Moralmorals tråd ang allt och inget

Joker

Forumveteran
Provtryckning står på schemat idag. Först med luft för att dubbelchecka att inget är slarvat .... jag kämpar på

Visa bilaga 79686
Mitt gamla jobb bla , Inköp inom många områden i fastighet .Projektledning hyresgästanpassningar samt ombyggnad av kontorsbyggnader till hotell , (populärt unser början av 2000 talet ) , kyla, vent , sprinkler , el. Ofta ombyggnad till hotell , mycket krav samt tester . Intressant samt omväxlande

Nam Falang

Forumveteran
Men varför odlar man i ”kruka”? Är det för att man får bättre koll på jorden, lättare att hålla ogräs borta?

nmax

Forumveteran
Man vill kunna bestämma när trädet ska få frukt!!! Lime är extremt dyrt i slutet av säsongen feb-maj .. vi ska konstbevattna det ... fler bilder kommer ju längre frugan fixar där nere
Du har flyt som har en fru som vill bo på Lanta, lite skillnad mot Isaan ;)
Min tjej blir mer å mer inställd på HH, bo nära släkten i Korat lockar inte lika mycket längre. Snart kanske jag hyr ett hus med lite mark så hon också får odla lite för det saknar hon.

Hon berättade att när hon bodde i byn så hade hon en elräkning på typ 120 baht och vattenräkning på 10, hon odlade lite chilli som hon sålde och visste var det fanns fisk mm och mat att plocka i naturen.
Förstår mer å mer hur Thai kan leva på väldigt lite pengar, deras natur är full av mat till skillnad mot många länder i Afrika mm som inte har tillräckligt med regn.
Så om jag går i hennes skola så kanske jag kan pensionera mig snart :D:D

PanPan

Forumveteran
Min tjej blir mer å mer inställd på HH, bo nära släkten i Korat lockar inte lika mycket längre. Snart kanske jag hyr ett hus med lite mark så hon också får odla lite för det saknar hon.

Hon berättade att när hon bodde i byn så hade hon en elräkning på typ 120 baht och vattenräkning på 10, hon odlade lite chilli som hon sålde och visste var det fanns fisk mm och mat att plocka i naturen.
Förstår mer å mer hur Thai kan leva på väldigt lite pengar, deras natur är full av mat till skillnad mot många länder i Afrika mm som inte har tillräckligt med regn.
Så svärföräldrarna lever och när elräkningen är så låg så debiteras dom inte för den, iallafall inte på vissa ställen, Svärföräldrarna och ex-svärföräldrar hade ingen elräkning, under en viss summa så slipper man den, men dom har ju knappt något eldrivet i hemmet.
Men blir det inget regn snart så får vi nog förse dom med ris i år, innan har ju dom som odlar på frugans mark gjort det men blir det ingen skörd är det inte så lätt.

StefanXErixon

Forumräv

Jag fick för mej att du hade pensionerat dej redan.

MoralMoral

Aktiv medlem
Problemet är att hon vill inte bo på Lanta , hon är bara nere nu och ser att allt blir rätt med odlingen ..

Hon är ju äldsta systern så hon har betalt allt till föräldrarna , huset har hon betalt plus 2 av dom yngre systrarnas universitetsutbildning

blir att köpa något i Bangkok sen hyra på Lanta det är iaf tanken just nu.

nmax

Forumveteran
Problemet är att hon vill inte bo på Lanta , hon är bara nere nu och ser att allt blir rätt med odlingen ..

Hon är ju äldsta systern så hon har betalt allt till föräldrarna , huset har hon betalt plus 2 av dom yngre systrarnas universitetsutbildning

blir att köpa något i Bangkok sen hyra på Lanta det är iaf tanken just nu.
Då tar jag tillbaka, fi attan för att bo i Bkk, där finns ju bara finkrogar å slipsbutiker :p

Liknande trådar

Topp