När köpa höstens resa

A

Anonym

Gäst
Funderar på om det redan nu är vettigt att handla resans till kommande höst , skall ju köpa tur/retur med Finnair till i slutet av oktober - april dvs 6 mån
Blir det billigare eller dyrare om man väntar till augusti ??:)

Frugan och sonen måste kanske resa ner i höst så vi håller koll. Dock är vi låsta till direktflyg, dvs Thai Airways eller Norwegian. Kan bli september eller andra halvan av november. 3 veckor. Får se, kollar läget ofta!

Med stigande dollarkurs och höjda priser på flygbränsle så är det inget drömläge.
Hittar du biljetter TOR under 5500sek så slå till direkt. :)
Statistiskt sett är 100 dagar före avresa billigast samt tisdag som är den billigaste resdagen i veckan.
Du är väl medlem i Finnair och får kampanjerbjudanden och rabatter i inkorgen ;)

Jag bokade slutet på april, för resa i november. detta med Norwegian från Kastrup.
Har följt priserna samma datum sedan dess, som ökat rejält:(

Vi har med hunden , därför Finnair det enda valet ,, ligger nu på 6900 sek tur /retur 6 månader

Kollade nu, Thai och Norwegian kostar drygt 10.000 för båda 3 veckor. Inte så illa i september.

Berralund, varifrån flyger Norvegian? hittar inga ifrån Arlanda, Köpenhamn? det jag funnit ut under dom senaste veckorna, Ukraina Air 4.700:- Fin Air tidigare 5.700:- priset höjt, Thai air, nu 7.200:- pris ner 200, detta ifrån Arlanda.

Nu dök Finnarna upp med 5.189:- Thai Air 7.175:- jag köper på Thai när priset är under 6.000:-

Berralund, varifrån flyger Norvegian? hittar inga ifrån Arlanda, Köpenhamn? det jag funnit ut under dom senaste veckorna, Ukraina Air 4.700:- Fin Air tidigare 5.700:- priset höjt, Thai air, nu 7.200:- pris ner 200, detta ifrån Arlanda.
Jag kollade från Köpenhamn. Men då flyger dom tydligen bara på lördagar, retur söndagar.

Satsar nu på Finnair 2 personer Arlanda -BKK Tur/retur 16 Oktober åter 8 e April , pris 14,400 sek .. Tycker det är ett helt ok pris ;)

Du hade just bara Finnarna att välja på med tanke på hunden, bara att slå till, trevlig resa...:)

Det blir förmodligen Thai för frugans del om hon måste åka. Flyger alla dagar och det är gratis med tungt bagage på inrikesflyget när man reser med dom. Man måste väga in detaljerna.

Det blir förmodligen Thai för frugans del om hon måste åka. Flyger alla dagar och det är gratis med tungt bagage på inrikesflyget när man reser med dom. Man måste väga in detaljerna.
Frugan och jag diskuterade just detta igår , det är detta som gör att Thai Air överlever , alla Thai Airways trogna Thaidamer som envisas med att Thai är bäst , vad är tungt bagage , jag flög Suwan - Khon Kaen i februari , inga problem med stora väskan , ingår i normala priset med Thai Smile ,,så det köpte inte jag i alla fall . Thai har bara blivit sämre och dyrare för varje år (tycker jag ) , ger inget mer för de slantar de tar ut , ofta ett oskäligt högt pris. Jag flög Norrbaggarna till Suwan samt Thai Smile Suwan -Khon Kaen , Handbagage samt en stor tung väska ingår i normalpriset , extraväska kostar extra oavsett du flyger Thai Air eller ej

Frugan och jag diskuterade just detta igår , det är detta som gör att Thai Air överlever , alla Thai Airways trogna Thaidamer som envisas med att Thai är bäst , vad är tungt bagage , jag flög Suwan - Khon Kaen i februari , inga problem med stora väskan , ingår i normala priset med Thai Smile ,,så det köpte inte jag i alla fall . Thai har bara blivit sämre och dyrare för varje år (tycker jag ) , ger inget mer för de slantar de tar ut , ofta ett oskäligt högt pris. Jag flög Norrbaggarna till Suwan samt Thai Smile Suwan -Khon Kaen , Handbagage samt en stor tung väska ingår i normalpriset , extraväska kostar extra oavsett du flyger Thai Air eller ej
Sanning med modifikation. Åtminstone tidigare fick man ha 20 kg inrikes och 30 utrikes med Thai. Men ingen avgift då för 10 extra kilo. Köper man biljett med Norwegian på Ticket ingår 2 väskor (40 kg) samt mat.

Frugan ville faktiskt åka med baggarna men ingen flexibilitet på dagar överhuvudtaget om man vill flyga direkt.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
938
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar