Min senaste resa.....var ett par år sen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

Byscha

Gäst
Som sagt ska försöka få till en bildtråd resan gick vintern 07/08 ska försöka skriva lite vad varje bild är tagen.
Datumen på bilderna stämmer tyvärr inte då jag var tvungen att låna en kamera av en kompis då min gick sönder strax innan resan och jag orkade inte fixa med inställningarna.

Första bilden föreställer ett fält precis innan landning, flög med Air China.
Andra bilden är tagen på en restaurang på Rambutree Road.

IMG_0008.jpg

IMG_0014.jpg

Där det beställdes in en Cola!

Min reskamrat som höll på att fixa något inför resan till Kambodja och Vietnam, vi hade precis fixat med kort till visum till Kambodja. Om jag kommer ihåg rätt så behövde vi inget visum till Vietnam för vi skulle inte vara där längre än 1 vecka.

IMG_0015.jpg

IMG_0016.jpg

Bra start Byscha kör hårt jag väntar på resten, det kommer en uppmuntrande karma

Byscha, Rambuttri en av mina favoritställen i Bangkok, ja hela Banglampoo förresten. Rambuttri på andra sidan Chakrapong Road ännu mysigare.

Här i dessa delar har jag spenderat mycket tid på 90-talet. Var där i december 2009 och maj 2010, jag längtar verkligen när jag ser bilder från Banglampoo!

Mvh Peter :wai:

Min första resa.
Jag blev utvisad ur Thailand 1984. Flög via Sverige - Amsterdam - Bangkok - Calcutta. Väntetid på Don Muang ca. 12 timmar, smet ut genom passkontrollen till något airport hotel. Efter ca. 4 timmar kom två poliser och såg till att jag hamnade innanför utrikesterminalen. Gillar inte Bangkok sen dess. Calcutta var och är numera i ännu högre grad idag ett stinkande råtthål. Var där sista gången två år sen. Tog med mig tanten, hon har aldrig varit i Indien förut. Hon, dvs jag fixade ett ett-år-business-visa i Bangkok för mig och henne. Hon ville efter denna resan aldrig mera återvända.

Dagen efter gick vi tillbaka för att hämta våra kort för visumet till Kambodja!

Medan reskamraten chattade med någon i Sverige så beställde jag in öl och mat!

IMG_0019.jpg

IMG_0020.jpg

Ja man blir hungrig och man längtar, skall fixa lite thai red curry i helgen, gör min egen currypasta ölen är ju inte heller fel där.

"Byscha " sa:
Dagen efter gick vi tillbaka för att hämta våra kort för visumet till Kambodja!

Medan reskamraten chattade med någon i Sverige så beställde jag in öl och mat!

Det ser förbannat gott ut. Och definitivt rätt ölsort, förhoppningsvis utan is! ;)

Lite nattliv på Kao San Road hanns ju även med innan vi for till Kambodja

IMG_0030.jpg

IMG_0031.jpg

Sen åkte vi ju som sagt till Kambodja här ifrån fattas det lite kort tyvärr.

Men på första bilden är väll passkontrollen.
Självklart som många andra så åkte vi till Siem Reap och Angkor Wat, det här är soluppgången vid ett utav templen.

IMG_0036.jpg

IMG_0096.jpg

Lite mer kort från Angkor Wat.

Första är mer från soluppgången.
Andra är från en stengång ::)
Tredje är på ett jättestort träd som man såg från stengången :nod:

Ps glömde skriva det i inlägget innan och även inlägget innan det, att jag har klippt bort datumet i korten pga att jag det stör mig att det är fel datum. :eek:

IMG_0100.jpg

IMG_0127.jpg

IMG_0128.jpg

Alla tiders Byscha, ska bli trevligt att följa denna resa :thumbsup:

"Byscha " sa:
Lite nattliv på Kao San Road hanns ju även med innan vi for till Kambodja

Ja, Byscha, det är så grymt att se bilderna, på en av bilderna ser du skylten Nat Guest House, ett av de äldsta guesthousen på Khao San Road. Jag har känt ägarna sedan 89, goda vänner till mig.

Kul med bilder man har anknytning till, mer vill vi se!!! Karma kommer!!!

Dom är ju duktiga hantverkare dom som har huggit till dom här stenarna på första bilden!

Den andra bilden är tagen i fart så är rätt så nöjd med den trots allt!

IMG_0133.jpg

IMG_0137.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp