Mitt Första Tropiska Skyfall i Thailand från 4km i 200 km / tim

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Shaowpanyaa

Gäst
Hopp om gott väder med en snabb glans mot den blå himmelska skyn 8)...Först en åktur med plan upp över molnen utan paraply :nod:..sen uthopp ur planet med fritt fall under en minut i 200 kilometer i timmen :eek: :eek:...följt av att parasolet förhoppningsvist vecklar ut sig över en som en solskärm mot den tropiska solen ::)... fallskärm heter det visst på svenska ;D...så kan man sen lugnt och lättjefullt glida neråt under 5-7 minuter medan man beundrar de vackra vyerna som erbjuds i paradiset.. :wai:.
För-hoppnings-vis som man bör vara mjuklandar man sen förhoppningsvis på rätt ställe så man kan ta sig en kyld pilsner för att släcka törsten i solens glans... ;D :thumbsup:
Kolla in videon med mitt hopp och skyfall i Thailand... :wai:
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/58ekvfSHywg?fs=1
&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]
 
"Shaowpanyaa " sa:
Hopp om gott väder med en snabb glans mot den blå himmelska skyn 8)...Först en åktur med plan upp över molnen utan paraply :nod:..sen uthopp ur planet med fritt fall under en minut i 200 kilometer i timmen :eek: :eek:...följt av att parasolet förhoppningsvist vecklar ut sig över en som en solskärm mot den tropiska solen ::)... fallskärm heter det visst på svenska ;D...så kan man sen lugnt och lättjefullt glida neråt under 5-7 minuter medan man beundrar de vackra vyerna som erbjuds i paradiset.. :wai:.
För-hoppnings-vis som man bör vara mjuklandar man sen förhoppningsvis på rätt ställe så man kan ta sig en kyld pilsner för att släcka törsten i solens glans... ;D :thumbsup:
Kolla in videon med mitt hopp och skyfall i Thailand... :wai:
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/58ekvfSHywg?fs=1
&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]
STILLBILDER... :wai:
IMG_4604.jpg

IMG_4591.jpg

IMG_4613.jpg

IMG_4603.jpg

Vilken underbar känsla :nod:....Först en långsam sightseeing-tur upp till ca 4 kilimeters höjd med flyg...sedan fritt fall i full fart neråt under en minut... i ca 200 km i timmen...och slutligen en fridsam nerstigning med vacker utsikt av hav och land under 6 minuter...förutom när man svänger fallskärmen förstås för då hänger man nästan upp-och-ner...då blir det upp-och-nervända världen där man kan beundra den vackra blå himlen med de vita molnen som ligger där alldeles över fötterna.... ;D
Förberedelser och träning först...
IMG_4549.jpg

IMG_4553.jpg

UPP MOT DEN BLÅ HIMMELSKA SKYN...
IMG_4554.jpg

IMG_4555.jpg

IMG_4556.jpg

IMG_4558.jpg

IMG_4560.jpg

IMG_4561.jpg

IMG_4562.jpg

HEJ HOPP...UT UR PLANET MED ER NU LANDKRABBOR;D
IMG_4564.jpg

IMG_4565.jpg

IMG_4569.jpg

IMG_4572.jpg

IMG_4573.jpg

IMG_4574.jpg

IMG_4577.jpg

IMG_4579.jpg

IMG_4583.jpg

IMG_4584.jpg

IMG_4586.jpg

IMG_4587.jpg

IMG_4589.jpg

IMG_4590.jpg

IMG_4591.jpg

IMG_4592.jpg

IMG_4594.jpg

IMG_4600.jpg

IMG_4602.jpg

IMG_4603.jpg

IMG_4604.jpg

IMG_4605.jpg

IMG_4606.jpg

IMG_4607.jpg

IMG_4610.jpg

IMG_4611.jpg

IMG_4612.jpg

IMG_4613.jpg

IMG_4614.jpg

IMG_4615.jpg

IMG_4617.jpg

IMG_4618.jpg

IMG_4619.jpg

IMG_4621.jpg

[move]I wanna be an airborne ranger...I wanna live a life of danger... ;D[/move]
FAN...Snart är det ju dags att landa.... :eek:
 
Hej Khun Shaowpanyaa!

Det var inget dåligt skyfall det där, fantastiskt fina bilder. Måste vara ett proffs som har tagit dom.

Ett sådant skyfall skulle jag aldrig våga göra, med det är säkert en upplevelse som man aldrig glömmer.

Tack för de fina bilderna!!

Berralund :wai:
 
"Berralund " sa:
Hej Khun Shaowpanyaa!

Det var inget dåligt skyfall det där, fantastiskt fina bilder. Måste vara ett proffs som har tagit dom.

Ett sådant skyfall skulle jag aldrig våga göra, med det är säkert en upplevelse som man aldrig glömmer.

