När åker ni till Thailand nästa gång?

Gottland

Forumveteran
Japp lite tekniska mellanlandningar ligger i tiden. Ingen vill flyga direkt. Emirates brukade köra sina A380 nonstop Sydney till Emiratet men började senare att plocka ner dem i Bangkok på vägen.

Blir kul att uppleva Taskent Delihi och Karachi på vägen till Bangkok igen. Back to Aeroflot good old times!
10 timmar i Moscva sen Thaskent för att bunkra i 6 timmar och sen till ett skitigt varmt Delhi. Ja dem resorna glömmer man ju inte

apknug

Forumveteran
Inte så svårt att göra den kopplingen när du skriver detta.

Blir kul att uppleva Taskent Delihi och Karachi på vägen till Bangkok igen.
Det går klarhet till klarhet.

Det återstår att se var British Airways och Singapore Airlines väljer att göra sina tekniska stopp för att tanka B737 Max på väg från Europa till Bangkok och Singapore när de snart har fasat ut sina wide body.

Fiskarn

Forumräv
Det går klarhet till klarhet.

Det återstår att se var British Airways och Singapore Airlines väljer att göra sina tekniska stopp för att tanka B737 Max på väg från Europa till Bangkok och Singapore när de snart har fasat ut sina wide body.
B 737 max undviker jag med all säkerhet då jag anser de inte har kollat upp dessa haverier kopplade till denna

PanPan

Forumveteran
Äh, sket sig även denna gången...
Jag har väl aldrig sprungit runt på så många möjliga och omöjliga platser på den där flygplatsen.
Till slut tog jag en "Random" taxichaffis.
Efter den där flygresan så vill man ju bara landa i en hotellsäng!
Jag får alltid någon som möter upp med skylt vid dörr 3 ankomstvåningen där alla andra caufförer möter upp plus har Line så man kan kontakta.
Leta efter chaufför på en större flygplats utan specifik mötesplats är rätt döfött.
Bara få vilken våning och inget mer lät ju kört redan från början....

Nu har jag ju precis kommit hem, men när åker jag nästa gång?
Efter att ha kämpat mig igenom två flygplatser så vet i fan!
Vad har hänt?
Det var ju ren tortyr.
Hur många köer ska man stå i för att underdånigt få visa upp sitt pass?

Och i Bangkok blev ju inte saken bättre av att några Muslimer skulle resa hem samma dag som jag.
Det var fem sådana där i Nattskjortor och hattar utan bretten.
Sedan hade fyra av dem med sig var sin fru i heltäckande Burka.
Nu vill jag påpeka att folk får ha vilken religion dom vill, men när dom så tydligt visar att dom är fundamentalister så tröttnar jag.

Alla vi andra stannade lydigt vid strecket som visar man man ska stå och vänta på sin tur, alla utom just dessa nio.
Nä dom gick fram till incheckningen som någon slags flock.
Dom gestikulerade och höll på, ja d.v.s. karlarna gestikulerade och viftade i sina rymliga nattskjortor.
Fruarna stod i en viskande liten klunga.
Dom stoppade upp och proppade till en slingrande kö som redan från början gick väldigt sakta.

Fy fan för dagens flygplatser, när blev det så här?
Jag börjar faktiskt bli väldigt tveksam till om jag ska orka med någon mer Thailandsresa.
Själva flygresan är ju i sig självt tillräckligt påfrestande.
Jo jag börjar bli gammal.

Jag får alltid någon som möter upp med skylt vid dörr 3 ankomstvåningen där alla andra caufförer möter upp plus har Line så man kan kontakta.
Leta efter chaufför på en större flygplats utan specifik mötesplats är rätt döfött.
Bara få vilken våning och inget mer lät ju kört redan från början....
Jo men det hade vi ju, och han skulle stå där med skylt, men min erfarenhet säger mig att han inte alls behöver ha varit i tid.

PanPan

Forumveteran
Nu har jag ju precis kommit hem, men när åker jag nästa gång?
Efter att ha kämpat mig igenom två flygplatser så vet i fan!
Vad har hänt?
Det var ju ren tortyr.
Hur många köer ska man stå i för att underdånigt få visa upp sitt pass?

Och i Bangkok blev ju inte saken bättre av att några Muslimer skulle resa hem samma dag som jag.
Det var fem sådana där i Nattskjortor och hattar utan bretten.
Sedan hade fyra av dem med sig var sin fru i heltäckande Burka.
Nu vill jag påpeka att folk får ha vilken religion dom vill, men när dom så tydligt visar att dom är fundamentalister så tröttnar jag.

Alla vi andra stannade lydigt vid strecket som visar man man ska stå och vänta på sin tur, alla utom just dessa nio.
Nä dom gick fram till incheckningen som någon slags flock.
Dom gestikulerade och höll på, ja d.v.s. karlarna gestikulerade och viftade i sina rymliga nattskjortor.
Fruarna stod i en viskande liten klunga.
Dom stoppade upp och proppade till en slingrande kö som redan från början gick väldigt sakta.

Fy fan för dagens flygplatser, när blev det så här?
Jag börjar faktiskt bli väldigt tveksam till om jag ska orka med någon mer Thailandsresa.
Själva flygresan är ju i sig självt tillräckligt påfrestande.
Jo jag börjar bli gammal.
55555 olika upplevelser, tyckte det gick så smidigt genom flygplatsen, från att flygets däck nudda marken tills jag var på motorvägen i taxi tog det 1 timma.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
amydekthai
A
A
Svar
28
Visningar