Minskadet av plast har vart framgångsrikt.

PanPan

Forumveteran
Nackdelen, jag har mitt största aktieinnehav i företag som producerar kemikalier för framställande av plast, tänkte det var ett säkert kort i Thailand ;)

Ubon

Forumveteran
Lotus började i år tror jag med inga plastpåsa dag 4 varje månad.
Bara bra
Den nyöppnade Macro i närheten hos mig, har inga plastpåsar 7 dagar i veckan...folket kör ut kundvagnarna till bilarna och lastar in, annars så har dom eget packningmaterial, själv har jag köpt några plastlådor att ställa i bakluckan, och med det så behövs inga plastpåsar för att packa varor i.

magunnar

Forumveteran
Den nyöppnade Macro i närheten hos mig, har inga plastpåsar 7 dagar i veckan...folket kör ut kundvagnarna till bilarna och lastar in, annars så har dom eget packningmaterial, själv har jag köpt några plastlådor att ställa i bakluckan, och med det så behövs inga plastpåsar för att packa varor i.
Jag vet @Ubon brukar handla på Makro .
Har inne i min bil en stor BLÅ IKEA påse:p:p:p

PanPan

Forumveteran
Makro har inte plastpåsar, vet inte om dom någonsin har haft?
Ett föredömme.

nmax

Forumveteran
Lotus har dag 4 varje månad
Men i början hade puckon inga alternativ, stod där en gång med varor för 2000 baht som dom trodde att jag skulle stoppa i fickorna. Försökte förklara att ni måste ju för fn erbjuda ett alternativ som tyg/papperspåse, kartong el dyl.
Dom bara titta som jvla ufon.
Jag vägrade gå därifrån och efter mycket om å men så fick dom fram små papperspåsar typ USA variant utan handtag.

Tog väl 3 dar sen sålde dom tygpåsar :D:D

Liknande trådar

Topp