Militärtråden för oss militär intresserade.

Ja ok det var Mongoliet, poängen var vilket som att jäkla liv för att inte greps medans när motsvarande brottsling med samma efterlysning kan stå och hålla tal i FN rådet.
Jäkla skämt bara vissa det gäller både arrestering och som skall följa Haag, tex USA följer inte Haag, USA gör vad dom vill resten skall rätta sig.

Jag tror inte efterlysningen av Israels premiärminister godkänts ännu. Det är bara ansökan om att han ska efterlysas/gripas som gjorts.

Putin är godkänt och han är efterlyst och ska gripas om han befinner sig i något av de länder som skrivit på konventionen bl.a Mongoliet

Jag tror inte efterlysningen av Israels premiärminister godkänts ännu. Det är bara ansökan om att han ska efterlysas/gripas som gjorts.

Putin är godkänt och han är efterlyst och ska gripas om han befinner sig i något av de länder som skrivit på konventionen bl.a Mongoliet
Vad jag kan läsa utfärdad men väldigt tyst om det i västmedia?
Men när jag googlar får jag dubbla budskap?

The International Criminal Court's prosecutor said on Monday he had requested arrest warrants for Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, his defence chief and three Hamas leaders over alleged war crimes.

Vad jag kan läsa utfärdad men väldigt tyst om det i västmedia?
Men när jag googlar får jag dubbla budskap?

The International Criminal Court's prosecutor said on Monday he had requested arrest warrants for Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, his defence chief and three Hamas leaders over alleged war crimes.

Det är stor skillnad mellan "requested warrants" och "issued warrants"

Tar normalt ett antal månader efter en ansökan om arresteringsorder kommit in till ICC till att dom beslutar om detta och utfärdar arresteringsorder

Och det är ju inte ens säkert att ansökan godkänns

Eller så missförstår jag, trodde att när åklagare begär var samma som utfärdad och mitt misstag.
Då kan man ju vända på det, han kan stå och raljera i FN samtidigt som massmord begås i hans namn.

Japp, och vilket som så hade han inte blivit gripen då Haag väl inte godkänns av USA, är väl där mötet hålls?

Ja USA har inte skrivit på ICC eller tecknat avtal med dom eftersom dom anser att ett sådant avtal strider mot USA:s konstitution. Det skulle nämligen ge ICC tillstånd att döma USA:s medborgare för brott begågna på USA:s territorium

Ja USA har inte skrivit på ICC eller tecknat avtal med dom eftersom dom anser att ett sådant avtal strider mot USA:s konstitution. Det skulle nämligen ge ICC tillstånd att döma USA:s medborgare för brott begågna på USA:s territorium
Japp, amerikaner kan begå folkbrott, resten är skyldiga, har Israel skrivit under?
Länder vi förföljer medialt har skrivit under, är bara våra västhjältar som vägrar.

Läser nu att Israel och USA har skrivit under den men inte godkänt och lagt till och lever efter den nationellt.
Den gäller inte, luftskrivning, ett skämt.

Israel får folkmörda Ryssland får inte.
Rätt likt i båda länder.
Azov var ett militärt förband fullt militärt utrustat som förde innbördeskrig mot ryska enklaver i landet innan kriget.
Fast när tänker efter kanske inte likt.
Israel ockuperar mark som inte är deras, som inte är godkännt och bygger judiska kibbutz, fördriver och mördar .

Rätt likt i båda länder.
Azov var ett militärt förband fullt militärt utrustat som förde innbördeskrig mot ryska enklaver i landet innan kriget.
Israel ockuperar mark som inte är deras, som inte är godkännt och bygger judiska kibbutz, fördriver och mördar .
Är det inte bättre att du aktiverar tråden där inlägg som detta hör hemma?
Du verkar ju ganska intresserad av kriget i Ukraina…det är ju inte fösta gången du blandar in Azov i öppna delen.
Och Azov bataljonen förde väl inget inbördeskrig…de försvarade väl bara sitt land mot ryska separatister i östra Ukraina?

Det verkar som du har svalt Putins propaganda fullständigt.

Är det inte bättre att du aktiverar tråden där inlägg som detta hör hemma?
Du verkar ju ganska intresserad av kriget i Ukraina…det är ju inte fösta gången du blandar in Azov i öppna delen.
Och Azov bataljonen förde väl inget inbördeskrig…de försvarade väl bara sitt land mot ryska separatister i östra Ukraina?

Det verkar som du har svalt Putins propaganda fullständigt.
Ok, det var vad svensk media skrev innan kriget iaf, den jag har läst, nazist bataljon, skrevs flitigt om dess nazistiska koppling innan kriget, jag läser svensk media inte rysk.

Rätt likt i båda länder.
Skulle nog säga att Ukraina och Israel är rätt lika på det sättet att båda har blivit utsatta för intrång av Utländsk makt. Israel fick ett anfall av Hamas , inne på Iraelisk mark, mord , väldtäkter mm av tusentals Israeler, precis som Ukraina blev anfallna av ryssen, varken Hamas elle Ryssland har slutat sina agressioner så både Israel samt Ukraina har all rätt att försöka dräpa ryssar samt israelerna att dräpa Hamas (Palestinier ) så länge de fortsätter sina aggressioner. Nu går det bra för Israel och då helt plötslig kallar många det för Folkmord ??? Hur fasen tänker man då, Hamas är ju just folket, Hamas stöds av 99,9 % av den Palestinska befolkningen

Skulle nog säga att Ukraina och Israel är rätt lika på det sättet att båda har blivit utsatta för intrång av Utländsk makt. Israel fick ett anfall av Hamas , inne på Iraelisk mark, mord , väldtäkter mm av tusentals Israeler, precis som Ukraina blev anfallna av ryssen, varken Hamas elle Ryssland har slutat sina agressioner så både Israel samt Ukraina har all rätt att försöka dräpa ryssar samt israelerna att dräpa Hamas (Palestinier ) så länge de fortsätter sina aggressioner. Nu går det bra för Israel och då helt plötslig kallar många det för Folkmord ??? Hur fasen tänker man då, Hamas är ju just folket, Hamas stöds av 99,9 % av den Palestinska befolkningen
Dom har all rätt, dock fråga Nox om nazismen.
Azov är öppet nazistiskt paramilitärt förband.

Tillbaka
Topp