Hehe. Jag har blandade känslor inför det du har kokat ihop åt oss den här gången, men สกปรกอร่อย brukar man ju iofs höra thailändarna säga ibland.

Iofs inte säkert att det är skitigt bara för att det ser ut att vara det.
Det är för övrigt mycket i videoklippen som påminner om hur det är för mig när jag reser runt i Thailand. Jag försöker ofta umgås med thailändarna på deras vilkor så som han gör. Alltså snacka med dem om det som är huvudsysslan deras vardag, och så får man inblick i deras liv samtidigt som man får lära sig ett stycke till om Thailand och thailändare.

Dock har jag inte något speciellt fokus på mat. Det kan bli allt möjligt beroende på vad som dyker upp längs vägen.
Kör på du bara!
Jo han verkar äta allt den mannen.
Ja detta med att det är skitigt bara är ju så i denna del av världen på många platser men den psykologiska aspekten är ju inte att förglömma.
Det finns ju två delar här, dels vad vi anser som ätbart samt miljöfaktorn. Mycket av det de äter i avlägsna delar är ju smittspridare och anses som av vår kultur som dålig och farlig mat.
Den psykologiska faktorn är människans kärlek till djur och då framför allt utseendet på ett djur och vår relation till djur som gör att vi inte äter det och tycker att de är barbarer och okänsliga människor.
I delar som dessa (Sydamerika, Sydostasien, Afrika osv) existerar varken det ena eller det andra, utan allt med ryggen mot himlen är ätbart som kineserna brukar säga.
Den andra är miljöfaktorn att vi upplever det som skitigt är "slitenheten" allt runt omkring är slitet och gammalt, miljön, byggnader, vägar, stigar, öppna ytor är väldigt slitna som i sin tur förstärker att det är skitigt, men en sliten arbetsbänk i en by i norra Thailand kan vara mycket renare än ett nytt modernt fikabord på en uteservering i Sverige.
Det viktiga när man är på platser i vår värld som denna är ju att försäkra sig om att allt är väl tillagat och normal försiktighet är ju att rekommendera.
När man är ute på landsbygd som här t ex, är ju en bra regel, ät det som kokats där man vet att det upphettats en tid, avstå grillat eller stekt för du vet inte om det är genomgrillat/stekt om man är osäker och ät ingen rå mat, men detta har vi ju pratat om många gånger här.
Sen är jag övertygad om risken att bli dålig av mat är mycket högre i turistorter än ute på landsbygden.
Har man stora hygieniska krav, ja då bör man nog åka någon annan stans men som jag sa ovan, jag tror den psykologiska faktorn hur omgivningen ser ut omkring oss gör att vi upplever saker och ting som ohygieniska där det i själva verket kan vara tvärtom.