Moralmorals tråd ang allt och inget

Wavis

Aktiv medlem
Detta är ganska sjukt faktiskt , hade inga planer inför nyår , så ringer en gammal klasskamrat som jobbar som kock på ett större hotell/Spa här i Värmland.. hans fråga lyder kan kan du hjälpa mig i köket på nyår vi är några man kort … Tackar ja på stående fot utan att ens fråga vad betalningen är..

Återkommer med detaljer
Själv varit i samma sits ,, Hjälpt en kompis som hade ett gästis i byn han frågade om hjälp på ett bröllop, Slutade med några julbord grillade grisar o några olika evenemang. Jag o han körde två sittningar a 25 per kväll i en vecka julbord tufft kom hem vid 4 på morgonen efter disk o fix till nästa dag .. Lärde mig mycket av han, Bäste han visste var o sitta i skiten då jobbade han som bäst. Han hade gått i Wretmans anda/skola .
Lärde mig även att mycket roligare att stå bakom baren än framför...:cool:..

MoralMoral

Forumräv
Då va denna jul och nyårs ledighet över , iMorgon tar man bilen till Oslo för att ta sig till boendet börjar jobba på tisdag.

Samtidigt så kommer firman som renoverar våran bostadsrättsförening och börjar i min lägenhet , dom ska ha 3 veckor på sig att göra iordning badrum och kök . Hoppas och tror att det blir bra

Idag är det söndagsmiddag som skall lagas till mor och far sen ska det oxå packas

Over and out

MoralMoral

Forumräv
Vi kan kalla det ett återfall , det höll på att gå riktigt åt helvete några veckor innan jul (kroppen sa ifrån på allvar) så nu har jag varit nykter i 5 veckor ingenting jämnt några andra på forumet , jag trodde i min dumhet att jag kan ju bara dricka lite men det finns inte i en full moralmorals hjärna all in 100 procent …

Så nu satsar jag på hel nykter iaf fram tills april det är mitt första mål

Va tvungen att skriva av mig lite

Over and out

sss

Aktiv medlem
Vi kan kalla det ett återfall , det höll på att gå riktigt åt helvete några veckor innan jul (kroppen sa ifrån på allvar) så nu har jag varit nykter i 5 veckor ingenting jämnt några andra på forumet , jag trodde i min dumhet att jag kan ju bara dricka lite men det finns inte i en full moralmorals hjärna all in 100 procent …

Så nu satsar jag på hel nykter iaf fram tills april det är mitt första mål

Va tvungen att skriva av mig lite

Over and out
Vad är det du inte fattar! Ska det vara så svårt att förstå att alkohol är något du ska avstå. Du är väl inget barn utan du kan inse vad som händer när du och alkoholen inleder en relation med varandra.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Vad är det du inte fattar! Ska det vara så svårt att förstå att alkohol är något du ska avstå. Du är väl inget barn utan du kan inse vad som händer när du och alkoholen inleder en relation med varandra.
Alltid lika trevlig ;)
Är säker på att MoralMoral har fullt klart för sig i det du säger, har man alkoholproblem så är det en evig kamp.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det du inte verkar ha är empati och känsla för hur man stöttar folk med problem. Det är en styrka att kunna och våga berätta, inte alla som klarar av det. Så skäll och pekpinnar är helt fel.

sss

Aktiv medlem
Alltid lika trevlig ;)
Är säker på att MoralMoral har fullt klart för sig i det du säger, har man alkoholproblem så är det
Det du inte verkar ha är empati och känsla för hur man stöttar folk med problem. Det är en styrka att kunna och våga berätta, inte alla som klarar av det. Så skäll och pekpinnar är helt fel.
Empati har jag för många men personen i fråga är vuxen och borde rimlige förstå att dricka alkoholhaltiga drycker är ett big no no.

MoralMoral

Forumräv
Det tar sig sa mordbrännarn .. skönt att se att frugans föräldrar tar hand om Limeodlingen. Getter och kor som betar runt på marken vi köpte för snart 3-4 årsen

B07F570D-D244-4C4B-A1E7-F28B316E4374.jpeg

39FE6CCF-2BD7-4DF3-9397-593D5EC08A70.jpeg

Liknande trådar

T
Svar
12
Visningar
945
trollet
T
A
Svar