Moralmorals tråd ang allt och inget

MoralMoral

Aktiv medlem
Tänkte starta en tråd där ni får följa mig i Norge , Thailand och dom få gångerna jag är i Sverige

Vem är MoralMoral då??

40 årig lätt överviktig rörmokare med rötterna i Värmland men som jobbar i Norge sedan 2004 och rest till Thailand från 2015 (huvudsakligen koh Lanta)
Har en förkärlek till Chang beer och gliderna gärna omkring på min Yamaha 155 när jag är på Lanta.

Gift med en Thailändska sedan mars år
Och har en förhoppning att sälja lägenhet i Värmland och börja pendla mellan Norge och Thailand..

Hoppas ni uppskattar denna tråd ska försöka uppdatera dagligen

Mvh MoralMoral

E5AAEC14-4F05-42EE-859D-FD5C235620C3.jpeg

Krille

Forumveteran
Tänkte starta en tråd där ni får följa mig i Norge , Thailand och dom få gångerna jag är i Sverige

Vem är MoralMoral då??

40 årig lätt överviktig rörmokare med rötterna i Värmland men som jobbar i Norge sedan 2004 och rest till Thailand från 2015 (huvudsakligen koh Lanta)
Har en förkärlek till Chang beer och gliderna gärna omkring på min Yamaha 155 när jag är på Lanta.

Gift med en Thailändska sedan mars år
Och har en förhoppning att sälja lägenhet i Värmland och börja pendla mellan Norge och Thailand..

Hoppas ni uppskattar denna tråd ska försöka uppdatera dagligen

Mvh MoralMoral

Visa bilaga 79113
Gott öl samt rätt fotbollslag.:thumbsup: Bra början, ska bli kul att följa.:wai:

MoralMoral

Aktiv medlem
Här har vi mitt åk då.

Köpte den sep 2017 betalade 62k bath sen har det kommit på nya dämpare och effektsystem (låter lite too much)

Den står hos frugans päron när jag inte är där , frugan bor ju i bkk och är väldigt sällan på Lanta om inte jag är där. Va en väldigt uppståndelse när den först blev parkerad där. Första exet av denna modell på Lanta , alla ville se och kolla på den. Frugans far hade fullt upp

Va ganska säker på att den skulle köras med
När jag inte va hemma men , den har egentligen bara startats körs få mil när inte jag varit där. Av 400 mil har jag kör 380 resten frugans systrar , så jag ska väl inte klaga.

Sen att frugans far tycker att Farang är knäpp som köper moppe för 1 årslön för honom är en annan sak

178AE623-1730-4E80-861D-9FAE81B1E019.png

Rasamus

Medlem
Jag har velat köpa en Aerox länge nu. Gissar att du köpte standardmodellen? Själv vill jag ha abs. Kan du ge en utförlig recension, utelämna de nya dämparna och effektsystemet, tack.

MoralMoral

Aktiv medlem
Yamaha Aerox GP edition eller R edition

Så det är inte standard eller den med ABS utan mellan varianten jag har.

Kan bara jämföra med yamahas 125 cc alltså lillebror till denna. Det är Som dag och natt

Mycket stabilare väghållning bättre bromsar och framför allt för mig med passagerare han orkar uppför alla backar jag testat på. Sen är styvutrymmet under sadeln mycket större än på 125cc

Sen om du har bättre vägar än vad vi har nere på Lanta så kan du lätt och ledigt ligga och Cruisa i 80-90 blås utan problem.

Enda problemet som jag vet att det är svårt för korta passagerare att ta sig upp på den.

Har servat min enligt boken alltså Olja var 6e månad eller 250 mil inga fel under dom 1,5 åren jag ägd den bara tuta och köra

Enligt mig ett bra köp , har dock inte testat så många andra. Har en kompis som köpt en likadan men han hör hemma uppåt huahin och han är lika nöjd som mig. Kan fixa lite fler bilder när jag kommer ner nästa vecka!

AE140864-9CA2-4774-B2F8-E59F6B1067FE.png

nmax

Forumveteran
Yamaha Aerox GP edition eller R edition

Så det är inte standard eller den med ABS utan mellan varianten jag har.

Kan bara jämföra med yamahas 125 cc alltså lillebror till denna. Det är Som dag och natt

Mycket stabilare väghållning bättre bromsar och framför allt för mig med passagerare han orkar uppför alla backar jag testat på. Sen är styvutrymmet under sadeln mycket större än på 125cc

Sen om du har bättre vägar än vad vi har nere på Lanta så kan du lätt och ledigt ligga och Cruisa i 80-90 blås utan problem.

Enda problemet som jag vet att det är svårt för korta passagerare att ta sig upp på den.

Har servat min enligt boken alltså Olja var 6e månad eller 250 mil inga fel under dom 1,5 åren jag ägd den bara tuta och köra

Enligt mig ett bra köp , har dock inte testat så många andra. Har en kompis som köpt en likadan men han hör hemma uppåt huahin och han är lika nöjd som mig. Kan fixa lite fler bilder när jag kommer ner nästa vecka!

Visa bilaga 79121
Snyggt lackad.
Aerox e prisvärd helt klart men inte lika skön att köra som pcx men pcx börjar bli lite väl dyr.