Tack för de fina bilderna!!

Berralund :wai:
Tack Khun Berralund! :wai:
Bilderna togs av en s.k. cameraflyer som heter Marika och kommer från Fijiöarna. :nod:
Han hoppade samtidigt och hade stillbildskamera och videokamera monterad på hjälmen. 8)
Här är bilderna från landningen som också gick bra...
IMG_4615.jpg

IMG_4617.jpg

IMG_4618.jpg

IMG_4619.jpg

IMG_4621.jpg

IMG_4629.jpg

IMG_4630.jpg

IMG_4631.jpg

IMG_4632.jpg

IMG_4633.jpg

IMG_4634.jpg

IMG_4635.jpg

IMG_4636.jpg

IMG_4637.jpg

IMG_4638.jpg

IMG_4640.jpg

IMG_4641.jpg

IMG_4642.jpg

IMG_4643.jpg

IMG_4644.jpg
 
Hej igen khun Shaowpanyaa!

Kunde tänka mig att det var ett riktigt proffs som tog bilderna. Mycket fina. Du skall ha stort tack för att du delar med dig. :thumbsup: :thumbsup:

Vi glömde kameran där nere sist, men jag skall försöka ladda upp lite bilder hemifrån byn när vi kommer hem därifrån nästa gång i slutet av november.


Berralund :wai:
 
"Berralund " sa:
Hej igen khun Shaowpanyaa!

Kunde tänka mig att det var ett riktigt proffs som tog bilderna. Mycket fina. Du skall ha stort tack för att du delar med dig. :thumbsup: :thumbsup:

Vi glömde kameran där nere sist, men jag skall försöka ladda upp lite bilder hemifrån byn när vi kommer hem därifrån nästa gång i slutet av november.


Berralund :wai:
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/cBVDakQO0Bo?fs=1&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]
Khun Berralund Khrap. :wai:
Ser fram emot att få se dina bilder så småningom.... :nod:

Fortsättningen på skyfallet från flygplanet högt uppe i den blå himmelska skyn blev ett djupdyk ner i böljan den blå...långt ner under båtarna på vattenytan där det blev 4 besök hos det artrika marinlivet på de tropiska korallreven.:nod:
Först ner till botten :thumbsdown: :nod: :thumbsdown:..och sen upp till ytan igen :thumbsup: :nod: :thumbsup:

En proffsfilmare som heter Dan Harding filmade stimmet med dykare som simmade bland korallerna med de andra livsformerna. ;D
...Men när jag laddade upp de två dykfilmerna på Youtube så blev de blockade i nästan hela världen p.g.a. copyrightade engelska sånger.
Blockade i Sverige men konstigt nog inte i U.S.A. ???
Så till slut fick jag tag i ett program på Panthip Plaza och redigerade lite och lyckades lägga dit den gamla hederliga Jungman Jansson på svenska i stället.
Den urgamla sången av Dan Andersson funkar bra.
Första Avsnittet från korallrevet med Jungman Jannson... ;D
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/cBVDakQO0Bo?fs=1&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]
 
Sawasdee khrap Khun Shaowpanyaa!

Från skyfall till vattenfall - inte illa! ;D

Mycket fin film, Jungman Jansson med Hootenanny Singers (om jag inte misstar mig) gör inte saken sämre.

Dykning har jag aldrig riktigt vågat mig på (är kanske en fegis), däremot har jag snorklat en del. Den mest fantastiska upplevelsen var ett par dagars snorkling på Stora Barriärrevet utanför Australien, men jag har även snorklat en del nere vid Phuket och på Filippinerna.

Vi är ju lyckligt lottade som får se denna mångfald, det sägs ju att klimatförändringarna förstör reven sakta men säkert. Måtte det inte bli så, det vore hemskt om kommande generationer inte får möjlighet att uppleva detta.


Berralund :wai:
 
"Berralund " sa:
Sawasdee khrap Khun Shaowpanyaa!

Från skyfall till vattenfall - inte illa! ;D

Mycket fin film, Jungman Jansson med Hootenanny Singers (om jag inte misstar mig) gör inte saken sämre.

Dykning har jag aldrig riktigt vågat mig på (är kanske en fegis), däremot har jag snorklat en del. Den mest fantastiska upplevelsen var ett par dagars snorkling på Stora Barriärrevet utanför Australien, men jag har även snorklat en del nere vid Phuket och på Filippinerna.

Vi är ju lyckligt lottade som får se denna mångfald, det sägs ju att klimatförändringarna förstör reven sakta men säkert. Måtte det inte bli så, det vore hemskt om kommande generationer inte får möjlighet att uppleva detta.


