minibuss krabi - samui

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
är det någon som vet ungefär vad det kostar med minibuss ifrån krabi till samui? har åkt från phuket till samui med taxi men det är flera år sedan och jag minns inte vad vi betalade.
jag minns i alla fall att det var klart billigare att åka med taxi ifrån phuket till samui än tvärtom.

ha re gött
marianne

nu kan jag själv berätta vad det kostar. vi åkte den sträckan nu i sommar. vi betalade 4000 bth men kunde fått det för runt 3500 kanske lite mindre. nu var det så att vår chaufför fick köra oss ifrån ao nang till flygplatsen i krabi och vänta på våra vänner som kom med planet ca 40 min försenade och sedan därifrån till don sak - färjeläget närmast samui.
mycket trevlig och angenäm resa för 5 glada semesterfirare.

ha re gött
marianne

Taxi från Hua Hin till Chiang Mai betalade jag 8000 bath för. Det tog 12 timmar och var en häftig upplevelse. Speciellt matrasterna utmed vägen. 4 middagar för 80 bath. Kanske kan du räkna ut krabi till Samui. Vi åkte ca 80 mil så 100 bath per mil. Han skulle ju tillbaka också. Tänk på att bränslepriserna har gått upp 50% sedan dess.

Mvh

Bosse

Vi betalade 5000 bath från Pattaya till Hua Hin, då kom han från Hua Hin och hämtade oss för att köra tillbaka samma väg och lika mycket då för att åka tillbaka till Pattaya, då åkte vi minibuss

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

C
Svar
6
Visningar
4 K
I
A
Svar
42