Lite nyfiken på vad som fått dig att fastna för Lanta?
Det va nära att vi åkte över sist vi var i Krabi men blev inte av så har själv aldrig varit där.

Joker

Forumveteran
Snyggt lackad.
Aerox e prisvärd helt klart men inte lika skön att köra som pcx men pcx börjar bli lite väl dyr.

Det va nära att vi åkte över sist vi var i Krabi men blev inte av så har själv aldrig varit där.
Köpte en PCX 150cc mattsvart till frugan 2013 , kostade då runt 70 k , tyckte det var mycket , men en grymt fin cykel att åka med , 62 k är säkert prisvärt för din Yamaha , Frugan har gått 900 0km , ingen kör den mer än jag och hon själv , en ny idag närmare 100k har jag hört , för mycket som NMax säger . Yamaha 155an är tydligen riktigt bra och prisvärd

MoralMoral

Aktiv medlem
Snyggt lackad.

Varför dt blev just Lanta ???

Vi kan börja med att fram tills 2014 skulle jag aldrig åka till Thailand , då började det en kollega på samma firma som mig som har hus på Lanta och har har varit där sen 1996 , han tyckte jag skulle följa med bo gratis hos honom. Vi blev väl lite fulla på kvällen och på fyllan och vilan så va biljetterna beställda.

Sen att det blivit Lanta nästan enbart Lanta beror ju på att min fru kommer därifrån hon har sina päron här plus en syster och 2 syskonbarn.

Sen har jag fått väldigt mycket goda vänner på Lanta inte enbart svenskar utan även Norrmän , tyskar , österrikare , italienare och inte minst thaiare

Har köpt ut ena systern så vi har några Rai med mark. marken har blivit rensad från djungel och ska väl inom en snar framtid börja odlas på. Systern ska ta hand om det. Det ska även borras efter vatten och sen får vi väl se.

I framtiden är väl tanken att hyra något på Lanta och köpa lägenhet i bkk där frugan har sina affärer.

F567A3B9-7577-42DF-90FB-3EAC78812B54.png

E69B07DA-1D44-4A99-991B-2109F2EF8751.png

Frasse

Medlem
Dom finns i Norge oxå men det smakar inte alls det samma tyvärr ..
Öl smakar alltid bäst där det är bryggt, det är sen gammalt. Dock kan jag tycka att en varm sommardag på balkongen, finns det alltid plats för en Chang.

Nu lär väl alla Singha/Leo fantaster dyka upp och hävda deras förträfflighet, men smaken är olika och så länge alla är nöjda med sitt är jag det också!

MoralMoral

Aktiv medlem
2017 va året då jag va mest borta från Sverige , tror jag sov 23 nätter i min egna säng då. Kaos på jobbet plus nykär gjorde att man hade allt annat huvudet än att åka hem till sömniga Värmland. Har ju försök att ha flickvän hemma men det går verkligen inte , när man kommer hem efter 4-6 veckors jobbande ska man ta igen det man missat , det är liksom dömt att misslyckas.

Sen tror jag att jag haft väldigt tur , har många kollegor. Byggbranschen som haft Thaidamer blivit blåsta på allt

Hade visa krav på henne jag skulle träffa i Thailand

Hon ska inte ha barn eller vilja , kunna prata flyttande engelska och inte ha några drömmar om att flytta till kalla Sverige
Allt detta har jag underligt nog funnit

Skickar med en solnedgång

Mvh MoralMoral

47815A71-62A7-4610-9647-FF5146A6E61E.png

andrejsdenruskige

Forumveteran
2017 va året då jag va mest borta från Sverige , tror jag sov 23 nätter i min egna säng då. Kaos på jobbet plus nykär gjorde att man hade allt annat huvudet än att åka hem till sömniga Värmland. Har ju försök att ha flickvän hemma men det går verkligen inte , när man kommer hem efter 4-6 veckors jobbande ska man ta igen det man missat , det är liksom dömt att misslyckas.

Sen tror jag att jag haft väldigt tur , har många kollegor. Byggbranschen som haft Thaidamer blivit blåsta på allt

Hade visa krav på henne jag skulle träffa i Thailand

Hon ska inte ha barn eller vilja , kunna prata flyttande engelska och inte ha några drömmar om att flytta till kalla Sverige
Allt detta har jag underligt nog funnit

Skickar med en solnedgång

Mvh MoralMoral

Visa bilaga 79131
4-6 veckor
Jag tycker att det börjar gå tungt redan efter några dagar.
Som mest är jag på jobb i två veckor om inga missöden inträffar och jag blir några dagar extra.
Fast jag brukar ha ganska korta turer hemma också, men tycker att det känns bättre än att vara borta så länge.

Krille

Forumveteran
4-6 veckor
Jag tycker att det börjar gå tungt redan efter några dagar.
Som mest är jag på jobb i två veckor om inga missöden inträffar och jag blir några dagar extra.
Fast jag brukar ha ganska korta turer hemma också, men tycker att det känns bättre än att vara borta så länge.
:reta: Stackare ;) Jag träffar min älskling varje dag.:)

Liknande trådar

Topp