Berralund :wai:

[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/CQVAlGDTWSU?fs=1&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]
Hej Khun Berralund, :nod:
På Stora Barriärrevet skulle jag också vilja dyka någon gång i framtiden... :nod:
Det dröjde lite med svaret för jag har varit och seglat på Sirikitreservoaren i Uttaradit med en Schweizisk kompis som fått tillstånd av myndigheterna.
Vi utforskade också mynningen av Nanfloden med motorbåt.
Men när jag snorklade lite i reservoaren så la jag upp mitt nya cyklopöga som kostade 2500 baht på en flotte ett ögonblick medan jag simmade.Då kom det tydligen en våg som sköljde dykarmasken överbord så den sjönk ner i dammena djup. :(
Helt omöjligt att få tag på den igen eftersom djupet kan vara 70-90 meter. :eek:

Här är andra delen av SCUBA videon där Sven Bertil Taube sjunger sången...Kalla den Änglamarken...eller Himlajorden,om ni vill? ;D
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/CQVAlGDTWSU?fs=1&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]
 
"Shaowpanyaa " sa:
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/CQVAlGDTWSU?fs=1&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]
Hej Khun Berralund, :nod:
På Stora Barriärrevet skulle jag också vilja dyka någon gång i framtiden... :nod:
Det dröjde lite med svaret för jag har varit och seglat på Sirikitreservoaren i Uttaradit med en Schweizisk kompis som fått tillstånd av myndigheterna.
Vi utforskade också mynningen av Nanfloden med motorbåt.
Men när jag snorklade lite i reservoaren så la jag upp mitt nya cyklopöga som kostade 2500 baht på en flotte ett ögonblick medan jag simmade.Då kom det tydligen en våg som sköljde dykarmasken överbord så den sjönk ner i dammena djup. :(
Helt omöjligt att få tag på den igen eftersom djupet kan vara 70-90 meter. :eek:

Här är andra delen av SCUBA videon där Sven Bertil Taube sjunger sången...Kalla den Änglamarken...eller Himlajorden,om ni vill? ;D

Med eller utan cyklopögat där nere i djupet så dyker väl tomten upp så småningom... :-\
SantaDiver.jpg
 
:wai:
Shaowpanyaa!

Härliga och häftiga bilder, men tyvärr är jag en sån typ stannar nära jordskorpan eller ovanför vattenytan(bada i havet gör jag iaf).
Men jag uppskattar när världens våghalsar utmanar sin chans att skapa en chock för sig själva... :thumbsup:

M.v.h. Berra :reta:
 
"muktwee " sa:
:wai:
Shaowpanyaa!

Härliga och häftiga bilder, men tyvärr är jag en sån typ stannar nära jordskorpan eller ovanför vattenytan(bada i havet gör jag iaf).
Men jag uppskattar när världens våghalsar utmanar sin chans att skapa en chock för sig själva... :thumbsup:

M.v.h. Berra :reta:
Tack Khun Berra... :wai:
Här kommer två bildshower från fallskärmshoppet med musik...
[move]Du Gamla Du Fria... :wai:[/move]
Tyvärr blir videon nedanför blockad i Svedala eftersom musiken är copyrightad..
Pretty Fly for a White Guy... :afro:
 
:wai:
sawadee! khun Shaowpanyaa...

Gluttade igenom de senaste bilderna, du lagt in...
Nu kommer min undran ???!
Varför i tusan, tar man klivet ut ur ett fullt fungerande flygplan!?!

Är det en 40års kris, dödslängtan, spriten har talat(Öh! tror inte det skulle gå så bra, om man hade alkohol kroppen)eller bara jag har gjort det känsla... :eek:

Skulle gärna vilja veta, av ren nyfikenhet ;)

M.v.h. Berra
 
"muktwee " sa:
:wai:
sawadee! khun Shaowpanyaa...

Gluttade igenom de senaste bilderna, du lagt in...
Nu kommer min undran ???!
Varför i tusan, tar man klivet ut ur ett fullt fungerande flygplan!?!

Är det en 40års kris, dödslängtan, spriten har talat(Öh! tror inte det skulle gå så bra, om man hade alkohol kroppen)eller bara jag har gjort det känsla... :eek:

Skulle gärna vilja veta, av ren nyfikenhet ;)

M.v.h. Berra
Hej Khun Berra och tack för frågan. :wai:
Återkommer med ett svar så snart som den kritiska självanalysen av de verkliga motiven inne i mitt undermedvetana är avklarad. :angel:
Kanske handlar det om en ödesmatch mellan Eros och Thanatos...där i mina subjektiva ögon den levnadsglada Eros i så fall är klar favorit att ta hem vinsten över den dödslängtande Thanatos. :nod: :thumbsup:
Innan dess kan vi ju kolla in av de senaste farligheterna jag börjat med från min äventyrslista. 8)
Nämnligen Bungy-Bungee hopp frå 190 fötters höjd. ;D
[move]Shaowpanyaa :wai:[/move]
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp