Moralmorals tråd ang allt och inget

Nam Falang

Forumveteran
Hade inte spelat någon roll, kallar henne hippo med ibland, hon skrattar mest åt det.
Kan hon kalla mig gammal gubbe så ;)
Jag har flera namn på min fru. Det senaste är hepp som betyder fästing. Med en skillnad. En fästing släpper då den är mätt det gör inte frugan 555555
Jag har också kallat henne för nok (fågel). Helt plötsligt försvinner hon bara likt en fågel. Nya idéer och nya upptåg.

Allt med glimten i ögat och ett smile :)

brt666

Aktiv medlem
Jag har flera namn på min fru. Det senaste är hepp som betyder fästing. Med en skillnad. En fästing släpper då den är mätt det gör inte frugan 555555
Jag har också kallat henne för nok (fågel). Helt plötsligt försvinner hon bara likt en fågel. Nya idéer och nya upptåg.

Allt med glimten i ögat och ett smile :)
Blir du också anklagad för att vara oromantisk ibland?? :)

MoralMoral

Aktiv medlem
Lite funderingar på att ta taxilicens . Jobbar ju 2,5 veckor åt gången i Norge och är ledig 1,5 vecka. Behöver ha något att göra och att köra taxi låter som en bra ide ” min kompis sitter som medägare till ett taxibolag”

Någon som har erfarenhet ang taxi eller någon annan ide vad man kan göra på sin ”lediga” tid i Sverige

Mvh MoralMoral

Samet

Forumräv
Lite funderingar på att ta taxilicens . Jobbar ju 2,5 veckor åt gången i Norge och är ledig 1,5 vecka. Behöver ha något att göra och att köra taxi låter som en bra ide ” min kompis sitter som medägare till ett taxibolag”

Någon som har erfarenhet ang taxi eller någon annan ide vad man kan göra på sin ”lediga” tid i Sverige

Mvh MoralMoral
Jobba på "fritiden" skall ju vara något roligt.

Tveksamt om bråka med taximaffian och tjafsa med otrevliga kunder är roligt.

Hade jag gjort annat på fritiden skall det vara något jag verkligen gillar. Handlar det om att tjäna mer pengar, så hade jag tagit några extra projekt på jobbet.

Matt82

Forumveteran

Mvh MoralMoral
Jag har taxileg och har kört... Gör det inte! Du tjänar i princip mer på vad som helst förutom att köra taxi om du ska köra lagligt...

Tycker du om att köra med dubbla böcker, inte sova och bråka med idioter 90% av tiden och sedan någon enstaka gång få en fin företagskörning med kontantbetalning och räkna den som "standard" så är taxi riktigt bra.

Finns det inte någon typ fiskfabrik, annan fabrik eller lager eller vad som helst i Norge du kan köra lite timmar på istället? Är garanterat bättre.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag funderade på att köra taxi i min gröna ungdom men kom snabbt fram till att jag är alldeles för feg för att vara utlämnad till bråkiga fyllskallar mm. Hade ju ganska långa ledigheter när jag var singel. Sen körde jag fyllskallar på färjorna istället, mest mellan Limhamn och Dragör. Där var man inte lika utlämnad. Var aldrig på flygbåtarna mellan Malmö och Köpenhamn heller, klippa biljetter för fyllskallar där var nog inget vidare heller.

Matt82

Forumveteran
Jag funderade på att köra taxi i min gröna ungdom men kom snabbt fram till att jag är alldeles för feg för att vara utlämnad till bråkiga fyllskallar mm. Hade ju ganska långa ledigheter när jag var singel. Sen körde jag fyllskallar på färjorna istället, mest mellan Limhamn och Dragör. Där var man inte lika utlämnad. Var aldrig på flygbåtarna mellan Malmö och Köpenhamn heller, klippa biljetter för fyllskallar där var nog inget vidare heller.
Ja när man sitter med en tjackpundare med kniv i bilen och idiotens hundjävel och tjackluder till flickvän så börjar den där tjugan netto i timmen att inte se så eftertraktad ut ;)

Liknande trådar

Topp