Möblera sitt hem i Thailand.

 
Gräsrutor finns nog överallt där de säljer växter.
finns det gräsrutor så finns det arbetskraft (Galt logik;))
Vi la dock på rejält med markberedning innan vi la vårt, kanske värt pengarna?

Säkert viktigt att det finns bra matjord under gräsmattan. Helst med lite inblandning av lerjord som binder fukten så man slipper uttorkning och en gul ful matta.
 
Köpte lite blomkrukor i Bang sarey och det var bra drag på gräset.
Färskvara är det ju så det måste gå åt.
Menar kommersiellt;)
 
Senast ändrad:
Min gräsmatta kommer ju rivas upp igen om ca. 4 månader när jag börjar med altan och tak.
Är ju bara nåt tillfälligt för att slippa ha en stor sandlåda utanför huset.
Med altan och tak så är man lycklig se bara till att tillräckligt med tak för det blåser oftast vid regn.
 
Med altan och tak så är man lycklig se bara till att tillräckligt med tak för det blåser oftast vid regn.
Blåser jämt hos mig, ligger alltid en västlig bris och det är rätt skönt.
Nåt sånt här blir taket och altanen.
Taket över altan är inte inritad men skall sticka ut så den täcker den långa altandelen.

1532163243459.jpg


20180721_110106.jpg


1535884832748.jpg
 
Nu låter jag säkert som en jobbig jävel men att ha upphöjda träaltaner låter farligt.
Vi dödade 3 centapider eller vad det heter de giftiga tusenfotingarna i somras och så finns det andra kryp som gillar och gömma sig.
 
Nu låter jag säkert som en jobbig jävel men att ha upphöjda träaltaner låter farligt.
Vi dödade 3 centapider eller vad det heter de giftiga tusenfotingarna i somras och så finns det andra kryp som gillar och gömma sig.
Jo jag har tänkt samma tanke så har inte tänkt ha nåt luftutrymme under.
Tänkte en gjuten grund i olika nivåer sen kompositplank på den.
 
Dom är duktiga på finsnickeri i Thailand, i Sverige känns det mer som grovsnickare.
Undra vad det hade kostat i Sverige haft 4-5 snickare byggandes dom här möblerna i 4 veckor på plats, och sen elektriker plus målare fast dom har ju bara varit par dagar, misstänker att det hade varit lite dyrare ;)
Lite ja. Min dotter fick ett förslag att riva en altan sådär 20 kvm och sätta in en ytterdörr. I Borås, totalt 126 tusen sek. Jag höll o ramla baklänges. Jag skall åka dit nästa år och göra det gratis fast hon får stå för lao:p:eek: Det har urartat i Sverige totalt med alla subventioner de har och skatteavdrag hit o dit. Alla byggare passar på o bli miljonärer. Det är bara politiker som inte fattar något.
Förresten det blir jäkligt ljust och fint hos dig. Det gillar jag skarpt, fast gillar även röd teak :D så du behöver inte ta mina ord på så stort allvar.
 
 

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar
748
Mike t d
M
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp