MusikFavo

• Trådstartare Trådstartare Anonymius
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    musik

A

Anonymius

Gäst
Vi har nog haft detta innan, men längesedan så vi kör ny!

Jag vill att ni plockar ut en "endast en artist" som ni känner en absolut bästa låt ni hört. Jag vet idotsvårt, men nu är tråden sådan, ni får bara välja en låt av er favoartist.

Jag vill att ni plockar ut den låt som ni har ett speciellt minne eller känsla och den högg er i hjärtat, förstår ni, en speciell låt av er favoritartist.

Jag vet att många när jag delger min absoluta favo, tycker jag är gammal mossig jävel, men det skiter jag i. Jag är Bondfreak och Shirley Bassey är min favo alla kategorier, ingen kvinnlig sångerska har ett sådant röstomfång som hon har, fantastisk röst helt enkelt och denna låten "if you go away" är min favo, underbar är den.

Problemet här är att han i början säger att han skrev låten stämmer inte, den är fransk, han som säger att han skrev den gjorde den på engelska.

Sjukt svårt. Får väl bli Pink Floyd. Kanske. Har många minnen och många låtar som rört runt vid olika tillfällen. Men har en speciell relation till Shine on you Crazy Diamond.

Jag måste säga att min absoluta favorit är ganska modern och svensk, nämligen "Gabriellas sång" med Helen Sjöholm. Den går rakt in i hjärtat och kommer dessutom från en i mitt tycke väldigt bra film, Kay Pollaks "Såsom i himmelen". Sjukt bra om tragiska människoöden med bl a Michael Nyqvist, Lennart Jähkel, Per Morberg och Helen Sjöholm själv.

Tillbaka
Topp