Musiker, konstnärer och annat väldigt kreativt folk.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Eftersom ni inte är helt bortkoplade från den riktiga världen så har ni säkert som jag, upptäckt att alla genier gillar alko eller droger av något slag.
Jag orkar inte ta upp några namn, men för att starta tidigt i årgångarna så kan man ta C.M Bellman.
Hur kommer det sig att det är så? Kanske man vidgar vyerna och lär sig att se på saker på ett annat sätt än det inrutade och tråkiga livet?

Hjärnan blir ju påverkad när man blir hög på tobak,knark eller när man super. Man tänker ju inte längre som man gör som nykter man breddar sina vyer och vips så har man ett masterpiece.

Syd Barrett gjorde ju verkligen text och musik av sina illusioner som han fick av sina oräkneliga LSD-tripper ::)

Hur tror ni att det är.. Tas det mer nu än förut?

"legolas " sa:
Jag vet faktiskt inte till 100%. men vad det gäller kompositörer i alla fall, så har det förvandlats till en fabrik av seriösa människor som har det som ett arbete, och där droger ihop med alla maskiner som de har till hjälp enbart skulle paja hela skiten.'

Så jag tror med nästintill säker het att droger och komponera är AVSEvärt mycket mindre nu. Kanske det har utökats vad det gäller åhörarna istället..

Nu snackar vi ju folk som är musikaliska och inte någon blipp blopp musik. Inget loop-trams, lasersvärd, R2D2, trummaskin eller andra grejer.
T.ex Dylan, Bowie, ELO, Pink Floyd, Black Sabbath, Jan Johansson, Esbjörn Svensson eller andra musiker.

Jag tror också att det missbrukades nå enormt mycket mer förut än vad det gör idag. Det användes i alla fall mycket tyngre grejor då.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp