Mot Hua Hin i november

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Vi (min sambo och Miranda 3 år) reser till huahin den 10 november med fritidsresor och stannar i 2 veckor.
Första 2 nätterna ska vi vara i Bangkok och åka på nån rundtur. ( boende + frukost och denna utflykt är redan betald)

Vad e rimligt för oss att ha med i fickpengar?
Det ska räcka till:
Lunch
Middag
frukt & Glass
Shopping
Snorkling
elefantridning
Ja, det var väl typ det, kom gärna med tips på vad vi inte får lov att missa.

Detta e första gången vi åker och jag e jättenervös för typ allt

Bara det var man ska sysselsätta henne med på planet, nu med oroligheterna i Bangkok, ja allt e jag nervös för .
Kommer nog ställa många frågor här innan det e dax att åka.

E d nån som vet föresten om Jumpojetten 747an har uttag till bla portabel dvd spelare?

Glimten

Forumveteran
Dom har hästridning på stranden i Hua Hin om man vill göra det.

I Bangkok så har du flytande marknaden, klart sevärd om man vaknar tidigt, om inte så kan man åka runt med en longtail och kolla in kanalerna.

Hur mycket pengar man ska ta med är en annan sak, allt beror på om man även äter thai mat eller om man ska äta på europeiska restauranger, och hur mycket man shoppar loss, tänk bara på att pruta när du ska handla i små stånden och på nattmarknaden i Hua Hin eller om ni nu handlar allt i Bangkok.

Frågade polaren vad dom tog med sig för ett bra tag sen och han räknade med runt 800-1000 kr per dag för hans familj inkl. större barn. Det finns en tråd om liknande frågor i en annan tråd som handlade om Kho Lanta.

Vet inte hur det är med uttag för portabel dvd m.m. på dom planen du åker med, tror det är upp till flygbolagen att avgöra vad dom vill ha för saker i deras plan som dom beställer, men det kanske går att ringa och fråga.

Glimten

Forumveteran
Det var så lite så.

Förresten, visar dom inte filmer på planet? Har iof aldrig åkt med Fritidsresor, brukar åka med Thai och då brukar dom visa en 3 filmer.

A

Anonym

Gäst
jo, det gör dem, men problemet e att skärmarna sitter så himla dumt så risken e att tösen inte ser och hon vill ju inte se vuxen film heller ;)
så det hela hade underlättat betydligt om man kunde ha med en egen dvd spelare, tyvärr e batterierna så dåliga så dem håller bara 3 timmar ca. :-\

A

Anonym

Gäst
jag tror inte du behöver vara så orolig. vi har varit ett antal ggr i thailand och jag måste säga att barnen är väldigt tåliga. det är inte ofta man hör att barnen är ledsna. har ni inga småspel att ta med typ gameboy eller liknande. de kanske inte finns längre. när våra barn var små var det perfekt för de älskade att spela spel och de var mkt lättare att resa tillsammans med.
jag vet inte vad du har för batterier i en bärbar dvd. är det löstagbara? i så fall kan du väl ha ett gäng uppladdade med dig. eller är det som i en dator?

lycka till
marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Topp