Moralmorals tråd ang allt och inget

Chevrolet-48

Forumräv
Ja det ligger väl lite vrakdelar avTirpitz utan för Tromsö har min far berättat ,han låg vid kaj med S/S Heros under kriget när engelsmännena bombade Tirpitz .Finns den uppstoppade björnen kvar i Tromsö ?

,n

MoralMoral

Aktiv medlem
Va med och byggde en skola här i Tromsö för 10 årsen , när dom gjorde grovjobbet utanför så kom det fram massa Nassehjälmar , tydligen hade tyskarna haft fångläger där vi byggde skolan.. kan ev ha bilder på det hemma på datorn.

Tirpitz blev väl sänkt av britterna RAF om jag inte är helt fel ute?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
28 på dagarna å 25 på kvällen va lite kyligt i början men börjar vänja mig, men känns lite konstigt att inte svettas, äckligt.. ;)
Du valde fel månad att åka till Bali. Jag var där i mars och det var äckligt varmt. Nära 100% luftfuktighet, 32 grader och inte en vindpust. Man duschade, bytte till rena kläder och gick ut och blev genomsvettig på 5 minuter. Ganska obehagligt faktiskt men @magunnar hade säkert trivts som fisken i svetten, opps förlåt vattnet skulle det visst vara. :eek:

nmax

Forumveteran
Du valde fel månad att åka till Bali. Jag var där i mars och det var äckligt varmt. Nära 100% luftfuktighet, 32 grader och inte en vindpust. Man duschade, bytte till rena kläder och gick ut och blev genomsvettig på 5 minuter. Ganska obehagligt faktiskt men @magunnar hade säkert trivts som fisken i svetten, opps förlåt vattnet skulle det visst vara. :eek:
Jag valde med stor omsorg den överlägset bästa tiden, här e bara bra väder Maj-Aug å det tajmar rätt hyfsat med Thailand som har skitväder den tiden så en bra kombo dessa ställen för oss som inte har råd att bo i downtown LA.

PanPan

Forumveteran
Jag valde med stor omsorg den överlägset bästa tiden, här e bara bra väder Maj-Aug å det tajmar rätt hyfsat med Thailand som har skitväder den tiden så en bra kombo dessa ställen för oss som inte har råd att bo i downtown LA.
Som Svensk hade jag nog valt om jag var så rik top floor centralt i New york, med en bastu om jag inte tålde kylan, nyttjat världens bästa köttrestauranger och när jag var riktigt hamburger sugen tagit en first class flight till.

PanPan

Forumveteran
Som Svensk hade jag nog valt om jag var så rik top floor centralt i New york, med en bastu om jag inte tålde kylan, nyttjat världens bästa köttrestauranger och när jag var riktigt hamburger sugen tagit en first class flight till.
Klarar du inte hamburgarn blir du offentligt spanked av några snygga sjuksköterskor.
Polare ombord var där för par månader sen.

Liknande trådar

Topp