Moralmorals tråd ang allt och inget

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vid denna årstiden kan det vara riktigt fint däruppe med midnattssol och fullt dagsljus dygnet runt. Annat är det på vintern men då lever man mycket på turister som vill se Aurora Borealis, norrsken. Så det finns alltid något att leva av. Jag gillar att gå på norska kusten även om det är trevligt med variation. Nu är det Finland som gäller, får se vad det blir i juli när jag är ombord igen.

nmax

Nedtystad
Veckans sista arbetsdag , vi är alltid lediga på Söndagar.

Regn och 12 grader i Tromsö idag.

Sen är det ju röddag på måndag annandag pingst har ju Sverige flyttat till 6 juni men i Norge är kvar . Och betyder 7,5 h fast du inte är på jobbet. Men vi ska nog göra några timmar då ändå.

Visa bilaga 79198

Visa bilaga 79199
Är inte avundsjuk, fy satan va jag är less på kalla, varma, smutsiga byggen.
Men jag njuter av din bild så tack för den, njuter av att minnas med vetskapen om att aldrig mer ;)

Är inte avundsjuk, fy satan va jag är less på kalla, varma, smutsiga byggen.
Men jag njuter av din bild så tack för den, njuter av att minnas med vetskapen om att aldrig mer ;)

Nyproduktion som detta är går faktiskt ganska bra , rotrenovering går fetbort!!

Tur har man som jobbar på en firma där dom skickar iväg oss svenskar (vi är 5 man) på större jobb utanför Tromsö när det finns. Skall till Narvik efter fellesferien ”industrisemestern” och bygga en skola.

Tur har man som jobbar på en firma där dom skickar iväg oss svenskar (vi är 5 man) på större jobb utanför Tromsö när det finns. Skall till Narvik efter fellesferien ”industrisemestern” och bygga en skola.
För min del blir det nog Stavanger under fellesferien.
Jag verkar dock få kraftigt reducerad arbetstid då jag har för mycket timmar och semester att plocka ut.
Just klivit på min andra 4v semester för i år. Sedan kan det bli att jobba i något 1:2 förhållande. Typ ledig dubbelt så mycket som jobb.
Passar mig ok....men skulle kanske hellre jobbat 1:1 och ta mer ledigt senare.

För min del blir det nog Stavanger under fellesferien.
Jag verkar dock få kraftigt reducerad arbetstid då jag har för mycket timmar och semester att plocka ut.
Just klivit på min andra 4v semester för i år. Sedan kan det bli att jobba i något 1:2 förhållande. Typ ledig dubbelt så mycket som jobb.
Passar mig ok....men skulle kanske hellre jobbat 1:1 och ta mer ledigt senare.

Hade 2 månaders semester i feb och mars . Sen ska jag ha ledigt 5 veckor nu i sommar från Norge men då åker jag till Sverige och jobbar på industrisemestern , bra att få lite inkomst i Sverige oxå..

Vestlandet är det enda stället i Norge jag inte jobbar på , bergen skall vara en otroligt vacker stad på sommaren.

nmax

Nedtystad

Alla byggen e pest å pina vintertid, fy fan för å stå på ett tak och leta fel på en fläktjävel i snöyra å 10 minus för att elektrikern e ett klantarsel.
Fryser du aldrig om fingrarna på jobbet?...

Alla byggen e pest å pina vintertid, fy fan för å stå på ett tak och leta fel på en fläktjävel i snöyra å 10 minus för att elektrikern e ett klantarsel.
Fryser du aldrig om fingrarna på jobbet?...
Står man i något jävla kallt råbygge då
Kan jag visst frysa om händerna men händer kanske varanat år att man åker på ett sånt jobb

Hade 2 månaders semester i feb och mars . Sen ska jag ha ledigt 5 veckor nu i sommar från Norge men då åker jag till Sverige och jobbar på industrisemestern , bra att få lite inkomst i Sverige oxå..

Vestlandet är det enda stället i Norge jag inte jobbar på , bergen skall vara en otroligt vacker stad på sommaren.
Ja, har man inget annat för sig så kan man alltid jobba på semestern.

Vestlandet är ok, men det är stor risk för skitväder....fast det är det i hela Norge.
Både Stavanger och Bergen är fina. Trevliga pubar osv. Men själv har jag sällan tid med sådant.

Liknande trådar

Topp