mobil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej en liten fråga bara om man vill skriva på Thai via mobilen (har en Sony Ericsson 800i)kan man lägga in Thailänska bokstäver då? ???via mobilen eller kanske från internet?
Tacksam för svar

mvh Micke

Jag frågade Sony Ericsson om detta. Och de sa att för att få Thai-tecken i telefonen måste man lägga på Thai-versionen av OSet i telefonen. Vilket då gör att man blir av med svenskan. Dessutom kunde de inte svara på om det fanns någon serviceplats i sverige som kunde göra det. Det fick man fråga sin återförsäljare.

Hej!

Jag har gjort motsatsen, d.v.s. tagit bort thai, kinesiska, m.m. på en W800i inköpt i Thailand och istället fått Svenska och en massa andra europeiska språk.
Det gjorde jag på en firma här i Sverige och det kostade 80:- om jag inte minns fel.
Jag tror inte att man skall gå till sin återförsäljare med detta, utan snarare till de lite mer ljusskyggare firmorna som sysslar med operatörsupplåsning och sådant. Om de kan fixa att byta från asiatiskt OS till europeiskt så borde de ju klara motsatsen.
Du blir nog tyvärr av med svenskan vid ett sådant byte, men engelskan finns alltid kvar.
Jag tror nämligen inte att det går att ladda valfria språk i OS:et, utan de kommer nog i paket. Asiatiska + engelska eller europeiska. Jag hoppas att jag har fel i detta, men det verkar tyvärr vara så.
:)
/MacArthur

Det finns iofs en lösning men krävs en Symbian mobil. Har ett program som heter Thai for Lovers som både innehåller många meningar översatta från engelska till thai. Dessutom ett keyboard som man kan skriva thailändska tecken med, funkar väl med sms bl.a. Om det känns viktigt så försök skaffa en gammal begagnad P800/P9xx och köp programmet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp