Miljardsatsning på Jomtien Beach.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En miljardsatsning på Jomtien Beach är på gång, stranden ska breddas till mellan 35-50 m, sand till detta ska hämtas på havsbotten vid Koh Larn

PATTAYA
Officials confirm billion baht make-over for Pattaya’s Jomtien beach

Published 14-07-2020
By Maya Taylor
Officials confirm billion baht make-over for Pattaya’s Jomtien beach | The Thaiger

PHOTO: Pattaya Maps

Thailand’s Marine Department has confirmed a 1.1 billion baht project to widen Jomtien beach in Pattaya after years of sand erosion at the tourist favourite. Officials say they plan to widen 7 kilometres of the beach to a width of between 35 and 50 metres in a project that will consist of 2 stages.


Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

En miljardsatsning på Jomtien Beach är på gång, stranden ska breddas till mellan 35-50 m, sand till detta ska hämtas på havsbotten vid Koh Larn

PATTAYA
Officials confirm billion baht make-over for Pattaya’s Jomtien beach

Published 14-07-2020
By Maya Taylor
Officials confirm billion baht make-over for Pattaya’s Jomtien beach | The Thaiger

PHOTO: Pattaya Maps

Thailand’s Marine Department has confirmed a 1.1 billion baht project to widen Jomtien beach in Pattaya after years of sand erosion at the tourist favourite. Officials say they plan to widen 7 kilometres of the beach to a width of between 35 and 50 metres in a project that will consist of 2 stages.


Mvh isan lover

Människan och naturen i ett fint samspel 55555

Men vilka skall nyttja stranden? Dom vill ju endast ha rika turister och dom kommer inte vilja ligga på stranden i Jomtien. Nä sorry fattar inte hur resonemanget går i Thailand.
 
Blir väl som tidigare projekt, när det gäller att snygga till stränder, några skapliga regn så har man kastat pengarna i havet...

Hej

Risken finns ju, men man hoppas ju varje gång att man har undersökt förutsättningarna innan an man fattar beslut om en så här stor satsning.

Mvh isan lover
 
55 555 5555, här visas det gång på gång på gång, att man inte har lärt sig....

Hej

Måste tyvärr hålla med dig, men det är ju väldigt nära mellan stranden i Pattaya och den i Jomtien så inte ens i Thailand borde man väl kunna undgå att dra lärdom av det projektet inför detta.

Mvh isan lover
 
Hej

Måste tyvärr hålla med dig, men det är ju väldigt nära mellan stranden i Pattaya och den i Jomtien så inte ens i Thailand borde man väl kunna undgå att dra lärdom av det projektet inför detta.

Mvh isan lover


Detta handlar inte om huruvida stränderna ligger nära varandra, allt handlar om prestige, att kunna visa sig duktig, och att kunna stiga i graderna på karriärstegen....tänk militärmakt.
 
Och få det bruna kuvertet


Inte känner jag till något om detta som Du antyder, min fru har en viss erfarenhet av detta, vill man få något gjort inom en rimlig tid, så är det ett brunt kuvert under bordet som gäller, jag har varit med om detta, och indirekt så var det väl jag som betalade, men det var min fru som skötte förhandlingarna, sätta ut punkter för landgränser, vi är överhopade av jobb, kanske vi kan komma om 5 veckor i bästa fall, jaha, men jag har tappat ett brunt kuvert på blivande farmen, och jag skulle vara väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig att leta, och hitta kuvertet, och samtidigt så kan Ni väl vara hyggliga att sätta ut markeringar för land,

går det bra om vi kommer Onsdag nästa vecka?
 
nu brökar jag ihop totalt, sätt in en giltig text, vänta 15 minuter,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
Och få det bruna kuvertet



Inte känner jag till något om detta som Du antyder, min fru har en viss erfarenhet av detta, vill man få något gjort inom en rimlig tid, så är det ett brunt kuvert under bordet som gäller, jag har varit med om detta, och indirekt så var det väl jag som betalade, men det var min fru som skötte förhandlingarna, sätta ut punkter för landgränser, vi är överhopade av jobb, kanske vi kan komma om 5 veckor i bästa fall, jaha, men jag har tappat ett brunt kuvert på blivande farmen, och jag skulle vara väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig att leta, och hitta kuvertet, och samtidigt så kan Ni väl vara hyggliga att sätta ut markeringar för land,

går det bra om vi kommer Onsdag nästa vecka?

Jag har bestämt för mig, att jag beskrivit något om detta, i denna tråd tidigare, men nu så har jag bestämt mig för att, jag ställer inte upp på några fler dumheter, korruption, eller kalla det för ett brunt kuvert, same same, skulle detta land lyckas med att i av med bruna kuvert,

vad är det för fel på min text, ord och bokstäver försvinner, då får detara för min del....
 
Nåt djävlig fel rr, samma igen, ska skrivaär, hela texten,,,,,,,,,,,,, jag skriva om

fortsätt och lek, jag loggar ut
 
Människan och naturen i ett fint samspel 55555

Men vilka skall nyttja stranden? Dom vill ju endast ha rika turister och dom kommer inte vilja ligga på stranden i Jomtien. Nä sorry fattar inte hur resonemanget går i Thailand.

Jag tänkte det, du skrev det !

Man kan också fundera på detta projekt:
(Blir säkert också många bruna kuvert)

U-tapao airport would become the third international gateway in the high-speed train project linking it with Don Mueang and Suvarnabhumi airports. The three airports would be able to handle 200 million passengers a year, Mr Khanit said.
 
Människan och naturen i ett fint samspel 55555

Men vilka skall nyttja stranden? Dom vill ju endast ha rika turister och dom kommer inte vilja ligga på stranden i Jomtien. Nä sorry fattar inte hur resonemanget går i Thailand.

De resonerar mycket i Thailand men de borde tänka lika mycket också, jag brukar kalla Thailand landet bak och fram.

Här byter de ut gammal gatbelysning mot ny innan det finns fungerande el, det är en jäkla massa elavbrott under regnperioden.

7.jpg


Och fixa till gatbelysning som inte ska bytas ut.
8.jpg


De kunde ju även sätta tillbaka gatuskylten när det grävt ner belysningsstolpen.
9.jpg
 
Senast ändrad:
Ja statliga upphandlingar gör man knappast för att förbättra för allmänheten. 1/3 av budgeterad kostnad brukar det kosta att "få" kontraktet. Så här fanns det ca 350 mille att kunna stoppa i fickan.

/ SatanG

Hej

Självklart är det så i Thailand, men man kan ju inte stanna utvecklingen och alla projekt p.g.a detta.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

P
Svar
38
Visningar
6 K
Hans Svensson
H
H
Svar
22
Visningar
13 K
Hans Svensson
H
K
Svar
542
Visningar
46 K
anonymous
A
T
Svar
5
Visningar
3 K
E
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp