Medicinsk reseförsäkring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Alsun

Gäst
Hej alla Thaivänner :wai:

Jag undrar om någon av er har ett förslag på var man kan teckna en försäkring på utländsk medborgare i Sverige.
Jag och min pojkvän har flyttat fram återresan till Thailand (svenska sommaren har varit underbar men tiden har bara försvunnit).
Vi har en försäkring som är tecknad i Bangkok som snart löper ut, naturligtvis kan vi ta kontakt med bolaget i Thailand men betalningen skulle vara betydligt smidigare om det gick att köpa i Sverige.

Tacksam för alla förslag.

Lena

Gammal tråd väcks till liv. Någon som känner till något nytt angående detta ämne? Själv ännu ej haft rätt tid att kolla upp några alternativ. Flickvännen fick förlängt med ytterligare 3 månader igår. Har en c:a 10 dagar på mig att fixa en försäkring till henne.

Jag ringde runt och jämförde lite förra året men det slutade med att vi förlängde försäkringen han tog i Thailand, den var klart billigare.
Kolla priset på en förlängning med bolaget i Thailand.

Lena

Tack för tipset! Såg att Europeiska Försäkringar hade detta pris:

Pris kostnad per dag
Grundpremie dag 1 100 kr
Dag 2 - 365, 18 kr/per dag
Självrisk 1 000 kr/skada

I runda tal blir det omkring 1800 kr, ska ta och kolla upp vad det kostar i Thailand.

Lite ny information angående förlägning av försäkring. 2495 Baht (c:a 540 kr) är vad ytterligare 3 månader kostar via den försäkringen som tecknades i Thailand. Alltså ganska bra besparning än om vi tecknat ny försäkring via Europeiskas Försäkring.

Nu när mitt lilla tips slog så väl ut kanske jag får komma med ett förslag på vad du kan göra med "vinsten"......

köp en present till flickvännen och visa din kärlek på thaivis :thumbsup:

Bra förslag! Men jag har ett oxå som passar minst lika bra......fylla i hålet som den dyra thai air biljetten kostade att ta hit henne ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp