Hej
Idag kl 08.00 besökte jag vårdcentralen för att ta ett Waranprov, jag passade då på att nämna dom problem jag hade igår med varierande puls, högt och lågt blodtryck, uteblivna hjärtslag och rubbningar av hjärtrytmen o.s.v, jag hade ju inte bokat någon tid för läkarbesök.
Men sköterskan gick och pratade med en läkare och fick klartecken att ta ett EKG och blodtryck o.s.v, sen fick jag träffa läkaren som undersökte mig och var riktigt orolig fast mitt EKG nu var ok, även mitt blodtryck var normalt igen men jag hade en hög puls, fantastiskt att dom tog sig an mig på vårdcentralen utan att jag hade bokat tid o.s.v.
Så läkaren ringde till Hjärtmottagningen på det sjukhus jag var inlagd tidigare och tillsammans kom dom fram till att jag ska tas in för kontroll snarast, jag var bokad för efterkontroll i november men nu blir detta nog i närtid, läkarna sa att om jag får smärta i bröstet eller blir yr ska jag ringa 112 direkt och hoppa över 1177.
Rådet nu är att ta det väldigt lugnt hemma, inte köra bil och invänta att jag blir kontaktad av NÄL (Regionsjukhuset) där jag var inlagd tidigare, så får frugan köra mig dit och så får vi se om dom kommer fram till något.
Mvh isan lover