Moralmorals tråd ang allt och inget

MoralMoral

Aktiv medlem
Idag har vi tagit moppen till grannön Lanta Noi , 95 procent muslimer men det finns undantag. Seaview säljer pilsner men egentligen stängt för lågsäsongen men frugan känner familjen så dom bjud på några Leos.

Familjens hus brann ner i februari i år , mina vänner och jag som va här startade en insamling som gav 25000 bath som vi lämnade i slutet av Feb. Ni ser att dom håller på att bygga nytt..

Fotbolls-VM pågår ju nu så köpte en Sverigetröja till frugan.

358ABC4E-6FA2-4469-B5ED-1246B47CDC7F.jpeg

E5B41C01-2AC5-4451-87D9-B1BD6D98A195.jpeg

73293F7C-FCA2-4E17-81B2-64FF6FEEDBB5.jpeg

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Idag har vi tagit moppen till grannön Lanta Noi , 95 procent muslimer men det finns undantag. Seaview säljer pilsner men egentligen stängt för lågsäsongen men frugan känner familjen så dom bjud på några Leos.

Familjens hus brann ner i februari i år , mina vänner och jag som va här startade en insamling som gav 25000 bath som vi lämnade i slutet av Feb. Ni ser att dom håller på att bygga nytt..

Fotbolls-VM pågår ju nu så köpte en Sverigetröja till frugan.

Visa bilaga 79290

Visa bilaga 79291

Visa bilaga 79292
Snyggt! Riktig öl åxå:)

MoralMoral

Aktiv medlem
Vi kämpar på här på Lanta. Moppeturer varje dag och även lite check ang limeodlingen

Sen kanske det stora motorvägen dom ska bygga över ön förstör lite av charmen här men men

Fick med ett väldigt grönt hus oxå

Ska försöka bättre mig med mer bilder

94EBEF38-4946-4AC8-AF43-D81DC30A98B3.jpeg

37CEE688-DCED-49BF-83DF-3C4DE9ED4374.png

7D759910-8151-4383-966D-ABFBE7D45C12.jpeg

91D042F0-7A65-4162-AFB7-185E69D145A0.jpeg

MoralMoral

Aktiv medlem
Vaknar 06:30 att himlen öppnar sig 09:00 går strömmen planerat stopp. Så idag har det inte hänt så mycket. Varit och kollar på marken igen och dragit upp lite riktlinjer för hennes far. Skickar med lite bilder

Ska bränas mera rester av djungeln sen gräva ur diket mera så vi klarar bevattningen med hjälp av vatten från bergen

EFA3D13A-AEDF-4709-A475-5587B63113C3.jpeg

0F93424D-5168-4532-94C1-3160D6BC9FDB.jpeg

BE920010-85D1-4021-A6FA-609F7FD9F413.jpeg

Rasamus

Medlem
Yamaha Aerox GP edition eller R edition

Så det är inte standard eller den med ABS utan mellan varianten jag har.

Kan bara jämföra med yamahas 125 cc alltså lillebror till denna. Det är Som dag och natt

Mycket stabilare väghållning bättre bromsar och framför allt för mig med passagerare han orkar uppför alla backar jag testat på. Sen är styvutrymmet under sadeln mycket större än på 125cc

Sen om du har bättre vägar än vad vi har nere på Lanta så kan du lätt och ledigt ligga och Cruisa i 80-90 blås utan problem.

Enda problemet som jag vet att det är svårt för korta passagerare att ta sig upp på den.

Har servat min enligt boken alltså Olja var 6e månad eller 250 mil inga fel under dom 1,5 åren jag ägd den bara tuta och köra

Enligt mig ett bra köp , har dock inte testat så många andra. Har en kompis som köpt en likadan men han hör hemma uppåt huahin och han är lika nöjd som mig. Kan fixa lite fler bilder när jag kommer ner nästa vecka!

Visa bilaga 79121
Tack för ditt omdöme.
Hyrde en Aerox i Chiang mai idag.
Måste säga att jag gillar den. Den är svår att som thai-passagerare att äntra, som du skrev, men också ett obekvämt passagerarsäte. Varför så liten tank? Inget utrymme eller krok atthänga kasse från7/11, dock bra utrymme under sätet.
Visst pinnar den på bra, men nog hade man önskat lite mer kraft?

MoralMoral

Aktiv medlem
Tack för ditt omdöme.
Hyrde en Aerox i Chiang mai idag.
Måste säga att jag gillar den. Den är svår att som thai-passagerare att äntra, som du skrev, men också ett obekvämt passagerarsäte. Varför så liten tank? Inget utrymme eller krok atthänga kasse från7/11, dock bra utrymme under sätet.
Visst pinnar den på bra, men nog hade man önskat lite mer kraft?

Effektsystemet gör den betydligt piggare men det låter ju därefter. Att Tanken är liten håller jag med om 4,5 liter eller kanske 5. Kroken saknar jag faktiskt inte har påsen mellan bena
Och det funkar helt ok.

MoralMoral

Aktiv medlem
Sovit 3 timmar fryser svettas om varannat huvudvärk from hell , 5 dagar kvar tills man ska hem hoppas verkligen jag blir frisk innan dess.. frugan sover och jag lyssnar på ljudbok och kollar travet tills ikväll.

Over and out

PanPan

Forumveteran
Effektsystemet gör den betydligt piggare men det låter ju därefter. Att Tanken är liten håller jag med om 4,5 liter eller kanske 5. Kroken saknar jag faktiskt inte har påsen mellan bena
Och det funkar helt ok.
Har satt packbox bak på min pcx så med packning under sätet och i boxen klarade jag av att packa in när man gjorde veckohandeln med, då behövs ingen krok.

20190604_122656.jpg

Liknande trådar

Topp