Lugnt pa ytan!
Det har fick jag idag pa den andra thai gruppen jag ar med i, thaivisa.com.
Det visar hur desperat dessa gubbar aer.
Fr.o.m igar, sa far inte langre folket skicka in sina SMS till TV, sa som man kunnat gora tidigare!
Precis som iSverige pa vissa program, daer man kunde saega sin mening med ett SMS i rutan. Haer aer det alltsa stopp med det nu.
NOTE TO OUR MEMBERS:
All media was today 2006-09-21 ordered by ICT to exercise censorship of any news critical of the coup-makers and the new military regime. Offenders face up to six months in jail, a fine of up to Bt10,000, or both.
This also prohibit Thaivisa to publish such content. We kindly ask our members to refrain from posting sensitive political content. We reserve the rights to delete content that could be dangerous for the operation of our website. We have to do a bit of self-censorship here so we don't get into trouble. Thanks for your understanding
Jag var ocksa ute igar, och det aer skrammande, att det endast tagit 2 dagar efter kuppen, innan polisen visar sitt raetta jag helt oeppet igen.
Jag var pa en kompis restaurang haer i Jomtien, polisen satt och ockuperade ett helt langbord. Dom var ganska fulla, och firade att Thaiksin var borta. aentligen.
Dom betedde sej som svin. Och dom klargjorde for Chai redan naer dom kom att dom inte skulle betala en enda bath foer nagonting langre, som dom drack och at, eftersom du ju "skyddade' restaurangen varje dag.
Sa daer satt 12 personer och drack och at gratis, samt hanade hela personalen, och sa att dom inte kunde goemma sej bakom Thaksin langre!!
Nej, fyfan! Nu lamnar jag detta land.
Det aer en skrammande utveckling som vi gar till moetes, tyvaerr sa misstaenker jag att turismen ALDRIG kommer att maerka av den korruption som alltid har funnits, men nu ploetsligt blivit helt oeppen och legal!!