Möblera sitt hem i Thailand.

 
Då var dom klar, huset är beboeligt.
Bara köket, köksbord, vardagsrumsbord och prydnadssaker igen innomhus, köket installeras 27-29 Augusti, samt tapetsering 27 Augusti.
När det är klart köper jag köksbord och vardagsrumsbord sett snyggt på Index.
+Dator och tv till sovrummet då
Inte bestämt vad för dator än funderar på en Imac (skärm med inbyggd dator) för jag tycker den är snygg men är jag förnuftig köper jag en riktig dator men jag är ju fåfäng 55555 ;)

1533975377056.jpg


1533975381163.jpg


1533975385144.jpg




1533975425128.jpg


1533975390789.jpg


1533975398710.jpg


1533975370568.jpg


20180811_103933.jpg


1533975373226.jpg
Hoppas LED lampor håller så länge som dom säger nu, blir jobbigt den dagen man måste byta lampa trappen annars ;)
 
Så blev tvrummet, skall iväg och kolla bord sen.
Känns som jag fått bra tv-avstånd nu, förra vardagrummet var så jäkla stort så behövde ju nästan kikare för att se TV:n.
Blir en soundbar, bioljudet och blueray skall jag inte installera, kanske ställer det i sonens rum för är ju inget 2ndra handsvärde på sånt.
Routern under tv:n skall bort, tänkt åka bort till tukcom eller central och se om det går att få tag på ett Mechsystem här nere tänkt mig googles för står att det kan användas som ingångsrouter med, också har jag köpt en google home och en chromecast.
Välj rätt mesh-system för ditt hem | Kjell.com

20180827_105351.jpg


20180827_105400.jpg


20180827_105224.jpg


20180827_105240.jpg


20180827_105411.jpg
 
Snyggt! Det gäller att lära upp honom i tid att gå i pappas fotspår. :)
Nej du, var på kurs på Kongsberg förra veckan jobbas hårt på att få bort folk från båtarna, självstyrda, inkörning till hamn styrs ifrån land etc.
Hade visst 2 fartyg som kördes obemannade i fjorden för tester.
Kanske inte sker under vårat yrkesliv men väl under mina barns.
Nä betalar inte sådan här dyr skola för att dom skall gå på sjön, jag hoppas få hälsa på dom på deras gigantiska kontor på toppvåningen i någon skyskrapa.
 
Nej du, var på kurs på Kongsberg förra veckan jobbas hårt på att få bort folk från båtarna, självstyrda, inkörning till hamn styrs ifrån land etc.
Hade visst 2 fartyg som kördes obemannade i fjorden för tester.
Kanske inte sker under vårat yrkesliv men väl under mina barns.
Nä betalar inte sådan här dyr skola för att dom skall gå på sjön, jag hoppas få hälsa på dom på deras gigantiska kontor på toppvåningen i någon skyskrapa.
Ja jag kan säga att jag är glad att jag befinner mig i slutet av mitt yrkesliv. Det är en skrämmande utveckling. Men besättningarna på dom gamla segelfartygen sa säkert samma sak, dom kunde säkert för sin vildaste fantasi inte tro att fartyg kunde drivas framåt utan segel. Jag skulle aldrig råda mina barn heller att satsa på detta.
 
Ja jag kan säga att jag är glad att jag befinner mig i slutet av mitt yrkesliv. Det är en skrämmande utveckling. Men besättningarna på dom gamla segelfartygen sa säkert samma sak, dom kunde säkert för sin vildaste fantasi inte tro att fartyg kunde drivas framåt utan segel. Jag skulle aldrig råda mina barn heller att satsa på detta.

Gå i föräldrarnas fotspår känns inte direkt utvecklande, fast det beror förstås på vilket yrke man har.
Man önskar väl sina barn ett bättre liv än en själv har åstadkommit.

Jag är egentligen i den situationen att jag fortfarande funderar på vad jag ska bli när jag blir stor, så jag har inga framtidsplaner för mina barn. Det får dom nog finna ut av själv.
 
Gå i föräldrarnas fotspår känns inte direkt utvecklande, fast det beror förstås på vilket yrke man har.
Man önskar väl sina barn ett bättre liv än en själv har åstadkommit.

Jag är egentligen i den situationen att jag fortfarande funderar på vad jag ska bli när jag blir stor, så jag har inga framtidsplaner för mina barn. Det får dom nog finna ut av själv.
Inte för att jag anser att jag har åstadkommit något dåligt egentligen, om så hade varit fallet hade jag redan varit pensionär. Men @PanPan har rätt när han säger som han gör, autonoma fartyg är ingen bra framtidsutsikt om visionen nu blir verklighet. Därom tvistar nog fortfarande dom lärde.
 
Inte för att jag anser att jag har åstadkommit något dåligt egentligen, om så hade varit fallet hade jag redan varit pensionär. Men @PanPan har rätt när han säger som han gör, autonoma fartyg är ingen bra framtidsutsikt om visionen nu blir verklighet. Därom tvistar nog fortfarande dom lärde.
Ja en liten blackout ombord så ligger ett stort tankfartyg och driver obemannat utan kontroll i tex. Engelska kanalen, eller terror organisation hackar sig in och tar kontroll över ett tankfartyg med 200.000m3 crudeoil i lasten, kan vara förrödande.
 
Gå i föräldrarnas fotspår känns inte direkt utvecklande, fast det beror förstås på vilket yrke man har.
Man önskar väl sina barn ett bättre liv än en själv har åstadkommit.

Jag är egentligen i den situationen att jag fortfarande funderar på vad jag ska bli när jag blir stor, så jag har inga framtidsplaner för mina barn. Det får dom nog finna ut av själv.
Känner att jag nåt dom mål jag satt i livet och hoppas mina barn når sina.
Har man ju lagt till nya mål allt eftersom men jag har nåt mycket längre än dom mål jag hade när jag var 15 ;)

Men precis som du så får barnen sätta sina egna mål dom skall bara inte tro att dom kan leva på mig när dom blivit myndiga.
 
Känner att jag nåt dom mål jag satt i livet och hoppas mina barn når sina.
Har man ju lagt till nya mål allt eftersom men jag har nåt mycket längre än dom mål jag hade när jag var 15 ;)

Men precis som du så får barnen sätta sina egna mål dom skall bara inte tro att dom kan leva på mig när dom blivit myndiga.

Helt riktigt. Man kan gärna hjälpa till och underlätta för barnen, men själva jobbet får dom göra själva.

Själv har jag aldrig haft några direkta mål i livet. Har tagit livet som det kommer och försökt göra det bästa av situationen med minst möjlig ansträngning för tillfället.
Inte direkt den bästa vägen, men det har fungerat bra. Är ju i Thailand för tillfället och det är ju lyckat
 
Helt riktigt. Man kan gärna hjälpa till och underlätta för barnen, men själva jobbet får dom göra själva.

Själv har jag aldrig haft några direkta mål i livet. Har tagit livet som det kommer och försökt göra det bästa av situationen med minst möjlig ansträngning för tillfället.
Inte direkt den bästa vägen, men det har fungerat bra. Är ju i Thailand för tillfället och det är ju lyckat
Nä har väl inte haft några direkt mål i livet, när man var 15 var det väl hur man skulle samla ihop till en 33cl hembrännt och en sockerdicka till Fredagen ;)
Men målen har höjts och några har det kommit på vägen och jag har nåt längre än målet när man var 15 ;)
 
 

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar
754
Mike t d
M
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp