Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Lite logik i det här.
Dessutom är lastbilar och långtradare nästan bannlysta i städer.Lite logik i det här.
de vill ju sälja på andra marknader än de som har elstolpar i varje stad.
Varhelst det finns ett runt hål, in med ”klimatmålen” där!
Visste inte att det Northvolt som var leverantören av batterier till Volvo Trucks.Varhelst det finns ett runt hål, in med ”klimatmålen” där!
Volvo vill inte alls tillverka några långtradare och lastbilar med batterier. De tvingas till det.
Alla stora företag granskas och får ett ”klimatbetyg” som kan påverka stora internationella order.
Nu har Volvo drabbats av Northvolt som inte kan leverera batterierna man beställt.
”Klimatmål” är en osynlig cancersvulst som äter sig in i våra samhällen.
Länge leve livets gas!
Scania är det som har beställt batterier från Northvolt. Volvo planerar att bygga en fabrik tillsammans med Northvolt.Varhelst det finns ett runt hål, in med ”klimatmålen” där!
Volvo vill inte alls tillverka några långtradare och lastbilar med batterier. De tvingas till det.
Alla stora företag granskas och får ett ”klimatbetyg” som kan påverka stora internationella order.
Nu har Volvo drabbats av Northvolt som inte kan leverera batterierna man beställt.
”Klimatmål” är en osynlig cancersvulst som äter sig in i våra samhällen.
Länge leve livets gas!
Man hade ett samarbetsavtal redan långt tidigare.Visste inte att det Northvolt som var leverantören av batterier till Volvo Trucks.
De flesta tillverkare av tunga fordon har insett att batterier har sina begränsningar för långa fjärrtransporter och när kunderna inte vill ha dom måste man justera produktionen till vad marknaden efterfrågar.
För distribution och närtrafik passar batterier.
Vad gäller gröna bränslen är det för dyrt att producera och målen är trots allt bara att ersätta fossila bränslen med en bråkdel.
Politik och ekonomi matchar inte varandra.
Det är inte samma företag.Man hade ett samarbetsavtal redan långt tidigare.
"In June 2021, Northvolt and Volvo Cars joined forces to build the next generation of pure electric Volvo cars."
Jag tror att det var på radion som jag hörde att Nortvolt inte klarade att leverera de batterier som de större fordonen krävde.
Jovisst är Volvo uppdelat på flera bolag. Jag hittade en notis från 22-05-17 attDet är inte samma företag.
Volvo Cars tillverkar personbilar och har kinesisk huvudägare.
Dess elbilar tillverkas till största delen i Kina med kinesiska batterier.
En modell även i USA.
Volvo Trucks har lastbilar och är svenskt och ingår i Volvo Group
Det stämmer nog även om antalet tunga lastbilar med eldrift blir mycket lägre än tidigare prognoser.Jovisst är Volvo uppdelat på flera bolag. Jag hittade en notis från 22-05-17 att
”Volvo Lastvagnar startat batterifabrik i Belgien. Man skall sätta samman batteripaket.
Varje batteripack har en kapacitet på 90 kWh och man kan välja att ha upp till sex batteripack (540 kWh) i en lastbil.
Antalet batterier beror på kundspecifika krav på räckvidd och lastkapacitet.
En annan rubrik säger: 2025 kommer Volvokoncernens lastbilsfabrik i Gent, Belgien, att börja tillverka batterimoduler.
Hittills levererar partners både celler och moduler till koncernen. Vilka som är partners framgår inte.
Kinesiska företag ligger flera år före när det gäller forskning och att ta fram effektivare batterier och till lägre pris.och priserna dumpas.Europas batterikris är större än Northvolt
Det är inte bara svenska batteritillverkaren Northvolt som har problem. Hela den europeiska batteribranschen haltar innan den ens har hunnit ur startblocken. En rad projekt läggs ned, minskas eller skjuts fram.Samtidigt producerar Kina tillräckligt för att täcka hela världens efterfrågan och...www.di.se
"Däremot kan det alltid finnas intressanta aktier. Men jag skulle se upp med alla industribolag som inte har väldigt bra förklaringar till hur de ska hantera ökad konkurrens från Kina. Det skulle inte förvåna mig om det bakom den senaste tidens många vinstvarningar på Stockholmsbörsen finns en delförklaring som handlar om tuffare konkurrens från Kina."Läsvärd artikel och där Sverige borde vara.
Tillverka mera och sälja överskottet på export och få en positiv handelsbalans som stärker ekonomin.
Kinas skuldproblem är en västanfläkt mot vår industrikris | Affärsvärlden
Många ser Kina som en koloss på lerfötter och pekar på baksmälla i byggsektorn och fallande tillgångsvärden. Sanningen är att dessa problem förklaras av att Kina styr över resurser till sin industrisektor som nu konkurrerar ut västvärldens bolag på område efter område.www.affarsvarlden.se
"Däremot kan det alltid finnas intressanta aktier. Men jag skulle se upp med alla industribolag som inte har väldigt bra förklaringar till hur de ska hantera ökad konkurrens från Kina. Det skulle inte förvåna mig om det bakom den senaste tidens många vinstvarningar på Stockholmsbörsen finns en delförklaring som handlar om tuffare konkurrens från Kina."
Det är lätt att bli pessimistisk!