Mickes bilder och framtida husbygge.

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Micke.T, 15 januari 2017.

Taggar:
  1. Micke.T

Micke.T Forumräv

Kommer lägga upp diverse bilder med text, på våra Thailands äventyr:)

Idag bestämde vi att fylla mer gjord, ett samtal så vart det på g;) 20170115_112104.jpg

Pratade med ett par grannar om stubbar och annat skit på tomten, vips så var dom i gång:) 20170115_112347.jpg
    Törstiga va dom åxå, köpte pilsner å is.
    Men föll inte alla på läppen:Dså fick bli en flaska laokao me:eek:
    20170115_110057.jpg

Stefan1969, NongSawong, Berralund och 6 andra gillar detta.
  2. Janne

Janne Forumveteran

Fick de upp den stora stubben med bara spett ... jag som har problem med en liten stubbe. De är duktiga på fysiskt arbete!

Stefan1969 gillar detta.
  3. Micke.T

Micke.T Forumräv

Tur att damerna finns, annars blev det inte mycket gjort;) 20170115_170635.jpg
    Denna jävla stubbe, 3 man å den fortfarande är intakt, själv hade jag tagit fram dynamiten ;)men får väl skylla mig själv som förser dom med dryck:) 20170115_171023.jpg

Stefan1969, Kycklingen, NongSawong och 1 annan gillar detta.
  4. Micke.T

Micke.T Forumräv

Nänä lastbil å rep;)

5. Jonas

Jonas Forumveteran

Blev änna lite avundsjuk, bästa stället att inta en HongThong på är nog i skuggan i Isaan.
    Pattaya har allt och är bäst ;) men dricka alkoholhaltiga drycker är roligast med folket på landet ;)

Nam Falang, Birger och Micke.T gillar detta.
  6. Birger

Birger Aktiv medlem

Kunde ni inte sålt stubbarna? Dom är eftertraktade som möbelvirke och för kolning. Jag har sett fantastiska borg, gjorda av stubbar.

mackes gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Micke.T

Micke.T Forumräv

Frugan frågad, men inget intresse från nått håll.

9. Micke.T

Micke.T Forumräv

Gick rykten i byarna att amphu va stängt idag måndag, vi trotsade detta och åkte in till Phi mai, vart fler som trodde för här va folktomt till min stora lycka:)och givetvis öppet;)

Vi skall registrera vårt äktenskap, då måste alla papper, pass, idekort ändras pga namnbyte.

Får säga att det gått över förväntan med besöket på ambassaden med stämpel å översättning, tyvärr kan man tydligen inte få allt gjort samma dag längre, inte ens om man betalade xtra för på skyndade;) papprena skickades express å kom fram dagen efter översättaren skickat dom.
    4700 baht för detta, vet inte om detta va dyrt men tyckte det va överkomligt:)
    Ok det tillkom buss från Korat där jag parkerade bilen kör helst inte i Bangkok 390 b för 2, hotel 1500b taxi till korat 2500 b;)
    20170116_080412.jpg

suriya, Kycklingen, NongSawong och 2 andra gillar detta.
  10. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Samma pris för vår del med våran registrering i somras, utmärkt service snabbt och effektivt. Inga problem på Amphur heller.

Micke.T gillar detta.
  11. Micke.T

Micke.T Forumräv

Gick snabbt å smidigt på amphu.
    20170116_080412.jpg
    Men 4 timmar på land office hade jag väl inte räknat med:eek:
    Men nu är alla papper i ordning:)
    20170116_111522.jpg

Kycklingen och NongSawong gillar detta.
  12. Micke.T

Micke.T Forumräv

Så kom det 15 lastbilar med gjord under dagen, vi har lagt 250 bilar med gjord, men inser snabbt att det behövs 100 till.
    20170116_180544.jpg 20170116_153002.jpg
    Det skulle komma någon med traktor för att ploga ut gjorden, till slut kom han bättre sent än aldrig;)
    20170116_185410.jpg 20170116_185815.jpg

Kycklingen, NongSawong och pontiac-51 gillar detta.
  13. Micke.T

Micke.T Forumräv

Lite vemodigt att åka här ifrån imon, har verkligen fäst mig vid det här stället.

Men nu stundar det sol och bad nere på koh chang:) hoppar kc grande denna gången, blir kai bae beach resort och nått ställe till som vi ej bestämt ännu.

Fast nu är det avslutningskväll för denna gången med sukiyaki läsk å öl.
    Själv blir det alkoholfritt skall ju köra 40 mil imon;) Blir inte förvånad om vi tar en vända till hit upp innan hemfärd:)
    20170116_201818.jpg
    Kan erkänna att det är bekvämare med bord och stolar, är inte skapt å sitta på golvet och äta, men det har sin tjusning i sammanhanget:D;)

Kycklingen, NongSawong, Nam Falang och 5 andra gillar detta.
  14. Micke.T

Micke.T Forumräv

Då va man äntligen nere i Trat;)
    Missade färjan med 3 min, men gråter inte för det, vi klarade 4 polis å 2 militärkontroller på vägen ner:eek:
    20170117_175158.jpg

Kycklingen, NongSawong, Berralund och 3 andra gillar detta.
  15. Ledarn

Ledarn Aktiv medlem

Då är du ju först i kön och vinner alltså tävlingen till den färjan.. Ha, ha, ha...

16. Micke.T

Micke.T Forumräv

Å nä, 30 kineser belamrade platserna runt omkring oss:eek:fn vet om dom inte är i klass med ryssarna, högljudda å vassa armbågar:confused:

Berralund och Ledarn gillar detta.
  17. Berralund

Utan tvekan, kanske t o m snäppet värre. :eek:

18. Micke.T

Micke.T Forumräv

Man kan ha det sämre;) men för mycket av det goda mättar snabbt så vi har bestämt att åka upp till byn för att tillbringa nån vecka, får erkänna att jag saknar byn mer än vad jag förväntat:)
    20170124_141006.jpg 20170124_140934.jpg received_228626754263589.jpeg 20170123_183013.jpg

NilsG, suriya, Kycklingen och 2 andra gillar detta.
  19. Berralund

Jäklar vad jag blir avundsjuk, det ser nästan paradisiskt ut.

Micke.T gillar detta.
  20. Ledarn

Ledarn Aktiv medlem

Ser inte fel ut det där... Dags att besöka Elefant ön snart igen tror jag..??
    2005 var jag där senast..

21. Micke.T

Micke.T Forumräv

VA väntar du på;) jag bjussar på valfri dryck:D:)

Berralund gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?