gjort det du önskar göra. Dom har säkert mycket erfarenhet att dela med sig av.

Länk >> Adopterad från Thailand forum

Lycka till ! / Johan

Tack!
jag vet inte riktigt vart jag är född.. Det står Ubon i mitt pass.. Tyvärr den enda handling jag har därifrån.. jag har försökt leta reda på mitt födelsebevis i både Thailand o Sverige, men utan resultat...
Ska hoppa in o läsa den där länken! tack för all hjälp.. jag har inte gett upp än..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp