Medmänsklighet

Krille

Forumveteran
Själv har jag blivit ”påhoppad” och kallad både det ena och det andra här på TS. Har även blivit rejält förbannad, och Berra har fått radera mina/våra inlägg. Men när röken lagt sig, så får man antingen bara skratta eller bryta ihop. Jag har alltid valt att skratta, för till slut så är det ju som så att gå omkring och va irriterad är inte nyttigt för en själv. Man har alltid ett val i livet, och ett kan ju bli att lämna forumvärlden.

finnen

Aktiv medlem
NMax kan du inte knäcka , han tål berydligt mer än vad detta Forum kan ge i form av otrivsel, han är ju heller inte dålig själv:beer:
Du borde ta rygg på honom när det gäller att tåla lite mothugg 555.
Att lägga bena på ryggen med offerkoftan fladdrandes, och sedan komma in i ny skepnad som genomskådas efter 2 inlägg anstår inte en tuffing som dig:reta:

Enis

Medlem
kanske beror på partitillhörighet, jag som röstar på vänsterpartiet blev påhoppad särskilt på mpr, inte så mycket här jo av joker skip men det var oftast med en glimt i ögat å sen har han väl fått tillbaka av mej
Tillhör ej Singhalinnepartiet (Det är fel på alla andra utom min).... så då borde jag fått mig en släng av sleven jag med.

Du skriver inte så mycket, och har inte luftat dina åsikter så tydligt :reta:
Inte här kanske... men på annat håll... räcker gott för mitt svammel och allvar

Åsiktslösa människor tenderar att gå genom livet anonymt.
Att inte ha en åsikt är också en åsikt.... och så anonym tycker jag inte att jag är.... både gråt, skratt samt fylla finns det spår av på annat håll.

@Enis (P)enis om någon gillat väl gliringar och små elakheter mm... dock är han subtil i sina alster och kanske saknas begåvningen hos mottagaren att förstå dennes briljans.
Tack Samet min vita riddare..... nej.... laståsna menar jag ju förstås.... flyttar om en månad ;)

/Enis

TS73

Forumräv
Du får mig att känna mig skyldig @TS73... Men ska jag verkligen behöva känna så? Jag blundar inte, men dessa konflikter är ju på blöjnivå. Forumet är väl ändå någon form av "community" för oss som älskar Thailand eller har någon anknytning till Thailand. Vem orkar eller vill lägga sig i dessa konflikter?

Jag gick för långt med mitt häcklande mot nmax. Ber om ursäkt för det. Men inte var han någon ängel heller.
Dina känslor äger du. Står man bredvid och inte ingriper så kan man ju känna skuld efteråt, så det är väl en vettig reaktion.

Jag sympatiserar inte med nmax synpunkter eller beteende men en allmän mobbning av honom var inte ok. Stämningen blev ju uppiskad och det var ju accepterat att ge sig på honom, det var ju sanktionerat. Jag har svårt att förstå hur man kan acceptera och vara del i ett drev mot en människa på det viset.

finnen

Aktiv medlem
Dina känslor äger du. Står man bredvid och inte ingriper så kan man ju känna skuld efteråt, så det är väl en vettig reaktion.

Jag sympatiserar inte med nmax synpunkter eller beteende men en allmän mobbning av honom var inte ok. Stämningen blev ju uppiskad och det var ju accepterat att ge sig på honom, det var ju sanktionerat. Jag har svårt att förstå hur man kan acceptera och vara del i ett drev mot en människa på det viset.
Och du tycker att nmax är världens snällaste. Han var förbannat elak och tyken mot många men det märkte du kanske inte? Han bjöd själv upp till dans.

Skip

Aktiv medlem

Finns fler som blivit här

Matilda

Aktiv medlem

När man har tre barn och generellt ett stressigt liv med studier, är sociala medier någon form av fristad för mig. Ska jag fungera som någon som ska reda upp vuxna människors liv, kan man ju lika gärna "checka ut".

Mobbing är aldrig okej. Nmax lyckades dock reta upp ett flertal genom att dumförklara dem som inte tyckte som honom.

TS73

Forumräv
När man har tre barn och generellt ett stressigt liv med studier, är sociala medier någon form av fristad för mig. Ska jag fungera som någon som ska reda upp vuxna människors liv, kan man ju lika gärna "checka ut".

Mobbing är aldrig okej. Nmax lyckades dock reta upp ett flertal genom att dumförklara dem som inte tyckte som honom.
Jag begärde inte att du skulle reda upp bara undrar om någon hade mod att säga till när det pågick en hel dag.

Det var ju du som frågade om du tyckte att jag vill du skulle känna skuld jag svarade bara ser man men inte säger ifrån och har ett samvete så är det nog en känsla man får om man inte ingriper.

Jag har också barn som behöver mig. Men att varje gång man går in här och känna hat är ingen bra känsla för att vissa individer bara vill vara elaka.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
[
Jag begärde inte att du skulle reda upp bara undrar om någon hade mod att säga till när det pågick en hel dag.

Det var ju du som frågade om du tyckte att jag vill du skulle känna skuld jag svarade bara ser man men inte säger ifrån och har ett samvete så är det nog en känsla man får om man inte ingriper.

Jag har också barn som behöver mig. Men att varje gång man går in här och känna hat är ingen bra känsla för att vissa individer bara vill vara elaka.
Lägg inte ord i Matildas mun nu.
Hon frågade inte dig om du tyckte hon skulle känna skuld.

Topp