Moralmorals tråd ang allt och inget

Samet

Forumräv
Jag har ju denna resa i Oktober , tror ni flygmänniskor att den resan blir utav?

Visa bilaga 93235
Trevligt! Hade varit fin!

Min högst personliga gissning. Nej, jag tror inte den blir av. Tror inte Thailand kommer släppa in européer under 2020.

Kanske... men ett stort kanske att de öppnar precis innan högsäsong, låt oss säga lucia. Men egentligen tror jag inte på det.

Inresor för "turister" kommer nog tillåtas om några månader men med krav på tester och karantän samt i begränsad omfattning. Så en 2-veckors resa blir inte genomförbar.

MoralMoral

Aktiv medlem
Trevligt! Hade varit fin!

Min högst personliga gissning. Nej, jag tror inte den blir av. Tror inte Thailand kommer släppa in européer under 2020.

Kanske... men ett stort kanske att de öppnar precis innan högsäsong, låt oss säga lucia. Men egentligen tror jag inte på det.

Inresor för "turister" kommer nog tillåtas om några månader men med krav på tester och karantän samt i begränsad omfattning. Så en 2-veckors resa blir inte genomförbar.
Vi får hoppas att du har fel ! Problemet är denna gång har jag beställt till totalt 6 pers , hade jag bokat till enbart mig själv så hade det varit lugnt.

Ubon

Forumveteran
Det ser ut som att Ni skulle flyga med Thai air, kommer bolaget att ,finnas kvar? och här säljer man biljetter till flyg, som inte finns, i dagsläget, fast man har nog räknat med att flygningarna kommer igång, karantän? vilka regler kommer att gälla? ingen vet idag,
själv tror jag att det kunde fungera, beroende på hur ett virus kommer att uppträda...

Samet

Forumräv
Vi får hoppas att du har fel ! Problemet är denna gång har jag beställt till totalt 6 pers , hade jag bokat till enbart mig själv så hade det varit lugnt.
Oja! Jag hoppas enormt mycket att jag har väldigt fel. Hellst ser jag att de öppnar gränsen helt redan imorgon.

Med de åtgärder man tagit och nu återinför efter den egyptiske soldaten samt vad jag hört från ön om hur myndigheterna kontrollerar och styr nu. Så har jag inga förhoppningar om att vanliga turister kan återvända till Thailand på länge.

Pratade nyss med en hotellägare på ön. De vidtar åtgärder för att inte ha internationella turister förrän nästa säsong, alltså augusti 2021.

MoralMoral

Aktiv medlem
Då va 5e arbetsveckan av 8 avklarade innan man får 10 dagar ledigt .. frågan är om man ska smaka på en öl idag eller inte , varit spiknykter i 2 månader men vorre gott med en öl idag faktiskt. Ska fundera på saken helt enkelt.

skickar med en bild från jobbet

Over and out

5E59B632-11C7-4573-A7D6-C25806CA7FEB.jpeg

Nam Falang

Forumveteran
Då va 5e arbetsveckan av 8 avklarade innan man får 10 dagar ledigt .. frågan är om man ska smaka på en öl idag eller inte , varit spiknykter i 2 månader men vorre gott med en öl idag faktiskt. Ska fundera på saken helt enkelt.

skickar med en bild från jobbet

Over and out

Visa bilaga 93340
En eller två öl skadar sällan men det gäller att hålla sig till det också ;)

PanPan

Forumveteran
Det blir faktiskt 0 öl idag , ska laga middag nu och sen får det bli Netflix
Började kolla på en serie på netflix idag Peaky Blinders, var rätt bra.
Bara ett avsnitt till sen börjar jag med middagen men till slut vann magen och jag fick gå och ställa mig vid spisen men han med 5 avsnitt.

MoralMoral

Aktiv medlem
2 veckor kvar på denna jobbperiod 520-550 timmar är avklarade när jag tar flyget hemåt den 6 Augusti då får man 10 dagars ledighet.

Sover en natt hemma för att sedan att bilen ner till västkusten och tillbringa helgen där nere med lite vänner som jag lärt känna nere på Koh Lanta , inte så ofta vi träffas här hemma i Sverige men detta blir garanterat succé !!!!

Bilden är tagen några år tillbaka.

Over and Out !

47748B63-130C-4D0F-A048-D4199D8B1BB9.png

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
K Alkohol i Thailand, en berusande tråd Ordet är fritt 60
Långeman Ormar i Thailand, en giftig tråd Allmänt thailandforum 491
P Värmebölja (en lättsam tråd) Isaan forum 40
A Dags att skapa ny tråd Jonas ... Ordet är fritt 3
A En ny tråd så blir det guld allt för att vinna Janne 5555 Allmänt thailandforum 52
A Tråd för medlemmarnas MC samt ev tilltänkta köp och råd Ordet är fritt 88
A Tråd för nyttiga saker i Thailand Allmänt thailandforum 11
Grannen Olsson Tävling: Vem blir sist att skriva i denna tråd? Ordet är fritt 1189
A Skål-tråd Ordet är fritt 10
Kycklingen DIN tråd där DU ställer och styr! Allmänt thailandforum 3
Berralund Att nämna någon annan medlem i en tråd Hjälp och tips samt förslag 6
A Just nu lyssnar ja på ... (Inga dåliga låtar tillåtna i denna tråd) Ordet är fritt 10
T Godnatt-tråd. Ordet är fritt 12
A En tråd utanför ämnet (OT) Ordet är fritt 23
A Skalmans tråd om folkmord i södra Thailand Allmänt thailandforum 2
R En skit tråd Ordet är fritt 11
Kycklingen Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat) Matprat (Thailändska köket) 8588
nmax Ang olyckorna med Boeing 737 MAX Funderingar och betraktelser 457
Olov Uppehållstillstånd: uppföljning ang väntetid Uppehållstillstånd och visum mm 4
A Tips mottages :) (om det mesta ang resa till Bangkok) Allmänt thailandforum 7
E Budda Munkar och Ang Pao . Thailändsk kultur och traditioner 11
B Domstol tar upp fall ang förbrytelser knutna till Thaksins barn Thailändska Nyheter 0
T Frågor ang. uppehållstillstånd för min tjej Uppehållstillstånd och visum mm 2
P Kontrakt ang leasing av mark i Thailand på 30+30+30 år är ogiltiga Allmänt thailandforum 8
Långeman Storstädning ang. solstolarns tillstånd i Phuket. Allmänt thailandforum 8
P Frågor ang giftemål/hemgift! Allmänt thailandforum 46
G Frågor mm ang CM Fototävlingarna Allmänt thailandforum 10
A Ang att vara gift eller inte! Allmänt thailandforum 3
A Ang. Uppehåll o arbetstillstånd Allmänt thailandforum 4
A Önskar lite info ang. vad man ska göra när UT är klart. Uppehållstillstånd och visum mm 8
Liknande trådar

Topp