Mobilt Internet

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

svarre

Gäst
Hur far man tag i ett mobilt internet i Bangkok ( usb modem ) till en laptop
 
Prova att fråga dom som säljer mobiler i dom stora varuhusen, dom borde veta var man får tag på en internetanslutning till mobilen, jag vet bara att det dyraste kostar runt 800 bath per månad och då får man surfa 24/7
 
glimten: är det bara 800baht oavsett hur mycket man tankar ned ifrån internet eller gäller det bara själva surfandet???
vissa internet leverantörer har ju kr per bit och då blir det djäkligt dyrt ex att tanka ned lord of the rings extended trilogi HD.
 
Vad jag förstått så är det allt man betalar, men deras internet är ju inte den snabbaste, kan fråga en av thaipoalarna därnere, dom borde veta merdå många av polarna sitter hemma hos sig i thailand med mobilt bredband
 
tackar. de vore bra och veta då jag nyss skaffat laptop och ska ta ned den nu i maj. vad gäller hastigheten så är det ingen brådska för i thailand så har jag ju semester ;D

fråga gärna vilket abbonemang det har och hur man registrerar det som utlänning
 
Frågade en av polarna därnere igår kväll och har fått svar.

Max 800 bath per månad gäller enligt den jag frågade för internet uppkoppling med dator, då får man surfa hur mycket man vill per månad. Om jag förstod henne så är det då trådlöst internet. hon skulle kolla vilka olika företag som man kunde välja på.

Med telefon så är det per kb som gäller och där får jag priser senare och med vem.

Ska höra med henne om vi kan stå för abonemanget under dagen
 
Hej!

Detta var spännande. Kollade förra året men då var det för omständligt o dyrt...om vi nu förstod rätt...kolla om det är ok med 1 mån abb också...jag åker nämligen till sommaren...och får lite abstinensbesvär om jag inte får börja skriva arla mornar...datorberoende

men det finns ju också dessa internetcafer

Ja
 
den artikeln var bra - nu väntar vi bara på info från Glimten kring vilka företag o vilka priser per kb som rekommenderas - det är ju så skönt och fritt at få ha sin egen maskin med sig - tycker jag
 
Du kan kjöpa ett USB modem från prisklass 3.500-7000 bth som laddas med vanligt simkort för internett rekomenderar dtack det bästa att surfa med 149 bth för 150 timmar
 
Hej
du kan få från AIS 500 bath för 250 timmar/ mån som du tankar ett sim kort som kostade 1000 bath
 
Nu så har jag kollat upp olika Usb modem i bangkok/pattaya/chang mai/ och slutligen i Nakhon ratschashima (korat) och hittat massor med olika varianter på modem. Priset har legat mellan 2500baht-4500baht beroende på märke och utsignal styrkan.
Jag köpte denna för 3000baht http://www.helgonet.ath.cx/album21?page=3
och den fungerar helt perfekt med msn och nedladdningar av musik/filmer samt surfning.
Och simkortet är ifrån 12call (onetwocall) och kan fyllas upp via mobiltelefon/kreditkort/atm/internet.
Jag tog ett freedom simkort med fri nedladdning så jag slipper månadsavgifter och kan då ha kvar simkortet i flera år om jag vill utan att behöva fylla på det.Sen finns det andra simkort ifrån 99baht och uppåt för 1 månad men då måste man fylla på den igen varje månad.
Så nu kan vi surfa på stranden/i bussen utan problem.
Hastigheten på modemet är 460kbp per sekund
MVH Roger och Jeab :wai:
 
jepp det funkar perfekt med bild och ljud med de vänner jag testat med ifrån Norge och Sverige. :wai:
 
Det ironiska när vi var i korat var att min dator utanför en internet cafe hade bättre uppkoppling och bild än de själva så det är helt klart en bra produkt. Nu så är vi nöjd med modemet som även funkar kanon i Sverige men undrar om någon har ett bättre alternativ med snabbare uppkoppling än 460kps per sekund????? Telia själva vill att man använder 3g med mobil men det känns som en riskabel anslutning och fungerar den i andra länder ????. Vi ska ned till Italien/grekland i september och sen tillbaks till koh samui för en "honeymoon" och kommer då att testa modemet hela vägen.

Sen enligt min bror som är datasupport för telia/relacom så har det också med programvaran och datorns inställningar(firewall,upplösning etc) att göra om bild och ljud ska kunna flyta på klockrent vilket kanske många glömmer bort. Det vore kul att höra hur och vilka lösningar ni andra kör med. Mvh Roger och Jeab :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
R
L
Svar
1
Visningar
942
A
Svar
2
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
A
Svar
29
Visningar
5 K
Sir One
S
W
Svar
32
Visningar
4 K
R
S
Svar
9
Visningar
3 K
kenth.pennemo
K
S
Svar
0
Visningar
1 K
svarre
S
 
Tillbaka
Topp